Ho ha fet en la reunió convocada avui per preparar la pròxima campanya de la fruita a Lleida

CCOO de Lleida torna a posar sobre la taula les seves propostes per dignificar les campanyes agràries

Foto
Aquest matí, el Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya ha convocat sindicats i patronal a una reunió per planificar la pròxima campanya de la fruita a la província de Lleida. En aquesta reunió, CCOO de Lleida ha fet un balanç negatiu de la darrera campanya agrària i ha tornat a posar sobre la taula les propostes que el sindicat ja va presentar al juliol per resoldre els problemes endèmics que afecten les campanyes agràries i les persones que hi treballen.

CCOO denuncia que no s’ha fet cap reunió de la mesa de seguiment durant la darrera campanya ni un cop aquesta ha finalitzat, una campanya que s’ha caracteritzat per un seguit de problemes estructurals i endèmics que s’han vist agreujats per la crisi sanitària i social provocada per la pandèmia de la COVID-19.

El projecte de CCOO de Lleida per dignificar les campanyes agràries de recollida de fruites a la província de Lleida incorpora nou propostes, entre les quals destaquen les relacionades amb l’actuació sobre les empreses de treball temporal, la gestió de la borsa de treball, la regularització dels treballadors i treballadores sense papers i la gestió dels albergs municipals. En aquest projecte també s’exposen quins són els recursos necessaris per dur-lo a terme, així com una proposta d’acord per la interculturalitat a les terres de Lleida.

L’objectiu de CCOO és corregir tots els problemes estructurals de la campanya i evitar que es tornin a repetir.

12/01/2021