A l'agost, molts infants i adolescents en situació de vulnerabilitat no rebran aquest ajut

CCOO exigeix al Departament d'Educació que reconsideri la decisió de tancar les targetes-moneder

La Generalitat ha fet saber a través d’una instrucció adreçada als Consells Comarcals i al Consorci d’Educació que tancarà les targetes-moneder el mes d’agost tot i que al confinament es va comprometre a garantir-les durant l’estiu.

Aquesta decisió no compleix l’acord que es va prendre per unanimitat al Parlament de Catalunya de seguir ingressant l’import diari de les beques-menjador al juliol i l’agost. Des de CCOO volem recordar que els infants i adolescents que reben aquests ajuts també mengen durant l’estiu.

A més a més s’ha decidit que a partir del 31 de juliol qualsevol import que quedi a la targeta serà exhaurit quan la informació que tenen les famílies era que podien gastar els diners fins al 31 de desembre.

Durant aquesta crisi sanitària la vida de moltes persones ha empitjorat i ha derivat en una greu crisi econòmica i laboral que ha crescut exponencialment des del març. Per tot això creiem que és una vergonya que s’hagi pres aquesta decisió.

Es parla molt que volem una societat més inclusiva i equitativa i a la primera de canvi desprotegim els col·lectius més vulnerables. Només cal recordar que a Catalunya actualment tenim un 31 % de pobresa infantil; si volem construir un país més igualitari i just, aquestes polítiques de retallades no serveixen.

Aquesta decisió vulnera clarament el dret a l’alimentació, entre d’altres, i per aquest motiu des de CCOO exigim a la Generalitat que reconsideri la seva decisió i torni a posar en funcionament les targetes-moneder.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de juliol de 2020