A l'escrit també es recull el bloqueig a l'activitat del sindicat per part de l'empresa

CCOO hem presentat un escrit a la Fiscalia provincial de Tarragona per exposar les circumstàncies dels accidents mortals d'IQOXE

Foto Aquest dimecres, 29 de juliol, CCOO d’Indústria de Catalunya, a través del Gabinet Tècnic i Jurídic del sindicat, ha presentat un escrit a la Fiscalia Provincial de Tarragona en el qual exposa que la gestió d’IQOXE, derivada d’una estratègia de reducció de costos que ha acabat repercutint directament en les mesures de prevenció i seguretat de l’empresa, és la causa dels dos accidents mortals ocorreguts a l’empresa aquest any. CCOO considera que l'empresa està primant els beneficis per sobre de la seguretat de les persones que treballen a les seves instal·lacions, una situació que és la base dels diferents accidents i incidents ocorreguts. Per aquesta raó, CCOO sol·licita a la Fiscalia que s'obrin diligències per ampliar la causa en curs d'IQOXE a tots els accidents dels darrers sis mesos.

En l'escrit que s'ha registrat avui a la Fiscalia, CCOO també posa de manifest el bloqueig, per part d’IQOXE, a l’activitat sindical de CCOO, que durant aquest any ja ha presentat nou denúncies contra l’empresa a la Inspecció de Treball per temes de seguretat i per assetjament sindical. El sindicat denuncia que l'empresa no ha recapacitat després de l'accident del passat 14 de gener i segueix posant els beneficis per davant de la seguretat.

Un cop registrat l’escrit, el director del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya, Jonathan Gallego, i els secretaris generals de CCOO d’Indústria de Catalunya i de Tarragona, José Antonio Hernández i José Manuel Martín, respectivament, han explicat els plantejament de CCOO als mitjans de comunicació.
29/07/2020