Els resultats de l'Enquesta de població activa (EPA) del segon trimestre del 2020 deixen veure la greu fallida de la temporada turística

CCOO alerta de l'efecte devastador de la crisi sanitària originada per la COVID-19 en el mercat de treball, i reclama mesures urgents per ampliar la protecció social i iniciar la reactivació econòmica

Foto Les dades de l’Enquesta de població activa (EPA) confirmen un escenari de forta davallada. La situació del turisme, amb una temporada previsiblement molt fluixa, no fa sinó reforçar les previsions que situen la pèrdua del PIB català en un 8,8 % i prediuen un increment de l’atur fins al 18 % amb una pèrdua de llocs de treball de més del 7 %. Ens situem, doncs, davant una forta pèrdua de llocs de treball quan encara queden moltes empreses en situació d’ERTO i el mercat de treball no dona senyals de recuperació. En aquest sentit, calen mesures urgents per estendre la protecció social i facilitar una reactivació econòmica que requereix recursos i inversions. El consens assolit en el marc de l’Acord nacional de bases per a la reactivació econòmica amb protecció social és un important pas endavant per garantir la recuperació del teixit productiu i l’ampliació de la protecció social, però reclama urgentment del dinamisme i de la voluntat política adients.

Feu clic per veure:
- El comunicat de valoració de l'EPA del segon trimestre del 2020
- Les declaracions de Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO de Catalunya, efectuades el dimarts 28 de juliol de 2020
28/07/2020