Els sindicalisme majoritari considera una falta de respecte enterar-se dels acords de l’equip de govern a través de la premsa, quan han demanat reiteradament que es constitueixi una taula de diàleg social a la capital del Garraf.

El sindicalisme confederal i de classe majoritari a la comarca considera un camí radicalment equivocat destinar un paquet econòmic, ajuts a empreses, bonificacions i subvencions sense un marc estable de concertació on siguin representats els agents socials i econòmics representatius de la ciutat i la comarca. Especialment greu, és el cas de VNG on únicament s’ha negociat o informat el Clúster de Desenvolupament Econòmic i a la Federació Empresarial del Penedès, i s'ha omès completament l'opinió i la visió de les persones treballadores i les organitzacions democràtiques que els  representen legítimament, com són els sindicats majoritaris CCOO i UGT.

Segons Albert Rodríguez, coordinador de CCOO del Garraf: “sobta especialment quan el partit de l'alcaldessa, ERC, ha liderat a través de la Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies fa poques setmanes, una llei de participació institucional que deixa meridianament clars els paràmetres i les funcions del diàleg social. Aquí a VNG sembla que únicament interessa l’opinió de l'empresariat i no pas escoltar, negociar, acordar a través d’un diàleg fructífer. Prenem nota, però la decepció és evident”

Així mateix, Francesc Rica Saavedra, secretari general UGT de l'Anoia, Alt Penedès i Garraf ha destacat: “un govern progressista que es consideri com a tal, no omet una part substancial de la realitat social de la ciutat i la comarca. Estem especialment molestos perquè no hem rebut cap comunicació formal o informal, quan hem instat la creació d’una taula de diàleg social a la nostra ciutat, encara esperem resposta, i veiem a la premsa una representació d’agents econòmics absolutament esbiaxiada. És inacceptable, no hi ha precedents d’aquesta manera de fer les coses, però no apunta bé aquest model d’entendre el desenvolupament socioeconòmic de VNG ”.

El sindicalisme majoritari de la comarca aposta per una concertació comarcal, però alhora considera que pel pes econòmic, social i polític de la ciutat val la pena constituir aquest espai de diagnòstic i proposta compartida.

CCOO i UGT mostren la seva disponibilitat i situen que les seves prioritats són parlar de mesures per preservar l’ocupació, mantenir el teixit productiu i les empreses de la ciutat i garantir mesures de protecció social especialment per ls col·lectius més vulnerables de la nostra ciutat, entre d’altres.
21/05/2020