Les denúncies de CCOO a la Inspecció de Treball i la seva intermediació ho han fet possible

S'inicia la regularització laboral dels 600 falsos autònoms de la Corporació Alimentària Guissona

Foto CCOO d'Indústria i la direcció de la Corporació Alimentària Guissona han intensificat els contactes durant les últimes setmanes per regularitzar els 600 falsos autònoms que encara treballaven a les seves instal·lacions. La Inspecció de Treball i Seguretat Social ha facilitat el marc i el procés perquè aquesta "laboralització" es materialitzi.

Abans que acabi el mes d'octubre, aquests falsos autònoms passaran al règim general de la Seguretat Social i se'ls aplicarà el conveni de referència. Les condicions laborals de la majoria seran les que regula el Conveni col·lectiu estatal de les indústries càrnies. Als que realitzen productes no carnis i activitats complementàries i auxiliars, se'ls podrà aplicar un altre conveni, tal com ho estableix la legislació.

A partir d'ara, CCOO d'Indústria vigilarà activament com es desenvolupa una regularització que acaba de començar. A través de l'acció sindical i de la negociació col·lectiva, el sindicat que té la majoria de la representació tractarà de millorar les condicions salarials i laborals d'aquest col·lectiu, mitjançant acords interns a l'empresa.

Una cursa de fons

CCOO d'Indústria porta temps lluitant perquè s'acabi amb aquesta situació. Va interposar denúncies davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social quan va començar campanya #CarneSinFraude i va incloure l'empresa al Semàfor Laboral Carni per produir carn tacada de frau.

La pressió de CCOO va augmentar durant els últims mesos. L'empresa es negava a fer el pas, malgrat que pràcticament tot el sector havia abandonant un model productiu basat en la figura dels falsos autònoms. Més de vint mil persones ja s'havien regularitzat al conjunt de l’Estat i només faltava convèncer la Corporació Alimentària Guissona i un grapat d'empreses de menor grandària.

Per posar fi a la desraó i fer entendre a l'empresa càrnia que havia de finlitzar aquest frau, CCOO d'Indústria va denunciar la situació a la premsa de Catalunya i va avisar que augmentaria la pressió si no s'emprenia la regularització.
20/05/2020