Previsió d'acomiadament de més de 200 investigadors predoctorals el proper 30 de març

Els sindicats universitaris reclamen que es pagui el 4t any de l'Estatut del personal investigador en formació (EPIF)

Dilluns 16 de març, CCOO, CGT, I-CSC i UGT, els quatre sindicats amb representació a la Mesa del Conveni PDI-L (personal docent investigador laboral), vam presentar una reclamació al Govern de la Generalitat davant la urgència de la situació de més de 200 investigadors predoctorals als quals les universitats volen acomiadar de forma improcedent aquest proper 30 de març.

El col·lectiu d’investigadors predoctorals, organitzats a través de la plataforma Doctorands en Lluita i els sindicats amb representació a la Mesa del Conveni hem reivindicat, en els últims mesos, l'obligació de les universitats i els centres de recerca a prorrogar el quart any de contracte a tots els doctorands que no han pogut acabar la tesi en tres anys, tal com estableix l’Estatut del personal investigador en formació (EPIF), aprovat tot just fa un any (RD 103/2019).

A partir d’actuacions sindicals, tant el Síndic de Greuges, en una actuació d’ofici iniciada el maig, com la Inspecció de Treball han exposat plantejaments similars als equips de govern de les universitats, els quals, malgrat tot, segueixen negant-se a aplicar l’EPIF, amb l’excusa d’un problema econòmic.

És en aquest context que els quatre sindicats de la Mesa Negociadora del Conveni col·lectiu de les universitats públiques catalanes (CCOO, CGT, I-CSC i UGT), donada la urgència de la situació i per tal de desbloquejar-la, hem presentat una reclamació a la Generalitat perquè assumeixi el cost del quart any dels contractes predoctorals, tant els ja extingits com els futurs.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de març de 2020