L'Agrupació d'Ambulàncies de CCOO de Catalunya demana atenció psicològica per al personal del sector

L'Agrupació d'Ambulàncies de CCOO de Catalunya demana:

• Que els comitès de seguretat i salut laboral de les diferents empreses realitzin una avaluació de riscos laborals amb l'objectiu de prevenir les conseqüències psicològiques que poden derivar-se de les situacions de risc i d'estrès.

• Que s'introdueixin recomanacions per a la gestió psicològica d'aquestes situacions que incloguin els responsables d'empreses.

• La col·laboració amb el SEM (Sistema d'Emergènciees Mèdiques) perquè treballi amb les nostres empreses per garantir la salut psicològica de les nostres treballadores i treballadors de transport sanitari en aquests moments excepcionals.

Ens trobem en l'inici de la fase més dura de la pandèmia de la Covid-19, en la qual els hospitals de Catalunya podrien començar a entrar en col·lapse i no disposar de suficients llits per fer front a les necessitats dels nous pacients contagiats. Per tant, es produirà un increment molt important dels serveis de trasllats i assistència a aquesta mena de malalts per part dels professionals del transport sanitari a tot el territori.

Estem veient com l'increment d'aquesta mena de serveis fa que ja hagin viscut diversos atacs d'ansietat de professionals i d'enfrontaments amb responsables per falta d'EPI en diferents empreses. La situació d'estrès a la qual estem sotmesos a causa del sobreesforç per a la gran quantitat de treball és extraordinària. Per això és una prioritat preservar la salut psicològica de les treballadores i treballadors de transport sanitari a Catalunya.

El sector actua amb un fort sentit del deure, de civisme i humanitat, de lliurament i d'esforç que ha de ser reconegut.

24/03/2020