Amb aquest acord es garanteix una cobertura salarial suficient per a la plantilla

Gràcies a la pressió sindical, s'arriba a un acord sobre l'ERTO de Nissan

Foto Gràcies a la pressió sindical, el comitè d’empresa de Nissan ha aconseguit que la multinacional rectifiqui i han arribat a un acord sobre l’ERTO que garanteix una cobertura salarial suficient per al conjunt de la plantilla. CCOO fa una valoració positiva de l’acord, ja que finalment s’han aconseguit unes condicions econòmiques similars a les que estan aplicant la resta d’empreses del sector.

Dimecres a la tarda es van trencar les negociacions amb la direcció de Nissan sobre l’ERO de suspensió temporal de contractes plantejat per l’empresa per afrontar la situació derivada de l’afectació del coronavirus. La direcció va plantejar un ultimàtum que el comitè d’empresa no va acceptar per defensar els interessos dels treballadors i treballadores. Durant la tarda els sindicats de Nissan van consensuar les diferents accions i al·legacions per tal que l’Administració no aprovés l’ERTO que l’empresa va presentar l'endemà.

Divendres a primera hora, representants de la direcció es van posar en contacte amb el comitè d’empresa i els van comunicar que estaven en disposició de millorar les condicions plantejades. L’acord assolit estableix que l’empresa complementarà la prestació d’atur fins al 85 % del salari i garanteix el 100% de les vacances i les pagues extraordinàries. Així mateix, estipula que quan sigui possible el retorn a l’activitat, aquest es farà complint amb un protocol de seguretat davant el coronavirus que haurà de consensuar-se amb la representació de la plantilla.

Durant els darrers dies, el comitè d’empresa ha intentat arribar a un acord sobre l’ERO temporal que fos el més just possible per a les treballadores i treballadors de Nissan, ja que era conscient que en la situació en què ens trobem era necessari aturar l’activitat per poder retornar quan sigui possible, garantint sempre la salut de la plantilla. Una situació d’excepcionalitat en la qual les empreses també hi han de posar de la seva part.
21/03/2020