Valoració de les dades de l'IPC de novembre del 2019

CCOO de Catalunya alerta que l'augment dels preus dels béns bàsics pot reduir la capacitat adquisitiva de les persones treballadores, en veure's reduït l'efecte real dels recents increments salarials

Foto A Catalunya l’IPC interanual es situa en 0,5 %, dues dècimes per sobre del mes anterior i una dècima per sobre de l’indicador estatal, que és 0,4 %.

En termes interanuals, els hotels, els cafès i els restaurants ha estat el grup de productes que més s’ha encarit, amb una variació del 2,3 % en relació amb l’any anterior. Molt significatiu ha estat també l’increment dels aliments i begudes no alcohòliques, amb una pujada de 2,2 % respecte del mateix mes de l’any passat. També destaquem com els productes relacionats amb l’ensenyament s’encareixen en 1,2 %. D’altra banda, sorprèn la variació negativa en els preus de l’habitatge, amb un descens de 3,5 %.

La variació dels preus experimentada a Catalunya en relació amb el mes passat és del 0,1 %, set dècimes per sota de la variació experimentada el mes passat. El vestit i calçat ha estat el grup de productes que més s’ha encarit, amb un increment del 5,4 % respecte del mes passat, encariment motivat per l’entrada de la temporada d’hivern. En canvi, i a diferència del comportament interanual que és alcista, els hotels, els cafès i els restaurants han reduït el seu preu respecte el mes passat en 1,0 %.

Trobeu tot el comunicat de premsa en aquest enllaç. veure arxiu
13/12/2019