Celebrat el dilluns 7 d'octubre a la seu del sindicat a Cornellà, Crta. d'Esplugues, 68

Èxit de l'acte d'homenatge a Joan N.Garcia-Nieto organitzat per CCOO i ICV

Foto Més de 200 persones van omplir la sala d’actes de CCOO de Cornellà el dilluns 7 d’octubre, en l’acte d’homenatge a l’honestedat del compromís de Joan N. García - Nieto en el 25è aniversari de la seva desaparició, organitzat pel seu sindicat amb ICV del Baix Llobregat.

L’acte va ser conduit pel psicòleg Jaume Funes i entre d’altres van intervenir Benigno Martínez, amic personal que va abordar la vigència del compromís de les comunitats cristianes de base amb polítiques de transformació social; la Candela López, co-coordinadora d’ICV Baix Llobregat que va destacar l’aportació del seu compromís polític i la vigència de la seva proposta per a la formació de ciutadania lliure, crítica i autònoma. La Genoveva Català, com a presidenta del Centre d’Estudis del Baix Llobregat va apuntar la referència comarcal de la seva figura i en Josep M. Romero, com a secretari general de CCOO del Baix Llobregat va voler advertir de les transformacions vertiginoses del món del treball i el seu impacte a la comarca.

La fila zero va comptar amb les reflexions de Daniel Jover, professional de llarga trajectòria en l'educació dels joves per a la incorporació social i laboral, de Teo Pavón que va parlar del vincle del jesuita amb la JOC. Javier Pacheco, secretari general CCOO de Catalunya va fer una reflexió sobre l’actual model sindical que contempla les diversitats d’un món del treball en canvi i Claudio Carmona va tancar l’acte, en nom de l’Ajuntament de Cornellà, recordant-lo com a mestre de sindicalistes i polítics i, sobretot com a veí proper implicat en la denúncia de les situacions que patien els seus veïns i veïnes, ja fossin joves o immigrants.

A l’acte es va presentar el documental “L’honestedat d’un compromís” produït per Nao Cinematogràfica que es podrà visualitzar al web: ccoo.cat/bllapag i va tenir moments de poesia social amb textos d’Esteve Bosch i la interpretació del poema “Yo te vi llegar” del propi García-Nieto.

Els organitzadors van voler destacar que no era una acte de nostàlgia si no un estímul per continuar fent polítiques d’esquerres actuals, rigoroses i arrelades a la realitat de les persones que més pateixen les desigualtats a partir de referències sòlides com ho va ser en Joan N. García-Nieto.

Video sobre la figura Joan N.Garcia-Nieto, l'honestedat d'un compromís (durada 13 minuts)

Video sobre la figura Joan N.Garcia-Nieto, l'honestedat d'un compromís (durada 30 minuts)

Tota la galeria de fotos

08/10/2019