La Inspecció de Treball reconeix l'SMI als pescadors i pescadores

Èxit de CCOO en la lluita contra la precarietat del sector de la pesca

Se sap que un dels pocs sectors en els quals s’incompleix el dret dels treballadors i treballadores a cobrar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) és el de la pesca.

Els pescadors i pescadores, després de treballar durant tot el mes a jornada completa, reben retribucions molt per sota de l’SMI, arribant a cobrar salaris que en moltes ocasions no arriben als 400 euros. L’excusa dels patrons del sector consistia en què ells mateixos venien cobrant en funció de la pesca realitzada, segons la tradició.

En coherència amb la lluita de CCOO per dignificar les condicions de treball d’aquest col·lectiu, es va iniciar un procés de denúncia, al febrer de 2019, davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a reivindicar el dret dels pescadors a cobrar el Salari Mínim Interprofessional, amb independència de la pesca obtinguda.

Després de superar diversos obstacles, i encara que inicialment no es contemplava l’aplicació de l’SMI als pescadors per part de la pròpia Inspecció de Treball, el Sector del Mar de CCOO de Catalunya aconsegueix, per fi, que aquesta reconegui el dret dels pescadors i pescadores a la percepció del Salari Mínim Interprofessional, una resolució que es qualifica de molt important i crucial en el camí per la dignificació del sector.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 d’agost de 2019