CCOO de Lleida organitza una jornada sobre el registre horari i la igualtat de tracte i d'oportunitats

Foto Prop d’un centenar de delegades i delegats han assistit a la jornada sindical sobre l’aplicació del registre horari i la modificació del Reial decret 6/2019 de mesures urgents per garantir la igualtat de tracte i d’oportunitats entre homes i dones, organitzada pel sindicat el dia 12 de juliol.

Davant l’expectació que han generat l’aplicació del registre horari i la modificació d’aquest decret, el sindicat ha considerat que calia fer una jornada per informar els seus delegats i delegades.

En primer lloc, ha intervingut Imma Romeo, secretària de les Dones i Moviments Socials, Cooperació i Diversitats de CCOO de Lleida, que ha volgut ressaltar que d’aquí al 2022 totes les empreses de més de 50 treballadors hauran de tenir fet un pla d’igualtat —fins ara només era obligatori en empreses de més de 250 treballadors—. Elaborar aquest pla voldrà dir que prèviament i obligatòria, s’haurà de fer un diagnòstic i que aquest ha de ser negociat amb la representació legals dels treballadores i treballadores de l’empresa.

En segon lloc, han intervingut Jorge Moraleda, responsable de Negociació Col•lectiva de CCOO de Catalunya; Ramon González, responsable d’Acció Sindical de Serveis de CCOO de Catalunya, i Santi Vidal, de la secretaria de Negociació Col•lectiva d’Indústria de CCOO de Catalunya, que han exposat més detalladament tot allò que fa referència al registre de jornada, han parlat de quins són els antecedents, els canvis normatius que significa, de quins són els criteris sindicals i les recomanacions per a la negociació col•lectiva, i de quina és la valoració sindical que es fa d’aquest canvi, de la qual destaquen que “és una oportunitat per al sindicat d’intervenir a les empreses i de continuar valorant la negociació col•lectiva”.

Per acabar, hi ha hagut un bon nombre d’intervencions i preguntes dels delegats i delegades que han servit per posar en comú i solucionar els dubtes que aquestes dos noves normatives han plantejat.

12/07/2019