II Seminari Internacional de Formació del Professorat

ENSENYANT ELS GENOCIDIS A L'AULA

Foto

Els dies 15 i 16 de novembre de 2018, tindrà lloc la segona edició del seminari de transició de professors promogut per l'EUROM i el Memorial de la Shoah: ENSENYANT ELS GENOCIDIS A L’AULA, que se centrarà en compartir visions sobre els genocidis i les atrocitats massives en una perspectiva comparada centrada en Catalunya i Portugal. Reunirà experts de França, Països Baixos, Portugal i Espanya que lliuraran tant presentacions teòriques com casos pràctics aplicats pedagògicament.

Està dirigit als professors de secundària que volen aprofundir en alguns dels temes històrics més rellevants sobre el genocidi en massa i la violència, com l'Holocaust o la Guerra Civil i sobre com transmetre aquests continguts als seus estudiants.

El seminari se celebrarà a la Sala de professorat de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, carrer d’Aribau, 2, i comptarà amb la participació de professorat i agents educatius de Portugal i Catalunya.

El divendres 16, a les 10 h. Javier Tébar, director de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, intervindrà sobre  «Violència en massa a la Guerra Civil Espanyola i la dictadura franquista»

Coorganitza l'EUROM - Fundació Solidaritat UB, Mémorial de la Shoah (París), Memoshoa (Portugal) i ICE (UB), amb el suport del programa Europe for Citizens.

07/11/2018