Comunicat dels comitès d'empresa i consells professionals de TV3 i Cat Ràdio

Intolerable nova agressió a un equip de TV3 i amenaces a Betevé

Un equip de TV3 ha estat assetjat i agredit per un grup de manifestants incontrolats que participaven en la manifestació prounitat d'Espanya a la plaça de Catalunya i un equip de Betevé ha estat escridassat i amenaçat mentre treballava.

El que ha passat avui és un lamentable episodi més de l'escalada de crispació política. Cada vegada és més difícil cobrir aquests esdeveniments sense risc per a la integritat física dels informadors, especialment de les televisions.

Des dels comitès d'empresa i consells professionals de TV3 i Catalunya Ràdio hem demanat a la direcció que reclami responsabilitats als organitzadors de l'acte en què hi ha hagut l'agressió, així com la revisió dels protocols d'actuació en esdeveniments de risc.

Per la nostra banda, comitès i consells tornem a demanar al Parlament, a la mesa de la Comissió de Control de la CCMA, que els grups polítics que en formen part rebutgin de manera clara i contundent les agressions contra tots els mitjans i els seus treballadors, i aturin l'hostilitat que assenyala els mitjans de la Corporació com a objectiu polític i posa en risc els seus treballadors i treballadores.

Link petició feta a la mesa de la Comissió de Control de la CCMA el passat mes de setembre:
13/10/2018