FAPAC I CCOO Baix Llobregat signen un conveni per desenvolupar tallers i conferències sobre diversitat sexual LGTBI a escoles i famílies

Foto FAPAC, que és l’entitat de referència per desenvolupar projectes entre les AMPA i un agent d’influència social i política en favor de l’educació pública, i CCOO del Baix Llobregat, principal sindicat de treballadores i treballadores de la comarca, han signat un conveni de col·laboració.

Ho han fet en un acte de signatura on han atès a la premsa. Estaven representats per Susanna Canet, coordinadora de FAPAC al Baix Llobregat i Josep M. Romero, secretari general de CCOO,  ambdues entitats s’han compromès a desenvolupar tallers, conferències, seminaris i d’altres fórmules que posin de relleu totes les problemàtiques a l’entorn de la diversitat sexual LGTBI des d’una perspectiva feminista en el marc de la família, l’escola i la societat.

Estan previstos una sèrie de tallers i xerrades  programats per a aquest trimestre i que tindran un impacte directe en escoles i famílies de la comarca. Per això, han previst un equip conjunt d’activistes que impartiran aquestes accions.

Segons Canet,: “se’ns obre un bon espai de treball conjunt amb un gran agent socioeconòmic a la comarca per abordar un tema fonamental, promoure una escola inclusiva al territori que treballi en l’àmbit de la diversitat sexual, que aprofundeixi en el desenvolupament de polítiques d’igualtat i ciutadania”.

Per al secretari general de CCOO, Josep M. Romero, “aquest conveni continua la nostra estratègia de cercar complicitats i aliances àmplies amb els actors més dinàmics de la comarca. El nostre projecte sindical té la seva legitimitat al centre de treball, però vol fer un treball en xarxa amb el teixit associatiu que construeix ciutadania, desenvolupar els valors de la igualtat, la justícia social i construir una societat feminista”.

Ambdues entitats crearan una comissió mixta que vetllarà pel seguiment i avaluació dels acords integrada per dos representants de FaPaC i dos representants de CCOO .

Document: LGTBI_CONVENI FAPAC_CCOO BAIX LLOBREGAT.pdf
14/09/2018