El Parlament Europeu rebutja per segona vegada el paquet de mobilitat

Foto

El 4 de juliol, el ple del Parlament Europeu va rebutjar el reglament sobre temps de conducció i descans de conductors professionals, així com la normativa específica del desplaçament i cabotatge, a l'accés a la professió o la implementació del tacògraf. Aquest rebuig suposa una nova garrotada a la Comissió Europea i una momentània victòria per al moviment sindical.

CCOO considera que algunes de les modificacions proposades suposaven una clar retrocés en els drets de les i els conductors professionals, ja que augmentaven la flexibilitat, permetent els descansos setmanals en cabina o introduint una variable en permetre opcions diferents que no passaven exclusivament pel descans al domicili del treballador.

Malgrat les importants modificacions realitzades en el paquet per la Comissió TRANS (Transports), com la inclusió del control en vehicles que realitzin transport internacional de més de 2,4 tones de massa màxima autoritzada, la no exclusió del transport de viatgers, o l'haver accedit a algunes de les pretensions sindicals, com mantenir els temps de conducció i descans actuals, des de CCOO considerem que hi ha nombroses propostes que defensaven en major grau la protecció del treballador, les quals no s'han tingut en compte en ser rebutjades.

Així i tot, aquesta votació del Parlament Europeu suposa una victòria de la classe treballadora i el sindicat davant posicions liberals, la qual, de ben segur, no hagués estat possible sense el treball realitzat per CCOO en coordinació amb la ETF (Federació Europea de Transport), en l'àmbit internacional, institucional i sectorial.

Però i ara què? En rebutjar el Parlament els tres expedients i retornar-los novament a la Comissió de Transport, aquesta haurà d'analitzar els motius del mateix i iniciar nous treballs en cadascun dels informes que garanteixin un major consens, el qual impedeixi un tercer fracàs al Parlament.

Per això, CCOO anuncia que seguirà insistint en les seves propostes davant la Comissió de Transport i els grups parlamentaris europeus. Igualment, continuarà “realitzant un seguiment rigorós a la tramitació del paquet de mobilitat, tant en la Comissió com al Parlament, intentant impedir que a Europa es dictin normes que suposin avanços al mercat únic en detriment dels drets socials i laborals de les persones”.

09/07/2018