Els sindicats exigeixen millores de les condicions de treball i els serveis públics de qualitat a l'AGE

Mobilitzacions del SAE a Barcelona

Foto

Els sindicats CCOO, UGT i CSIF han organitzat diferents mobilitzacions de delegats i delegades a l'Administració General de l'Estat (AGE) al llarg del territori nacional, demanant "més ocupació pública, salaris dignes".

Els sindicats denuncien la greu deterioració dels serveis públics a l'Administració General de l'Estat, que ha estat castigada de manera especial durant els últims anys pel Govern per complir els paràmetres de contenció de la despesa, tant en la reposició d'efectius com en les condicions retributives del personal i per les retallades efectuades amb l'excusa de la crisi.

Retallades en l'àmbit català

En 10 anys s’ha perdut un 14% del poder adquisitiu, també s’han reduït aproximadament en un 14% els efectius i hi ha serveis públics a la província de Barcelona, com ara el DNI i l’atenció al col·lectiu d’estrangers, on hi ha llargues cues d’espera i un alt grau de saturació de les cites prèvies, etcètera. En alguns organismes, com ara el CSIC i SEPE, la contractació temporal ronda el 40%.

Cal donar la volta a aquesta situació.

Amb aquesta acció reivindicativa, CCOO se suma a les concentracions que s’estan realitzant a totes les províncies de l’Estat espanyol tot exigint el desenvolupament i la concreció a l’Administració General de l’Estat del II Acord per a la millora de l'ocupació pública i de condicions de treball subscrit entre el Govern i els sindicats convocants al mes de març d’enguany. Són millores que afecten el salari, l’ocupació i els drets arrabassats el 2012.

Retallades en l’àmbit nacional

A la resta del territori nacional, l'Administració General de l'Estat ha vist reduïda la seva plantilla en més d'un 16%, amb una pèrdua superior a les 30.000 ocupacions públiques. En l'escenari actual, les reclamacions resulten imprescindibles per millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

Per revertir aquestes retallades, CCOO va emprendre fa més d'un any una campanya sindical amb el lema “Recuperar l'arrabassat”. I el passat 21 de maig, CCOO, UGT i CSIF a l'AGE van iniciar una campanya conjunta de mobilitzacions, amb concentracions a Albacete i Melilla, que se segueixen estenent per a la resta del país. Els sindicats avisen que si no aconsegueixen els seus objectius, convocaran aturs parcials i fins i tot vaga a l'Administració General de l'Estat.

Mobilitzacions

Fins al moment, al territori català s’han produït mobilitzacions davant les delegacions del Govern a Girona (7 de juny) i Barcelona (12 de juny).

Hi ha una mobilització convocada davant la delegació del Govern a Lleida per al proper divendres 15 de juny.

Exigències

Els sindicats demanen al nou Govern el desenvolupament del II Acord per a la millora de l'ocupació pública, signat el passat de 9 de març amb l'anterior ministre d'Hisenda i Administracions Públiques.

Les noves ministres d'Hisenda, María Jesús Montero, i de Política Territorial i Funció Pública, Meritxell Batet, han d'assumir i aprofundir l'acord amb l'obertura dels àmbits de negociació establerts en el pacte per aconseguir avançar en tres eixos: ocupació, drets (restabliment del 100% de les retribucions en situació d'incapacitat temporal i la recuperació del caràcter màxim de la jornada de 37,5 hores) i salari.

CCOO, UGT i CSIF volen “no només frenar la sagnia d'ocupacions, sinó començar a recuperar els destruïts”. Reclamen també “un salari digne i just per a tot el personal de l'AGE, on hi ha col·lectius que no arriben als mil euros nets al mes”. Els sindicats exigeixen que el salari mínim a l'AGE arribi als 1.200 euros, a més d'homologar les condicions retributives del personal laboral i el personal funcionari.

Per pal·liar les pèrdues de poder adquisitiu, reclamen un increment lineal de 200 euros i una dotació pressupostària de 100 euros més per a l'establiment de la carrera professional per a totes les empleades públiques i tots els empleats públics de l'Administració de l'Estat.

Els sindicats també reclamen el desenvolupament i l'aplicació de la jubilació parcial en l'àmbit de l'AGE, així com el desbloqueig del IV Conveni únic del personal laboral, que fa més de dos anys que no té avanços significatius, i el desenvolupament de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, establint, entre altres qüestions, el dret a la carrera professional o l'adaptació de la classificació professional a l'actual sistema de titulacions.

Les reivindicacions que reclamen per a l'Administració General de l'Estat els sindicats els resumim aquí.

13/06/2018