Reclama que les polítiques socials siguin al centre de l'agenda del Govern i que es reforcin els ponts de diàleg i de consens per resoldre el conflicte polític i territorial, amb l'enfortiment de la cohesió social

CCOO de Catalunya proposa corregir la manca de paritat del nou Govern de la Generalitat en compliment de la llei d'igualtat

Un cop coneguts els noms de les persones que conformaran el nou Govern de la Generalitat, CCOO de Catalunya reclama corregir la seva composició per fer realitat la necessària paritat que la societat exigeix a les institucions i des dels carrers, en compliment de la Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes.

Demanem al president Torra una aposta ferma per restablir els ponts de diàleg entre les institucions catalanes i estatals, de manera intensa i efectiva, per trobar solucions estructurals al conflicte polític i territorial que ha bloquejat les institucions i ha polaritzat la societat catalana.

CCOO reclama que el nou Govern faci efectiva la plena gestió de les institucions catalanes, posant-les al servei de la ciutadania i recuperant la plena activitat política en el desenvolupament de les prioritats que té la societat catalana, que no són altres que lluitar contra les desigualtats, la precarietat i la pobresa.

El sindicat recorda al Govern les propostes que CCOO de Catalunya va fer a totes les forces polítiques a la campanya electoral, per enfrontar-se a una legislatura que faci possible incorporar el progrés social al creixement econòmic, que canviï la situació de manca de repartiment a les classes populars de la riquesa que s’està creant, enfortint la concertació social, el mercat de treball i l’estat del benestar.

CCOO reclama polítiques en matèria econòmica, fiscal social, laboral, educativa, sanitària, de dependència i de qualitat democràtica que lluitin contra la corrupció i promoguin la justícia i la cohesió social.

El deteriorament del mercat de treball, amb un abús injustificable de la temporalitat, la parcialitat involuntària i els baixos salaris, requereix polítiques decidides a facilitar l’accés a una ocupació digna, sobretot a dones i joves. És urgent establir un pla de xoc contra la precarietat, enfortint l’estat del benestar i les condicions dignes de vida dels treballadors i treballadores i pensionistes catalans.

És imprescindible desenvolupar plenament el Pacte nacional per a la indústria en el camí d’un veritable canvi de model productiu que ens posi a l’avantguarda de la revolució industrial.

Cal la plena aplicació del nou sistema de protecció social, la renda garantida de ciutadania, i arribar a totes les persones, sense excepcions, que reuneixen les condicions per cobrar una prestació que els doni el ingressos bàsics per viure dignament.

CCOO demana la renovació dels acords dels treballadors i les treballadores públics que retorni els drets retallats durant la crisi i que reforci l’estabilitat de l’ocupació com a millor signe de qualitat dels serveis públics per a la ciutadania.

Cal augmentar la inversió pública en educació per arribar al 6% del PIB, com en els països referents del nostre entorn, eliminant la segregació a l’escola i reduint les ràtios a les aules, a més d’enfortir la formació professional.

Cal posar fi a les llargues llistes d’espera a la sanitat, amb el col·lapse de les urgències, i garantir la dignificació del sector de la geriatria per garantir una atenció de qualitat a la gent gran o amb dependència.

Totes aquestes mesures, unides a un pla de xoc contra la pobresa i per l’accés a l’habitatge en condicions dignes allunyades de l’especulació, són prioritats inajornables per al nou Govern de la Generalitat. En aquest sentit, el sindicat en farà un seguiment continu en clau de reivindicació, concertació i mobilització, si escau.

És hora de repartir la riquesa, d’enfortir el caràcter econòmic i laboral, de corregir les desigualtats, i d'erradicar la precarietat i la pobresa. És hora d’una societat catalana que ha d’enfortir els seus lligams respectant la pluralitat i la diversitat del conjunt del poble de Catalunya.

Un cop sigui definitivament nomenat el nou Govern de la Generalitat, CCOO de Catalunya demanarà reunions amb tots els consellers i conselleres, a qui els farà arribar totes aquestes propostes.

20/05/2018