Baix Llobregat, 18 de maig de 2018

NEIX LA PLATAFORMA DE PERSONES JUBILADES I PENSIONISTES AL BAIX LLOBREGAT

Foto Ahir dijous, 17 de maig, al Citilab de Cornellà, el Fòrum Social del Baix Llobregat (FSB) va fer publica la creació de la Plataforma per la Defensa de les Pensions Públiques del Baix Llobregat. És un espai de debat i proposta oberta a totes les persones i entitats implicades en la defensa de les pensions, enteses com un dret de ciutadania i no com un privilegi.

Inicialment agrupa les següents entitats del Baix Llobregat: FAVBAIX, FAPAC, ERC, EUiA, ICV, PSC, UGT i CCOO. Les organitzacions i entitats que impulsem la plataforma apostem per la coordinació de les mobilitzacions i propostes a la nostra comarca i lluitarem per garantir la qualitat, la sostenibilitat i el futur del sistema públic de pensions i per la recuperació i revalorització del poder adquisitiu.

Exigim:
- Pensions dignes i suficients per a tots i totes les pensionistes.
- Eliminar l’índex de revaloració (0,25%) i el factor de sostenibilitat.
- Recuperar els amplis consensos socials i polítics en el marc d’un pacte d’estat com el Pacto de Toledo.

L’acte va ser moderat per Beatriz Fontseré, periodista de Radio Cornellà i hi van
participar:
* Chelo Chacartegui: professora titular de dret del treball i Seguretat Social de la Universitat Pompeu Fabra.
* Pedro Fernández Buendía: responsable de la Unió de Jubilats i Pensionistes de la UGT del Baix Llobregat.
* Miquel Lluch Rodríguez: secretari general de la Federació de Jubilats i Pensionistes de CCOO Catalunya.

Al debat es va destacar que el sistema públic de pensions és un component fonamental que proporciona cohesió social, i la seva base és garanteix amb ocupació de qualitat i erradicant les reformes laborals que han precaritzat i devaluat les condicions de treball.

Els ponents també van coincidir en el fet que és urgent actuar sobre el nostre sistema fiscal que està 6 punts per sota del de la zona euro, fer un control efectiu del frau i l’economia submergida i apostar per un gran acord social i polític que doni estabilitat al sistema i el tregui de la confrontació conjuntural.
18/05/2018