Cornellà de Llobregat, 14 de maig 2018

L'USLA (Universitat Social Lliure Autogestionada) de l'Ateneu Santfeliuenc i CCOO del Baix Llobregat signen un conveni de col·laboració

Foto CCOO que és el primer sindicat de treballadors i treballadores de la comarca i l’USLA, secció integrada a l’Ateneu Santfeliuenc que organitza activitats per apropar la cultura i el coneixement i tracta temes com: Història i memòria, Educació i cultura, Patrimoni local, Art i literatura, Moviments socials, Cultura de pau, Medi ambient, Drets humans i drets de ciutadania o Promoció de Sant Feliu com a Ciutat Educadora.

Han decidit signar un conveni de col·laboració, mitjançant el qual es comprometen a organitzar activitats conjuntes especialment en dates de referència pel moviment obrer i les classes populars com són el 1r de maig, el 8 de març, l’11 de setembre o el 7 d’octubre, diada mundial del treball digne.

Segons Sussagna Artigas, presidenta de l’USLA, valora: “aquest conveni com una mostra més del paper que l’Ateneu Santfeliuenc ha jugat sempre, des dels seus orígens fins avui. Mantenir una visió oberta cap a tot allò que signifiqui avanç cultural i social, col·laborar amb aquelles associacions que aporten valor específic al nostre treball forma part del nostre ADN identitari. El conveni amb CCOO del Baix Llobregat va en aquesta línia i ens aproxima a una visió sobre el món del treball i altres aspectes en els quals coincidim a la nostra ciutat i la comarca.”

Per la seva banda, Josep M. Romero, secretari general de CCOO ha destacat que aquest protocol de col·laboració: “desenvolupa una estratègia de recorregut del sindicat com es cercar complicitats i aliances àmplies amb els actors més destacats i més dinàmics de la comarca. El nostre projecte sindical te la seva legitimitat al centre de treball i alhora te una voluntat de relació i treball amb xarxa amb el teixit associatiu cultural de proximitat amb el que compatim valors”.

El conveni es va signar el passat dilluns 14 de maig a l’Ateneu Santfeliuenc, en el marc de la primera activitat conjunta que va ser l’acte “El món de les pensions i el futur social” que va comptar amb la participació de Carlos Bravo, secretari de polítiques públiques i protecció social de CCOO i amb la santfeliuenca Cristina Torre, secretària d’acció sindical de CCOO de Catalunya.
17/05/2018