Assemblea informativa de CCOO sobre les pensions públiques al Prat de Llobregat

Foto El passat 8 de maig va tenir lloc al Centre Cívic Sant Jordi - Ribera Baixa del Prat de Llobregat un acte sobre les pensions públiques. Sota el lema Les pensions són un dret no un privilegi.

Amb les intervencions de Faustino Albaladejo Representant de CCOO al Consell de la Gent Gran del Prat de Llobregat , Irene Ortiz responsable d'Acció Jove de CCOO de Catalunya que va situar el tema de les beques i les pràctiques que precaritzen i ajornen l'accés amb ple dret del jovent a un lloc de treball amb un salari digne. La temporalitat i precarietat de feines poc qualificades. comporten una inestabilitat laboral permanent.

Juan Alamillo va defensar el sistema de pensions públiques, va explicar que el sistema no es dolent, el problema són els salaris baixos que comporten pobresa laboral, precarietat i insuficiència d'ingressos per al nostre sistema de benestar.

Va ser amb el Pacto de Toledo que es va actualitzar les pensions amb el IPC anual. CCOO vol revertir la darrera reforma del Govern, el índex de revaloració (0,25%) i el factor sostenibilitat.

CCOO ha presentat una sèrie de mesures orientades a fer sostenible aquest sistema. com per exemple: Increment de 2 punts de les cotitzacions, increment del salari mínim interprofessional (SMI), increment de les bases de cotització del nivells més alts, increment de cotització dels autònoms, que assumeixi l'Estat les despeses de gestió de la Seguretat Social, lluitar contra l'economia submergida, les polítiques actives d'ocupació a càrrec de l'Estat i no de la Seguretat Social, etc.

Va tancar l'acte la Joana Solsona, secretaria general de Pensionistes i Jubilats de la Unió Territorial de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf.
14/05/2018