CCOO de Catalunya valora la manifestació del 15 d'abril de l'Espai Democràcia i convivència

La gran manifestació que hem viscut mostra que una part molt important de la societat catalana s’aglutina entorn d’aspiracions comunes de democràcia, drets i diàleg, que demana solucions polítiques als problemes polítics i que rebutja l’ús abusiu de la presó provisional dels líders socials i polítics.

CCOO manifesta la solidaritat davant la investigació o condemnes contra polítics, artistes, sindicalistes i activistes socials per accions o opinions que constitueixen un lliure exercici de la llibertat d’expressió i de manifestació. Cal preservar el dret a la llibertat d’expressió i opinió política, a la llibertat d’organització i els drets socials que considerem escapçats pels canvis legals que ha anat introduint el govern del PP.

Les organitzacions que s’han compromès en la convocatòria i organització d’aquesta manifestació han estat valentes i generoses, buscant un missatge unitari per damunt de la polarització de l’opinió publicada, missatge necessari per tendir ponts i formar govern efectiu i recuperar la vida institucional de Catalunya. És necessari que de forma urgent, sense ingerències polítiques o jurídiques més enllà de la responsabilitat pròpia de tot governant en un sistema democràtic, s’elegeixi president de la Generalitat de Catalunya com a expressió de la voluntat majoritària dels representants escollits a les eleccions; constituir un nou govern que pugui exercir de forma plena les seves competències i restablir el normal funcionament de totes les institucions de la Generalitat de Catalunya.

La societat catalana té reptes i problemes socials, especialment la creixent desigualtat, que han de ser abordats amb urgència perquè no perdurin en el temps. Les institucions són necessàries per garantir drets, per això emplacem a les institucions i organitzacions polítiques i socials a establir ponts d’entesa des del respecte a la diversitat i pluralitat de la societat catalana.

15/04/2018