Cornellà de Llobregat, 9 de març de 2018

CCOO valora d'històrica la vaga laboral del 8 de març

Foto <ÀLBUM DE FOTOS> CCOO valora la vaga laboral convocada avui, 8 de març, com una mobilització sense precedents a la història del moviment sindical del nostre país. Els sindicats CCOO i UGT han fet una aportació decisiva a la vaga feminista convocada avui traslladant la reivindicació als centres de treball i implicant tant a dones com a homes en la lluita contra la bretxa salarial, contra els salaris de misèria i contra les violències masclistes. Ha estat fonamental la confluència amb moltes altres organitzacions i entitats per l’èxit d’aquesta vaga.

En el dia d’ahir, CCOO havia realitzat a Catalunya més 600 assemblees en grans empreses i desenes a nivell territorial i de sector i havíem rebut unes 100 adhesions d’ajuntaments i consells comarcals de Catalunya. Havíem rebut més de 600 adhesions a la vaga de dues hores per torn, de comitès d’empresa, juntes de personal i seccions sindicals, de l’àmbit privat i públic. Però al llarg del dia d’avui hem anat rebent noves mostres d’adhesió de moltes més empreses el que ens indica que el seguiment de la vaga i de les mobilitzacions ha estat molt massiu.

En el sector de l’ensenyament, l’aturada a Universitats i ensenyament secundari amb alumnes que poden fer vaga ha estat pràcticament total i la resta del sector ha disposat majoritàriament de serveis mínims. En el cas de la sanitat el seguiment de la vaga de dues hores es quantifica entre el 75 i el 80% amb compliment dels serveis mínims establerts.
12/03/2018