Els dos secretaris generals donen suport als companys i companyes de presons

Javier Pacheco i Manolo Fages visiten el Centre Penitenciari de Lledoners

Foto

Javier Pacheco, secretari general de CCOO Catalunya, i Manolo Fages, secretari general de la Federació de Serveis a la Ciutadania, han visitat aquest divendres, 9 de febrer, el Centre Penitenciari de Lledoners. Els dos secretaris generals han transmès el seu suport als treballadors penitenciaris en lluita.

La visita mostra la realitat de les presons catalanes que oculta el Departament de Justícia: plantilles infradotades insuficients per complir els protocols de seguretat mínims, serveis de vigilància sense cobrir, carències en infraestructures, retallades de drets laborals i econòmics, augment continuat i sostingut de les agressions d'intens a treballadors, reposició de treballadors gairebé nul·la, incompliment dels acords penitenciaris, manca de formació i precarietat laboral amb un 80% d'interinatge en alguns col·lectius.

El col·lectiu penitenciari demana el respecte a uns professionals i que es reconegui la tasca que fan, ja que sostenen el dia a dia sense mitjans suficients i només amb l'esforç de les plantilles.

Les dures condicions de treball d'un col·lectiu desprestigiat i criticat segons els interessos polítics del partit de torn van ser traslladades per part dels treballadors, amb el compromís de defensa dels responsables sindicals assistents. La cúpula sindical al complet de CCOO s'implica en una de les tasques laborals més dures dels treballadors públics catalans i ratifica el seu ferm compromís de denúncia i de defensa d'aquest sector.

Segons Oscar Besa, secretari de la Secció Sindical de CCOO, majoritari al Centre Penitenciari de Lledoners, aquesta visita es un reconeixement a les peticions dels treballadors penitenciaris i una mostra de suport a les reinvidicacions de tot el col·lectiu.

En aquesta visita també han esta presents els responsables de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO al Vallès Occidental i la Catalunya Central.

12/02/2018