Taller de mútues

Foto El 9 de febrer, CCOO d’Indústria de Lleida ha organitzat un taller sobre les mútues i l’SGAM. El taller s’ha fet durant tot el matí i hi han participat delegats i delegades de totes les federacions del sindicat. Aquesta jornada és la continuació de la que va tenir lloc a mitjans d’any passat que va comptar amb un nombre important de participants.

La jornada, l’ha presentada la secretària general del CCOO de Lleida, Cristina Rodríguez, i l’ha impartida Felipe Trigueros, responsable de Salut laboral de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya.

El taller ha tractat quatre punts principals sobre la gestió sindical de les causes i les conseqüències del paper de les mútues i l'SGAM en la gestió de les baixes:

- Les mútues. S’ha tractat sobretot de com han de fer el seguiment de les contingències comunes, quines són les recomanacions que fa el sindicat davant de les citacions per als reconeixements mèdics, a part de la llei de mútues, i els accidents de treball i malalties professionals.

- El Servei General d’Avaluacions Mèdiques (SGAM). S’ha treballat sobre els drets i les responsabilitats dels treballadors i treballadores en la seva relació amb aquest organisme.

- Seguretat Social. Els temes principals sobre el quals s’ha treballat són el canvi de contingències i la Instrucció 1/2007.

- Autoasseguradores. Principalment s’ha explicat què són i com funcionen.

La jornada ha estat molt participativa, els delegats i delegades que hi han assistit han pogut plantejar els seus dubtes i explicar les seves experiències des del primer moment cosa que ha donat fluïdesa i ritme al taller.

09/02/2018