Resultats de l'enquesta enviada al desembre

CCOO de Catalunya consulta a la seva afiliació sobre les prioritats en la negociació col·lectiva

CCOO de Catalunya ha enviat una enquesta a la seva afiliació amb l’objectiu de construir col·lectivament les propostes del sindicat per la negociació d’acords amb les patronals. Els resultats de l’enquesta han de servir d’orientació general en les negociacions dels convenis col·lectius i en l’Acord interprofessional de Catalunya (AIC), així com influenciar en les negociacions en l’àmbit estatal del Acuerdo de Empleo y Negociación Colectiva (AENC). Aquesta enquesta es va enviar durant el mes de desembre i ja tenim resultats.

L’afiliació de CCOO situa com a prioritats els salaris i la defensa del treball estable i contra la temporalitat injustificada, i l’ús fraudulent de la contractació a temps parcial.

Hi ha un ampli consens, el 90%, a favor de la lluita per increments salarials per sobre de l’IPC, en funció de la productivitat dels sectors i per recuperar el poder adquisitiu perdut en els anys de crisi. I també amb la defensa d’una clàusula de revisió salarial que s’activi en cas que l'evolució de l'IPC i de la productivitat superin les previsions a l’inici del pacte salarial.

Els objectius en la negociació col·lectiva per al proper període estan validats pel compromís de més del 91% de les respostes, que manifesten la seva defensa a totes les taules negociadores i, si cal, es mobilitzarien per aconseguir la recuperació salarial i la millora de les condicions laborals.

Altres millores de les condicions laborals que se situen amb força a l’enquesta són:
-La regulació del temps de treball per a una vida més plena, compatible amb la vida familiar i la vida social i la lluita per la igualtat de gènere amb mesures i plans d’igualtat de qualitat i per erradicar la bretxa salarial.
-La regulació de les subcontractes i les empreses multiserveis i la protecció de la salut i la vida de les persones treballadores.
-El control de la jornada diària, i els problemes relacionats amb la flexibilitat, l’excés de jornada i el dret a la desconnexió amb l’ús de noves tecnologies i el teletreball.
-La sostenibilitat ambiental i la mobilitat, així com la formació professional.

Trobareu tota la informació detallada de l’enquesta en aquest link.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de gener de 2018