CCOO de Lleida denuncia sobrecàrrega de feina i pressió per als treballadors i treballadores de la neteja

Foto El passat dia 11, afiliades i afiliats de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Lleida va fer una assemblea per parlar de la situació en què es troba la negociació del Conveni del sector de la neteja d’edificis i locals de Catalunya i de possibles mobilitzacions.

A l’assemblea, a la qual van assistir una vuitantena de persones, la majoria dones, ja que es tracta d’un sector molt feminitzat, s’hi van exposar els principals problemes de sector que són, sobretot, la pressió que s’exerceix sobre les plantilles i les sobrecàrregues de feina que els provoquen estrès i problemes físics. A això, cal afegir-hi el fet que no es cobreixen les baixes i que les jornades, la majoria de les vegades, són parcials, aquesta parcialitat incideix directament en uns salaris minsos i, de cara al futur, en les jubilacions.

Pel que fa al conveni del sector, que afecta unes 1.500 treballadores i treballadors, a la província de Lleida, la patronal ofereix congelació salarial i que no hi hagi acumulació de l’antiguitat. Davant d’aquesta postura de la patronal es va parlar de denúncies a la Inspecció de Treball i no es van descartar possibles mobilitzacions.
13/11/2017