Rebuig absolut a les pretensions del Govern de l'Estat d'intervenir els mitjans públics catalans de comunicació i informació

Foto

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya manifesta el seu absolut rebuig a la intenció d’intervenció de la Televisió de Catalunya (TV3), de Catalunya Ràdio i de l’Agència Catalana de Notícies (ACN).

La proposta del Govern del Partit Popular, en aplicació de l’article 155 de la Constitució, suposa prendre el control directe d’aquests mitjans públics que són patrimoni de la ciutadania.

Des de la FSC-CCOO sempre hem defensat la imparcialitat i l’objectivitat dels serveis públics de comunicació com a màxima expressió de les societats lliures i democràtiques. Hem denunciat, en els darrers temps, totes les decisions polítiques que atempten contra la independència dels mitjans de comunicació públics. I també, les pràctiques que ataquen de forma contundent la llibertat d’expressió, la pluralitat  i  la  professionalitat de les persones treballadores, en l’exercici del dret d’informació de la ciutadania.

Donem suport als companys i companyes en totes les accions i mobilitzacions que estan duent a terme per denunciar aquesta pretensió d’intervenció antidemocràtica, i defensem el dret fonamental a comunicar o a rebre lliurement informació veraç per qualsevol mitjà de comunicació, tal com recull a l’article 20 de la Constitució, i reclamem la seva total aplicació.

26/10/2017