El sindicat ho considera un atac intolerable contra la llibertat d'expressió i informació

CCOO de Catalunya condemna frontalment la intenció d'intervenir TV3, Catalunya Ràdio i l'Agència Catalana de Notícies esgrimint l'article 155 de la Constitució

CCOO de Catalunya vol expressar la seva condemna més enèrgica i contundent a la intenció del Govern espanyol d’intervenir els mitjans de comunicació públics de Catalunya (TV3, Catalunya Ràdio i l’Agència Catalana de Notícies) i prendre el seu control directe, esgrimint l’article 155 de la Constitució espanyola. CCOO de Catalunya ha mostrat públicament la seva oposició a l’aplicació d’aquest article de la Constitució per part del Govern espanyol amb totes i cadascuna de les mesures previstes, inclosa la intervenció dels mitjans de comunicació públics.

Per a CCOO de Catalunya la intervenció dels mitjans públics de Catalunya és intolerable ja que significa un atac directe a la llibertat d’expressió, al dret a la informació i a la mateixa democràcia, i vulnera un dret fonamental recollit en la Declaració Universal dels Drets Humans.

El sindicat també considera inacceptable que es posi en qüestió la professionalitat dels treballadors i les treballadores de TV3, Catalunya Ràdio i l’ACN, i la independència periodística dels seus professionals.

En aquest sentit, CCOO de Catalunya dona i donarà ple suport als professionals de TV3, Catalunya Ràdio i ACN en totes les accions i mobilitzacions que duguin a terme contra les intencions d’intervenció o, fins i tot, tancament dels mitjans públics de Catalunya i en la seva defensa com a pilar essencial de la democràcia i de la mateixa societat catalana.
25/10/2017