RTVE no és la de tots


Foto
La Corporació RTVE s'ha bolcat en la cobertura de la manifestació convocada per la Societat Civil Catalana. La pregunta és, per què no ho ha fet amb els actes organitzats pel Govern de la Generalitat, per la Assambea Catalana o per Òmnium Cultural? La resposta és clara: la radiotelevisió pública estatal no és la de tota la ciutadania, és la del govern del Partit Popular.
 
La missió d'un mitjà de comunicació, i amb més motiu si és estatal, és informar amb la major pluralitat, veracitat i rigor possible. L'opinió i la informació han d'estar clarament diferenciades per no confondre els ciutadans. El problema sorgeix quan els que dirigeixen i donen les ordres són titelles dels polítics de torn, llavors la veritat es perverteix i es transforma, en definitiva, es manipula la realitat. El director de TVE, Eladio Jareño, el director de RTVE Catalunya, Carlos González, i el director d'informatius, Gundín, tenen un lloc reservat en els llibres que s'editaran dins d'un temps. Apareixeran com a exemples de la mala praxi professional, com barroers manipuladors de la realitat, com a responsables destacats de la situació de tensió generada a Espanya ia Catalunya. Seran jutjats pels seus fets i seran condemnats.
 
La cobertura televisiva d'un esdeveniment s'hauria d'efectuar en funció de la seva rellevància social. Com més gran és l'interès d'un esdeveniment per a la ciutadania, més mitjans tècnics i humans se li assigna i més temps en antena se li atorga. La direcció de RTVE ha considerat que la manifestació convocada per la Societat Civil Catalana és més rellevant que el referèndum que va tenir lloc el passat dia 1 d'octubre a tot Catalunya, més important que l'atur/vaga que es va fer dimarts passat, que les manifestacions del matí i de la tarda que es van convocar aquest mateix dia i que es van celebrar a diverses poblacions catalanes. La realitat inqüestionable és que l'esdeveniment d'aquest diumenge dia 8 és al que més mitjans, recursos humans (amb l'arribada de personal desplaçat des d'altres centres de RTVE) i temps en pantalla li ha dedicat la Corporació RTVE.
 
La manifestació ha estat emesa per La 1 i el Canal 24 Hores. Fins i tot ha estat protagonista a L'Informatiu Migdia, espai que s'emet per la primera cadena però que han passat al Canal 24 Hores. En ell se li ha donat tanta difusió que en la planificació s'ha obviat cobrir altres notícies d'interès, entre d'altres, les generades a Tarragona, Lleida i Girona. Dels 30 minuts de durada, 15 s'han dedicat a la manifestació d'aquest diumenge. En tres ocasions s'ha connectat en directe amb el senyal que ja estava emetent-se a La 1, amb un total de 7 minuts i 11 segons. El subdirector de RTVE Catalunya, José Juan Ruíz, actuant com un fidel comissari polític, s'ha personat en el control d'emissió de L'Informatiu per "controlar" que tot es desenvolupés segons el dictat pels polítics del PP.
 
En una Radiotelevisió pública haurien de sentir-se veus plurals, al programa especial d'avui, un cop més, només han participat, entrevistat, a persones amb una mateixa ideologia. Això sí, ningú ha fet ni una sola referència a aquells grups que donaven suport a la manifestació, com la falange espanyola...
 
Els professionals d'aquesta empresa s'avergonyeixen del que està passant en el seu mitjà de comunicació, a més d'haver-se convertit en el blanc del malestar de la població catalana. A això ens ha portat les decisions dels que dirigeixen la Corporació RTVE.
 
El paper que fa la Radiotelevisió pública estatal des que el PP està en el poder és lamentable, l'empresa està desprestigiada, sense audiència ni credibilitat. Tots coneixem als responsables i no són els treballadors/es.

09/10/2017

 

© CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |

ccoo.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència d’usuari. Més informació sobre la política de cookies