Cursos de formació sindical

La importància d'un itinerari formatiu coherent

Escola de Formació SindicalL'oferta actual és fruit d'un llarg procés de disseny d'accions formatives relacionades entre elles, pensades per donar resposta a les necessitats i els reptes de les persones afiliades i, especialment, dels delegats i delegades, i als quadres sindicals de CCOO de Catalunya.

Aquesta oferta destaca el compromís amb el nostre sindicat i el desenvolupament de les tasques sindicals amb determinats nivells formatius, tenint en compte que el perfil dels participants s'estableix en funció dels objectius del curs i no per una elecció subjectiva o de disponibilitat del participant. El nombre de participants tindrà en compte les homogeneïtats del grup requerides perquè l'acció pugui aconseguir un mínim d'èxit.

L'oferta s'estructura en sis àrees diferents en les quals hem de desenvolupar l'acció sindical de la nostra organització i, alhora, cadascuna d'aquestes àrees té tres graus o cicles: coneixements generals, que permet adquirir els coneixements més imprescindibles; ampliació, que permet aprofundir i ampliar els coneixements adquirits en el cicle anterior; i especialització, amb el qual es tanca l'itinerari formatiu que haurà estat dissenyat per cobrir les necessitats de l'organització federativa o territorial de què es tracti.

Per evitar trencar la dinàmica del cursos i obtenir un major aprofitament d'aquests, és necessari participar en primer lloc al Curs Bàsic de Formació Sindical. D'igual manera, si una vegada s'ha realitzat el Curs Bàsic de Formació Sindical es vol aprofundir en l'itinerari de prevenció de riscos laborals, serà necessari participar en primer lloc al Curs Bàsic de Salut Laboral i a partir d'aquí ja es podrà participar en els diferents cursos del itinerari de salut laboral. A continuació poder consultar tota la oferta formativa amb alguns suggeriments sobre l'itinerari.Si tens algun dubte sobre l'itinerari pots contactar amb el responsable de formació sindical de la teva federació o territori.

Feu clic per descarregar-vos l'oferta integral de formació sindical

L'oferta integral de formació sindical consistirà, d'una banda, en la formació realitzada mitjançant el Pla transversal promogut pel Consorci per a la Formació Contínua i, d'una altra, per la formació impartida mitjançant el Pla Confederal de formació sindical amb la part confederal i la part autonòmica que gestionem amb el Departament de Treball, Afers socials i Familíes i, el pla de formació intern realitzat amb fons propis de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya.

Pla Transversal

Actualment, per l'any 2019 i 2020 tenim la següent oferta:

Pla transversal

Oferta formativa per a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb la negociació col·lectiva i el diàleg social (Expedient TSF051/19/00002)

Feu clic per descarregar-vos l'oferta formativa per a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb la negociació col·lectiva i el diàleg social

Aquesta oferta formativa és complementària a l’oferta del pla transversal i es podrà desenvolupar des del gener de 2020 fins el novembre de 2020.

Aquesta oferta formativa sorgeix de la convocatòria aprovada al desembre pel Departament de Treball, Afers socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

És una oferta realitzada a partir de la detecció de necessitats plantejada per les persones responsables de formació sindical a nivell sectorial i territorial. No obstant això, és susceptible de canvi en funció de les necessitats que poden sorgir una vegada posat en marxa el Pla de formació.

Compren tant formació per a delegats i delegades, com formació per a persones que treballen a l'estructura del sindicat o que puguin estar relacionades per raons de la seva activitat, amb els processos de Negociació col·lectiva o Diàleg Social, ja sigui a través de la seva participació directa o a través de la direcció, el suport o l'assistència tècnica sindical d'acord amb el que estableix l'Ordre TSF/209/2019 de 27 de novembre.

Tota l'oferta formativa es canalitza mitjançant les persones responsables de formació sindical de federacions i territoris, per tant no podrem admetre cap sol·licitud que no estigui validada per aquestes.

Si no teniu coneixement de qui és la persona a la que us podeu dirigir ens podeu escriure un mail a formació@ccoo.cat i us posarem en contacte amb la persona adequada.

ATENCIÓ: només els delegats i delegades de CCOO de Catalunya poden preinscriure's als cursos de l'Escola de Formació Sindical.

Si ets delegat o delegada i t'interessa realitzar algun dels cursos que oferim omple la següent sol•licitud de preinscripció i envia-la a formacio@ccoo.cat

Aquelles sol·licituds que no estiguin fetes per representants dels treballadors no es tindran en compte.