Jornades de la UPEC: 'Ells són pocs, nosaltres som moltes'

Data: 04/11/2020 - 06/11/2020
Hora: 09.30
Lloc: Rambla Santa Mònica, 10. - Barcelona (Barcelonès)
Convoca:
Observacions:

Amb el lema 'Ells són pocs, nosaltres som moltes', del 4 al 6 de novembre tindran lloc de forma presencial i en streaming les Jornades de la Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya (UPEC).

Els ciutadans preocupats pel món de la cultura i de les idees no ens podem rendir.

El lema

Al final és Ells són pocs, nosaltres som moltes i fa referència a un poema que vam conèixer de la mà de Jeremy Corbyn quan el cita de memòria en el festival Folk Rock de Glastonbury el 2017.

És un fragment del poema 'La máscara de la anarquía' inclòs al llibre La necesidad del ateísmo y otros escritos de combate del revolucionari anglès Percy Bisshe Shelley, marit de Mary Godwin, autora de Frankenstein.

El cartell

Aquest any estrany tenim l’honor d’anunciar-vos que comptem amb Joan-Pere Viladecans en la creació de la imatge gràfica, a qui volem agrair públicament la seva col·laboració. Un dels nostres somnis s’ha fet realitat. Es tracta d’un cartell de 50x70 que reprodueix el lema d’aquesta edició, “Ells són pocs, nosaltres som moltes”. Es tracta d’una imatge punyent, potent, com un cop de puny directe a les nostres consciències que crea un gran impacte visual. Formes en representació d’òvuls, entre la vida –vermell– i la mort –negre. En realitat, descriu l’essència de la vida. Tot l’agraïment de la UPEC a un dels nostres més significats artistes. Als participants els regalarem un magnífic cartell. A aquells que no puguin venir els en guardarem un pel juliol del 2021.

El programa

Hem preparat un seguit de debats: “Ideologia i classes socials al segle XXI”, “Postmodernitat i raó (en record de Toni Domènech)”, “Com combatre el feixisme”, “La pedagogia de la memòria”, “Per envellir dignament”, “L’essencial de la vida és invisible als ulls”, “S’esberlen les fronteres socials de les ciutats”. Un debat sobre la Covid-19: “Aprenentatges de la Covid-19”. I també tindrem el tradicional debat entre els líders dels partits d’esquerres: “La política en temps confusos”.

Els ponents

Els ponents confirmats són: Marina Subirats, Joan Benach, Milagros Pérez Oliva, Xavier Domènech, Brigitte Vasallo, Ingrid Guardiola, Daniel Raventós, Maria Júlia Bertomeu, Enric Canet, Amparo Iturriaga i Irantzu Valera.

Llegeix el manifest de la UPEC 2020
Més info a https://upec.cat/jornades-2020-xvi/