Projecció del documental 'El Pilar (Resistència cinematogràfica / Filmmakers clandestins 1960-1978)'

Data: 14/12/2019
Hora: 19.00
Lloc: Carrer Joan Batllori, 21 (Cinebaix) - Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat)
Convoca: CCOO BLLAPAG i l'Aula de Formació Joan N.Garcia Nieto
Observacions: Dissabte 14 de desembre de 2019

El dia 14 de desembre, a les 19 hores, al Cinebaix (carrer Joan Batllori, 21 Sant Feliu de Llobregat) tindrà lloc la projecció del documental El Pilar (Resistència cinematogràfica / Filmmakers clandestins 1960-1978), produït per la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya.

Dirigida per Esther Cases, la pel·lícula dona a conèixer unes fonts audiovisuals que avui ja formen part del patrimoni històric col·lectiu i es vol retre homenatge al cinema de resistència política filmat. Amb el nom de “Fiestas del Pilar” a una etiqueta s’identificava una llauna conservada al laboratori de Fotofilm durant els anys 70. En realitat es tractava d’un títol fals per tal de protegir el que contenia: un film clandestí. No era l’única, sinó que n’hi havia moltes més. Gairebé 50 anys després, alguns dels seus autors expliquen les històries d’aquestes pel·lícules de contingut polític, que formen part de la col·lecció documental de CCOO de Catalunya, gràcies a la Fundació de l’Arxiu Històric de l’Institut del Cinema Català (ICC), que les ha preservat fins als nostres dies.

Cartell El Pilar 14 desembre 2019