Les notícies del Servei Lingüístic

Teresa Pàmies, una de les nostres

El 23 d'octubre, Joan Carles Gallego, director de l'Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya, ha inaugurat l'exposició “Teresa Pàmies.

Edició 2020 dels Premis Llanterna Digital

Des de l'1 d'octubre passat fins a 30 d'abril del 2020 es poden presentar els curtmetratges a la tretzena edició dels Premis Llanterna Digital organitzats per la Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida, de la qual el Servei Lingüístic de CCOO forma part.

més informació »

Nou taller de tardor organitzat pel Servei Lingüístic: Parlem d'igualtat de gènere

El Servei Lingüístic organitza el taller Parlem d'igualtat de gènere, que tindrà lloc el dijous 17 d'octubre, impartit per Cristina Vila.

Inaugurada l'exposició de l'Any Fabra a CCOO de les Comarques Gironines

Aquest dimarts, 17 de setembre, s'ha inaugurat l'exposició de l'Any Fabra a la seu de CCOO a Girona. L'acte, organitzat pel Servei Lingüístic del sindicat, ha anat a càrrec de Bartomeu Compte, secretari general de CCOO de les Comarques Gironines, i de Carme Renedo, directora dels Serveis Territorials de Cultura a Girona. També s'ha comptat amb la presència de Rosa Ferrer, responsable territorial de Política Lingüística.

Nova web dels Premis Llanterna Digital

La inscripció a la propera edició dels premis s'obrirà a la tardor i es podrà fer des d'aquesta mateixa pàgina web.

més informació »

Aquest estiu, apunta't al Voluntariat per la llengua!

Apunta-t'hi ara que ve l'estiu i tindràs més temps lliure, trucant al telèfon del Servei Lingüístic (93 481 29 20) o bé escrivint-hi un correu electrònic (a/e: sl@ccoo.cat). Posteriorment, ens posarem en contacte amb tu a fi de trobar una persona voluntària o aprenenta amb qui puguis formar una parella lingüística.

més informació »

Aquest estiu, apunta't al Voluntariat per la llengua!

CCOO de Catalunya ret homenatge a la balaguerina Teresa Pàmies

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya ha retut homenatge a la balaguerina Teresa Pàmies portant a la seu nacional del sindicat l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”. L'acte d'inauguració ha tingut lloc el 27 de maig a la tarda, a càrrec de Joan Carles Gallego, director de l'Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya i company de lluita de Teresa Pàmies. L'exposició, produïda per la Institució de les Lletres Catalanes, romandrà al vestíbul de la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, 08003 Barcelona) fins al 14 de juny.

més informació »

CCOO de Catalunya inaugura l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”, a càrrec de Joan Carles Gallego

Dilluns, 27 de maig, a les 18 hores, al vestíbul de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa).

més informació »

Inauguració de l'exposició 'Teresa Pàmies. Tot és en els llibres', a càrrec de Joan Carles Gallego

El proper dilluns, 27 de maig, a les 18 h, Joan Carles Gallego, director de l'Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya, inaugurarà l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres” al vestíbul de la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, 08003 Barcelona). En finalitzar, hi haurà un petit piscolabis per als assistents.

L'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”, a CCOO de Catalunya

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya vol retre homenatge a Teresa Pàmies dins el marc de l'Any Teresa Pàmies. Per aquest motiu, el vestíbul de CCOO de Catalunya acollirà, del 27 de maig al 14 de juny, l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”.

Al maig, xerra a raig!

Aquest mes de maig, apunta't al Voluntariat per la llengua amb el Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya.

Degustació multicultural

El dijous 11 d'abril s'ha portat a terme la 4a Mostra de Cuina Multicultural de Girona.

Nova edició de la Jornada de Cuina Multicultural a Girona

Des del Servei Lingüístic de CCOO de les Comarques Gironines, amb la col·laboració de Càritas Girona, es porta a terme la 4a Jornada de Cuina Multicultural.

més informació »

CCOO de Catalunya elabora el recull terminològic 'Dones i món sindical'

Disponible a la web www.ccoo.cat/sl.

més informació »

Nova eina per a delegats i delegades: Dossier sindical d'igualtat

El Servei Lingüístic ha elaborat el Dossier sindical d'igualtat per a delegats i delegades que exerciran com a responsables sindicals d'igualtat i s'ha encarregat de coordinar la publicació, de redactar la part introductòria i de revisar els models de documents. La selecció dels documents ha estat a càrrec de l'Escola de Formació Sindical, i la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI i el Gabinet Tècnic Jurídic han supervisat l'adequació normativa del dossier. El material està disponible en format paper i també en format digital a l'apartat “Materials de consulta” de la web del Servei Lingüístic (www.ccoo.cat/sl), des d'on es pot descarregat tant en PDF com en RTF (plantilles de documents).

Dones i món sindical

Aquest recull terminològic, elaborat pel Servei Lingüístic amb la col·laboració de la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI, neix del compromís de CCOO de Catalunya amb la feminització del sindicat, el qual es va contraure des de la seva fundació, el 1964, i s'ha impulsat àmpliament en els darrers congressos.

Dossier sindical d'igualtat

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya ha elaborat un dossier sindical d'igualtat amb l'objectiu de promoure l'ús del català en el món laboral i facilitar els recursos per exercir la tasca de responsable sindical d'igualtat.

més informació »

A CCOO de Lleida volem redactar bons whatsapp i correus electrònics

El 4 de desembre va tenir lloc a Lleida, a la seu del sindicat, el Taller de redacció de convocatòries per whatsapp i correus electrònics.

més informació »

Com redactar bons whatsapp i correus electrònics en l'àmbit sindical

Aquesta setmana, a Girona, hem portat a terme el Taller de redacció de convocatòries per whatsapp i correus electrònics entre les persones de l'àmbit sindical (responsables de Comunicació, delegats i delegades, membres de comitès d'empresa, etc.) que, en les seves tasques diàries, han d'escriure comunicacions diverses en alguns dels dos canals esmentats.

més informació »

Cicle de debats: "El model lingüístic del sistema educatiu"

CCOO d'Educació organitza un cicle de debats descentralitzats sobre el model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya que ha elaborat el Departament d'Ensenyament de la Generalitat.

Cursos de català a Barcelona i a Blanes

La Fundació Paco Puerto de CCOO de Catalunya ha programat dos nous curs de català: un de nivell intermedi (B2) a Barcelona i un de nivell superior (C2) a Blanes.

més informació »

Formació de llengua catalana a Lleida

L'oferta que des de la Fundació Paco Puerto i el Servei Lingüístic us fem, a Lleida, és: · Un curs de nivell de suficiència (C1) de 120 hores. · Dos cursos de nivell superior (C2), antic nivell D, de 90 hores.