Les notícies del Servei Lingüístic

Resolució ràpida de dubtes lingüístics a propòsit del coronavirus

L'extensió del coronavirus ha comportat la irrupció a la nostra llengua de terminologia específica relacionada amb la pandèmia i el sindicat, amb l'objectiu de donar resposta als treballadors i treballadores en aquest nou escenari, està generant un bon gruix d'intervencions i de documents que s'han fet ressò d'aquests nous termes.

més informació »

El calaix ‘Papers sindicals' del web del Servei Lingüístic: l'eina clau per escriure documentació sindical

Els 'Papers sindicals' són el manual de referència per a la redacció de documents en l'àmbit sindical. Els trobareu al web del Servei Lingüístic, al calaix de recursos que duu el mateix nom

Sessió de microteatre per commemorar el 8 de Març

Aquest divendres, a CCOO de les Comarques Gironines, per commemorar el 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, s'ha representat una peça de microteatre titulada Fora de norma. La intenció ha estat plasmar que en la societat hi ha molts tipus de dones i no només aquelles que segueixen el patró que aquesta marca.

més informació »

“Parlem d'igualtat de gènere” i “Pim-pam, decla!”: dos tallers per a l'actiu sindical

El Servei Lingüístic ha organitzat aquest 2019 quatre tallers per a l'actiu sindical al llarg del mes de novembre a les seus de CCOO a Barcelona, Lleida i Girona.

més informació »

Taller d'igualtat de gènere a Girona

Des del Servei Lingüístic de CCOO fa temps que treballem perquè la diversa documentació que es genera des del nostre sindicat sigui inclusiva i adopti una mirada de gènere, i és per aquest motiu que de tant en tant organitzem tallers per reforçar aquests missatges.

Taller de comunicació: 'Pim-pam, decla!' a CCOO de Lleida

Els delegats i delegades assistents al taller van poder treballar les habilitats per aconseguir una comunicació eficaç. Aquestes habilitats formen part del fet comunicatiu, sobretot quan és formal, i públic, a través dels mitjans de comunicació.

Èxit de participació en la 9a Jornada d'Acolliment Lingüístic de Girona

El divendres 15 de novembre, la Casa de Cultura de Girona va acollir la 9a Jornada d'Acolliment Lingüístic, que aquest any s'ha centrat en l'acolliment lingüístic i l'acolliment emocional.

Formació de llengua catalana a CCOO de Lleida

L'oferta a Lleida és un curs de nivell de suficiència (C1) de 120 hores i un curs de nivell superior (C2), antic nivell D, de 90 hores. Aquests cursos no tenen certificació oficial i l'alumnat que vulgui el títol s'haurà de presentar a les proves de la Direcció General de Política Lingüística.

més informació »

Teresa Pàmies, una de les nostres

El 23 d'octubre, Joan Carles Gallego, director de l'Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya, ha inaugurat l'exposició “Teresa Pàmies.

més informació »

Projecte “Sindicat, treball i llengua”

CCOO de Catalunya es defineix com a sindicat nacional i de classe, desenvolupa la seva acció a Catalunya i ha estat compromès des dels seus inicis amb la promoció de l'ús de la llengua. Aquest compromís, que continua ferm avui dia, és vehiculat a través del seu Servei Lingüístic i compta, per a una part de la dinamització que duu a terme, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. En aquest sentit, el Servei Lingüístic s'acull a la línia de subvencions per a projectes d'entitats sense ànim de lucre per al foment de l'ús de la llengua catalana a Catalunya, una part dels fons de la qual prové de cabals que atorga la Junta d'Herències de la Generalitat de Catalunya.

més informació »

Nou taller de tardor organitzat pel Servei Lingüístic: Parlem d'igualtat de gènere

El Servei Lingüístic organitza el taller Parlem d'igualtat de gènere, que tindrà lloc el dijous 17 d'octubre, impartit per Cristina Vila.

Inaugurada l'exposició de l'Any Fabra a CCOO de les Comarques Gironines

Aquest dimarts, 17 de setembre, s'ha inaugurat l'exposició de l'Any Fabra a la seu de CCOO a Girona. L'acte, organitzat pel Servei Lingüístic del sindicat, ha anat a càrrec de Bartomeu Compte, secretari general de CCOO de les Comarques Gironines, i de Carme Renedo, directora dels Serveis Territorials de Cultura a Girona. També s'ha comptat amb la presència de Rosa Ferrer, responsable territorial de Política Lingüística.