Les notícies del Servei Lingüístic

“Parlem d'igualtat de gènere” i “Pim-pam, decla!”: dos tallers per a l'actiu sindical

El Servei Lingüístic ha organitzat aquest 2019 quatre tallers per a l'actiu sindical al llarg del mes de novembre a les seus de CCOO a Barcelona, Lleida i Girona.

més informació »

Taller d'igualtat de gènere a Girona

Des del Servei Lingüístic de CCOO fa temps que treballem perquè la diversa documentació que es genera des del nostre sindicat sigui inclusiva i adopti una mirada de gènere, i és per aquest motiu que de tant en tant organitzem tallers per reforçar aquests missatges.

Taller de comunicació: 'Pim-pam, decla!' a CCOO de Lleida

Els delegats i delegades assistents al taller van poder treballar les habilitats per aconseguir una comunicació eficaç. Aquestes habilitats formen part del fet comunicatiu, sobretot quan és formal, i públic, a través dels mitjans de comunicació.

Èxit de participació en la 9a Jornada d'Acolliment Lingüístic de Girona

El divendres 15 de novembre, la Casa de Cultura de Girona va acollir la 9a Jornada d'Acolliment Lingüístic, que aquest any s'ha centrat en l'acolliment lingüístic i l'acolliment emocional.

Formació de llengua catalana a CCOO de Lleida

L'oferta a Lleida és un curs de nivell de suficiència (C1) de 120 hores i un curs de nivell superior (C2), antic nivell D, de 90 hores. Aquests cursos no tenen certificació oficial i l'alumnat que vulgui el títol s'haurà de presentar a les proves de la Direcció General de Política Lingüística.

més informació »

Teresa Pàmies, una de les nostres

El 23 d'octubre, Joan Carles Gallego, director de l'Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya, ha inaugurat l'exposició “Teresa Pàmies.

més informació »

Projecte “Sindicat, treball i llengua”

CCOO de Catalunya es defineix com a sindicat nacional i de classe, desenvolupa la seva acció a Catalunya i ha estat compromès des dels seus inicis amb la promoció de l'ús de la llengua. Aquest compromís, que continua ferm avui dia, és vehiculat a través del seu Servei Lingüístic i compta, per a una part de la dinamització que duu a terme, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. En aquest sentit, el Servei Lingüístic s'acull a la línia de subvencions per a projectes d'entitats sense ànim de lucre per al foment de l'ús de la llengua catalana a Catalunya, una part dels fons de la qual prové de cabals que atorga la Junta d'Herències de la Generalitat de Catalunya.

més informació »

Nou taller de tardor organitzat pel Servei Lingüístic: Parlem d'igualtat de gènere

El Servei Lingüístic organitza el taller Parlem d'igualtat de gènere, que tindrà lloc el dijous 17 d'octubre, impartit per Cristina Vila.

Inaugurada l'exposició de l'Any Fabra a CCOO de les Comarques Gironines

Aquest dimarts, 17 de setembre, s'ha inaugurat l'exposició de l'Any Fabra a la seu de CCOO a Girona. L'acte, organitzat pel Servei Lingüístic del sindicat, ha anat a càrrec de Bartomeu Compte, secretari general de CCOO de les Comarques Gironines, i de Carme Renedo, directora dels Serveis Territorials de Cultura a Girona. També s'ha comptat amb la presència de Rosa Ferrer, responsable territorial de Política Lingüística.

Nova web dels Premis Llanterna Digital

La inscripció a la propera edició dels premis s'obrirà a la tardor i es podrà fer des d'aquesta mateixa pàgina web.

més informació »

Aquest estiu, apunta't al Voluntariat per la llengua!

Apunta-t'hi ara que ve l'estiu i tindràs més temps lliure, trucant al telèfon del Servei Lingüístic (93 481 29 20) o bé escrivint-hi un correu electrònic (a/e: sl@ccoo.cat). Posteriorment, ens posarem en contacte amb tu a fi de trobar una persona voluntària o aprenenta amb qui puguis formar una parella lingüística.

més informació »

Aquest estiu, apunta't al Voluntariat per la llengua!

CCOO de Catalunya ret homenatge a la balaguerina Teresa Pàmies

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya ha retut homenatge a la balaguerina Teresa Pàmies portant a la seu nacional del sindicat l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”. L'acte d'inauguració ha tingut lloc el 27 de maig a la tarda, a càrrec de Joan Carles Gallego, director de l'Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya i company de lluita de Teresa Pàmies. L'exposició, produïda per la Institució de les Lletres Catalanes, romandrà al vestíbul de la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, 08003 Barcelona) fins al 14 de juny.

més informació »

CCOO de Catalunya inaugura l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”, a càrrec de Joan Carles Gallego

Dilluns, 27 de maig, a les 18 hores, al vestíbul de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa).

més informació »

Inauguració de l'exposició 'Teresa Pàmies. Tot és en els llibres', a càrrec de Joan Carles Gallego

El proper dilluns, 27 de maig, a les 18 h, Joan Carles Gallego, director de l'Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya, inaugurarà l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres” al vestíbul de la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, 08003 Barcelona). En finalitzar, hi haurà un petit piscolabis per als assistents.

L'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”, a CCOO de Catalunya

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya vol retre homenatge a Teresa Pàmies dins el marc de l'Any Teresa Pàmies. Per aquest motiu, el vestíbul de CCOO de Catalunya acollirà, del 27 de maig al 14 de juny, l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”.

Al maig, xerra a raig!

Aquest mes de maig, apunta't al Voluntariat per la llengua amb el Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya.

Degustació multicultural

El dijous 11 d'abril s'ha portat a terme la 4a Mostra de Cuina Multicultural de Girona.

Nova edició de la Jornada de Cuina Multicultural a Girona

Des del Servei Lingüístic de CCOO de les Comarques Gironines, amb la col·laboració de Càritas Girona, es porta a terme la 4a Jornada de Cuina Multicultural.

més informació »

CCOO de Catalunya elabora el recull terminològic 'Dones i món sindical'

Disponible a la web www.ccoo.cat/sl.

més informació »

Nova eina per a delegats i delegades: Dossier sindical d'igualtat

El Servei Lingüístic ha elaborat el Dossier sindical d'igualtat per a delegats i delegades que exerciran com a responsables sindicals d'igualtat i s'ha encarregat de coordinar la publicació, de redactar la part introductòria i de revisar els models de documents. La selecció dels documents ha estat a càrrec de l'Escola de Formació Sindical, i la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI i el Gabinet Tècnic Jurídic han supervisat l'adequació normativa del dossier. El material està disponible en format paper i també en format digital a l'apartat “Materials de consulta” de la web del Servei Lingüístic (www.ccoo.cat/sl), des d'on es pot descarregat tant en PDF com en RTF (plantilles de documents).

Dones i món sindical

Aquest recull terminològic, elaborat pel Servei Lingüístic amb la col·laboració de la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI, neix del compromís de CCOO de Catalunya amb la feminització del sindicat, el qual es va contraure des de la seva fundació, el 1964, i s'ha impulsat àmpliament en els darrers congressos.