Informe 'Treballs i crisi de la covid-19: un impacte molt feminitzat'

L'impacte de la pandèmia al mercat de treball té nom de dona i això es reflecteix tant en les taxes d'ocupació i atur com en els nivells de temporalitat, de treball a temps parcial i, fins i tot, en el teletreball o en les condicions de salut a la feina.

'Lluita Digital' 364. Som dones, som essencials

En aquest número parlem del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores; de la mobilització sindical davant la situació d'estancament; de la bretxa salarial entre homes i dones, i del reconeixement professional del col·lectiu de tècnics i tècniques en cures auxiliars d'infermeria, entre altres temes.

Som dones, som essencials

Arribem al 8 de Març després d'un any de pandèmia. Un any difícil per a tothom, i molt difícil especialment per a les dones. La crisi sanitària ha posat en evidència l'essencialitat de les tasques de cura de les persones i de sostenibilitat de la vida. Aquests treballs, que no es poden fer a distància, corresponen a professions molt feminitzades, com les sanitàries, netejadores, personal de geriatria, dependentes de supermercat, treballadores de la llar i moltes altres. Unes tasques que són molt exigents tant mentalment com físicament.

més informació »

CCOO i UGT de Catalunya ens concentrem davant la situació d'estancament amb el lema 'Ara toca!'

Davant una situació d'estancament que vivim, CCOO i UGT de Catalunya ens hem concentrat davant la Delegació del Govern a Barcelona i les Subdelegacions de Tarragona, Lleida i Girona amb el lema 'Ara toca!' per denunciar que les patronals i els governs estan impedint mesures estratègiques i essencials per garantir la igualtat social i la distribució de la riquesa.

MOBILITZEM-NOS. ARA TOCA!

Reclamem al nou Parlament de Catalunya que activi immediatament l'aprovació de pressupostos. Cal reactivar l'economia de Catalunya per mantenir l'ocupació i generar nous llocs de treball de qualitat, reforçar el sistema sanitari i les residències de persones grans o dependents, i protegir 1.700.000 persones del risc de pobresa, ampliant els ajuts i la renda garantida de ciutadania (RGC).

més informació »

Lluita digital 363. El 18-F, mobilitzem-nos. Ara toca!

En aquest número parlem de les mobilitzacions del 18-F, les eleccions del Parlament de Catalunya, els avals a la candidatura de Javier Pacheco, el reconeixement com a malaltia professional de la COVID-19 i el nou complement a les pensions contributives per reduir la bretxa de gènere, entre altres temes.

més informació »

Com tramitar les ajudes de la Generalitat si ets un autònom?

Aquests ajuts són per a professionals autònoms que exerceixin una activitat econòmica com a persona física a títol individual, mutualistes, societaris, socis cooperativistes, tots fins a un màxim de 6 persones (titulars inclosos).

més informació »

Com tramitar les ajudes de la Generalitat si estàs afectat o afectada per un ERTO?

CCOO de Catalunya t'informem sobre com tramitar les ajudes si estàs afectat o afectada per un ERTO. Les persones amb ingressos baixos afectades per un ERTO o amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària, poden accedir a un pagament únic d'uns 600 euros.

més informació »

'Butlletí d'actualitat jurídica i sindical', núm. 64 (febrer de 2021)

Aquest 'Butlletí' presenta comentaris de sentències destacades gestionades pel GTJ de CCOO de Catalunya, un article sobre vot electrònic a eleccions sindicals, guies, estudis sobre ERTO, teletreball, bretxa salarial de gènere, etc., i comentaris de sentències rellevants de blogs jurídics.

més informació »

"Protegir el treball i sortir de la crisi amb un canvi de model econòmic"

La pandèmia continua campant per les nostres vides, afectant greument la salut i provocant la mort de milers de persones. La pandèmia també està acabant amb milers de petites empreses i portant a l'atur milers de treballadors i treballadores. No només destrueix ocupació sinó que aprofundeix en la precarietat del nostre mercat de treball. La temporalitat, la parcialitat no volguda i la pèrdua de poder adquisitiu de totes les persones en ERTO fan créixer les bosses de pobresa. La desigualtat que va provocar la gestió de la crisi anterior s'ha disparat.

'Sortir de la crisi'

El Periódico de Catalunya ha publicat aquest divendres, 5 de febrer, un article de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, amb el títol 'Sortir de la crisi'. Davant les eleccions al Parlament de Catalunya, Pacheco demana que s'acabi amb la precarietat, es reconstrueixi l'autogovern i s'iniciï una nova etapa que aprofiti el potencial d'una societat preparada per a un futur millor i més just.

més informació »

CCOO organitza una jornada sota el títol “Treballs essencials, dones essencials” en el marc del 8 de Març

Amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, CCOO de Catalunya ha organitzat una jornada amb el títol 'Treballs essencials, dones essencials' que tindrà lloc el divendres 5 de març de 10 a 12.30 del matí, de forma telemàtica

més informació »

CCOO denuncia que continua sense data el cobrament del complement de tutoria pel personal de reforços Covid

Des de l'inici de curs, CCOO vam demanar al Departament el reconeixement immediat i a tots els efectes, administratius i econòmics, del càrrec de tutoria per a tothom que l'estigués exercint, també, per tant, pel personal contractat com reforços Covid.

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO es mostra en desacord amb la decisió del Departament de Salut envers el pagament per les vacunacions al personal sanitari

Des de la Federació de CCOO de Sanitat de Catalunya estem totalment en desacord del criteri que utilitza el Departament de Salut, i la consellera Sra. Alba Vergés, signant una resolució del dia 22 de febrer del 2021 on dictamina que el preu per vacunació, del personal d'infermeria i del personal administratiu, dels centres de Catalunya ,sigui com a hora ordinària.

més informació »

Els accidents mortals en jornada laboral s'incrementen el 21,54% a Catalunya al 2020, tot i la caiguda de l'activitat

Les xifres revelen l'empremta de la precarietat laboral, dels incompliments preventius empresarials i de l'ocultació dels accidents de treball i de les malalties professionals

més informació »

Un any de pandèmia ha comportat un 30% d'augment de l'atur, un 43% en el cas de les persones joves

Catalunya se situa al mes de febrer amb 512.290 persones desocupades, evidenciant que lluny de revertir la situació, s'accentuen les conseqüències nefastes pel mercat de treball i l'economia resultants de la pandèmia que estem vivint

més informació »

Declaració de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya, davant els episodis de violència que s'han repetit durant les darreres nits a moltes ciutats de Catalunya

La Comissió Executiva de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya, davant els episodis de violència que s'han repetit durant les darreres nits en moltes ciutats de Catalunya, declara

Ens ha deixat la Roser Martínez

Ens ha deixat la Roser Martínez Saborit, la nostra Roser, als 69 anys.

més informació »

CCOO rebutja el tancament de la planta de Bosch de Lliçà

La direcció de Bosch Sistemas de Frenado ha anunciat avui la seva decisió de tancar la planta de Lliçà d'Amunt durant aquest any, una decisió que comporta l'extinció dels 340 llocs de treball de la factoria vallesana. CCOO denuncia que la multinacional està aprofitant la situació actual per desmantellar les seves plantes productives a Catalunya.

més informació »

Continuen les mobilitzacions del transport sanitari

Continuen les mobilitzacions del col·lectiu de treballadores i treballadores del sector del transport sanitari de Catalunya.

més informació »

CCOO reclama a la patronal del comerç de Lleida reconeixement i respecte per a les persones treballadores del sector

Els sindicals CCOO i UGT convoquen una concentració pel proper dissabte 27 de febrer, a les 12 hores, a la plaça Sant Joan, per fer visible el seu total desacord amb la negativa de la patronal Federació de Comerç (FECOM) de Lleida que les plantilles del sector del comerç de la província de Lleida tinguin un augment salarial per als anys 2020-2021.

més informació »

El Departament d'Educació obvia la representació sindical en la integració de centres educatius a la xarxa pública

La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya denuncia que el Departament d'Educació està posant en qüestió la funció sindical de representació de les treballadores, i amb això, el model democràtic de relacions laborals.

més informació »

Acció Jove de CCOO de Catalunya denuncia el “Programa Singulars Jove, tu decideixes!” per què tracta el jovent com una mercaderia

Des d'Acció Jove de CCOO de Catalunya es vol denunciar el “Programa Singulars jove, tu decideixes!” perquè es considera que el seu lema i/o carta de presentació “Necessites personal? Contracta joves i rep fins a 5700€ de subvenció! ” és aberrant i no respon única i exclusivament a afavorir la inserció laboral de joves entre 16 i 29 anys en situació d'atur

més informació »

CCOO valora positivament l'acord assolit a Italco

CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament l'acord assolit a Italco, ja que permet guanyar un any de marge per buscar un projecte per reindustrialitzar la planta de Sant Quirze del Vallès, es mantenen 70 llocs de treball durant aquest període i s'han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la resta de la plantilla. L'acord ha estat ratificat avui mateix per una àmplia majoria per les treballadores i treballadors d'Italco.

més informació »

La bretxa salarial es redueix a un ritme inacceptable i segons l'evolució actual la paritat arribarà en 50 anys

Avui 22 de febrer, dia de la igualtat retributiva, cal seguir denunciant que calen mesures específiques a les empreses i de caràcter social per acabar amb la xacra de la bretxa salarial.

més informació »

CCOO organitza l'acte: 23-F, la defensa de les llibertats democràtiques ahir i avui. El protagonisme de CCOO

CCOO de Catalunya, juntament amb la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya, organitzen l'acte "23-F, la defensa de les llibertats democràtiques ahir i avui. El protagonisme de CCOO"

més informació »

CCOO arriba a un acord en l'ERO d'AXA Interpartner que impedeix els acomiadaments forçosos

L'acord de l'ERO d'Interpartner va ser signat per CCOO un cop consultada la plantilla en aconseguir que la sortida en tot cas sigui voluntària i oberta a tot el personal de l'empresa, s'evita així cap sortida forçosa com defensava el sindicat des del seu inici.

més informació »

CCOO d'Indústria rebutja l'ERO presentat per Coca-Cola

Per CCOO, és inadmissible que una multinacional que està generant importants beneficis en el seu compte de resultats plantegi una mesura d'aquestes característiques. De manera que CCOO utilitzarà totes les eines al seu abast per evitar l'extinció de 360 llocs de treball, 65 dels quals a Catalunya,

Javier Pacheco es reuneix amb Oriol Junqueras a la seu de CCOO de Catalunya

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, s'ha reunit aquesta tarda amb el President d'Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras. La reunió ha estat presencial i ha tingut lloc a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO continua treballant per a la consolidació i estabilització de l'ocupació pública, contra la precarietat i per l'ampliació de les plantilles

CCOO sempre hem estat en primera línia per defensar els drets i les condicions laborals del personal Tècnic d'Educació Infantil i Tècnic d'Integració Social. Una defensa que ha combinat la negociació i la pressió per incrementar el nombre d'aquest personal, i aconseguir la seva estabilització.

més informació »

CCOO i UGT demanen a l'ajuntament de Sant Quirze del Vallès reobrir la negociació de l'Acord i Conveni

L'actual Acord i Conveni de l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès no responen a l'actual realitat laboral i econòmica de les administracions publiques del nostre entorn, és en aquest sentit que ambos sindicats han instat a l'ajuntament de Sant Quirze del Vallès a iniciar un procés de negociació que avanci significativament en la recuperació econòmica, la flexibilitat horària i la millora de les condicions laborals de tots els treballadors i totes les treballadores del municipi

més informació »

CCOO demana la inclusió del nou complement de maternitat en la jubilació voluntària de les classes passives

El sindicat insta a modificar la normativa per evitar la discriminació que pateix aquest col·lectiu, exclòs de la mesura per reduir la bretxa de gènere

més informació »

CCOO i UGT convoquen mobilitzacions a Catalunya, demà dijous 18 de febrer, sota el lema Ara toca!

Concentracions conjuntes a Barcelona, Lleida, Tarragona i Girona per exigir que s'apugi l'SMI i que es deroguin la llei de pensions de 2013 i les reformes laborals. El 18 de febrer a les 12 hores

més informació »

CCOO reclama el reconeixement del nivell professional del col·lectiu de Tècnics i Tècniques en Cures Auxiliars d'Infermeria, TCAI

Durant aquesta pandèmia que la societat està patint, el personal sanitari ha demostrat la seva vàlua, la seva capacitat de lluita i de lliurament als altres. Hem rebut aplaudiments i felicitacions, però tot passa i en l'actualitat tornem a la dura realitat, continuem esperant que es reconegui la titulació de grau superior que es la que correspon al nivell d'estudis per a la categoria de Tècnic/a en Cures Auxiliars d'Infermeria (TCAI), la modificació de les nostres funcions

més informació »

Vaga a Oysho Logística davant la impossibilitat d'arribar a un acord en la negociació del conveni

CCOO d'Indústria de Catalunya dona suport a la vaga i a les reivindicacions de la plantilla perquè s'equiparin les seves condicions laborals amb les de les treballadores i treballadors de la resta de plataformes logístiques del Grup Inditex, ja que en aquest cas hi estan per sota.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix un govern per a la reconstrucció social i nacional de Catalunya, que protegeixi la gent i impulsi un canvi de model productiu amb més sostenibilitat social i mediambiental

CCOO de Catalunya volem reconèixer l'esforç de les milers de persones que han fet possible el funcionament de les 8.181 meses electorals, i a les treballadores i treballadors de les administracions, així com a les treballadores de la neteja dels col·legis electorals, per l'organització i la seguretat d'una jornada electoral que la pandèmia va fer excepcional.

més informació »

S'arriba a un acord a Girbau per retirar l'ERO i obrir un procés de negociació

Gràcies a la lluita de la plantilla, finalment la direcció i el comitè d'empresa de Girbau van arribar ahir a un acord per retirar l'ERO, aplicar un expedient temporal i obrir un procés de negociació d'un pla de viabilitat per afrontar l'actual situació conjuntural de falta de comandes. Dilluns s'ha de materialitzar l'acord de l'ERTO i un cop fet quedarà desconvocada la vaga prevista.

més informació »

S'arriba a un acord a U-Shin, gràcies a la mobilització dels treballadors i les treballadores

Gràcies al binomi negociació-mobilització, finalment s'ha assolit un principi d'acord sobre l'ERO d'U-Shin, que ahir va ser ratificat pràcticament per unanimitat per la plantilla. CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament aquest acord, malgrat que no s'ha pogut evitar el tancament de la planta d'Abrera, ja que permet guanyar un any de temps i s'han aconseguit les millors condicions possibles per a la plantilla.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama al nou Govern que surti de les eleccions de diumenge que impulsi la reactivació econòmica, en un marc de fort diàleg social i concertació

L'escenari macroeconòmic presenta canvis que es traslladen a l'evolució dels preus dels béns i serveis després d'un període de deflació iniciat amb l'impacte de la pandèmia. Si la inflació mitjana l'any passat va ser del 0,4 %, l'increment actual sembla confirmar les previsions del BCE que situen la inflació a l'eurozona per la zona euro en un 1 % per al 2021.

CCOO rebutja l'ERO i convoca vaga pel proper 15 de febrer a Axa Interpartner

La Secció Sindical de CCOO de Serveis a Axa Interpartner ha convocat vaga pel proper dilluns 15 de febrer coincidint amb la penúltima reunió del període de consultes de l'ERO, la darrera serà el proper 18 de febrer, per mostrar el seu rebuig i exigir a la direcció de l'empresa que rectifiqui la seva pretensió d'extingir cinquanta-quatre contractes de treball.

més informació »

CCOO de Lleida convoca els treballadors i treballadores del comerç per reclamar un conveni digne i reivindicar-se com a personal essencial

El sector del comerç de la província de Lleida no té conveni signat des de fa més d'un any, és per aquest motiu que els seus treballadors i treballadores no han tingut cap pujada salarial.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama més justícia fiscal per garantir que la despesa social i la inversió econòmica no es socialitzi mitjançant el deute, sinó que pagui més qui més té i més guanya

La petició dels presidents de CEOE i Foment, instant el defensor del Poble a presentar un recurs d'inconstitucionalitat contra l'impost de patrimoni no deixa de sorprendre. La pujada del tipus marginal màxim del 2,5 al 3,5 % afecta tan sols als patrimonis de més de 10 milions d'€, el que afecta al 0,05 % de la població, segons el institut de recerca de Credit Suisse.

més informació »

CCOO de Catalunya presenta les seves propostes davant les eleccions del 14-F a les candidatures del PSC i d'ERC

Demà divendres, 12 de febrer, el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, realitzarà dues trobades telemàtiques amb els candidats del PSC i d'ERC en les quals els explicarà les propostes de CCOO de Catalunya davant les eleccions del 14-F.

més informació »

CCOO se suma a la convocatòria de vaga convocada pel Comité General d'Empresa i denuncia que ADIF està generant un model d'empresa que va en contra dels drets de ciutadania

El Comitè Provincial de Barcelona, del qual forma part CCOO, de manera unànime ha acordat secundar totes les mesures de pressió que s'estableixin des del Comité General d'Empresa, per revertir la situació de desmantellament provocada per la nefasta gestió d'ADIF pel que fa a la falta d'ingressos de personal i les externalitzacions. El 26 de febrer s'iniciaran aturades de dues hores que s'estendran els divendres i dissabtes fins al 26 de març.

més informació »

El Servei d'Atenció a Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya ha atès prop de 350 treballadores al 2020, tan sols en dos mesos

El Servei d'Assessorament a Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya (SAT-Llar) és un servei d'assessorament integral i gratuït adreçat a treballadores de la llar i les cures, promogut per la Federació de Construcció i Serveis i pel Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO de Lleida puntualitza que l'adequació de les taules salarials que s'ha fet al sector agropecuari no significa un increment salarial

Davant les informacions sorgides aquests últims dies que “la nova campanya de la fruita s'iniciarà amb les taules salarials actualitzades, gràcies a la pressió sindical de la UGT-FICA de Catalunya”, CCOO de Lleida vol puntualitzar aquesta informació perquè creu que pot generar confusió.

més informació »

El Comitè d'Empresa de Pastas Gallo rebutja el trasllat de 37 treballadors i treballadores de la planta de Granollers a la de Còrdova

CCOO denunciem aquesta mesura, que suposa una deslocalització d'una empresa històrica de Granollers i de la comarca del Vallès Oriental, una empresa referent en el sector de la producció de pasta seca. Una decisió que afecta greument la vida de 37 persones i les seves famílies, que exigim que siguin recol·locades en altres plantes catalanes del Pastas Gallo.

més informació »

Acord històric per constituir el primer conveni català d'atenció a la gent gran.

Adjuntem comunicat de premsa conjunt sobre l'acord històric per constituir el primer conveni català d'atenció a la gent gran.

més informació »

La plantilla de Girbau convoca vaga i dues concentracions contra l'ERO

La plantilla de Girbau intensifica les mobilitzacions en defensa dels seus llocs de treball, després que en la darrera reunió del període de consultes de l'expedient, a més de no recular amb l'ERO per acomiadar 76 persones, l'empresa hagi posat sobre la taula un ERTO per un any, ampliable per un altre any, sense plantejar cap tipus de mesura per minimitzar-ne l'impacte sobre els treballadors i treballadores.

més informació »

CCOO demana a la seva afiliació i a la ciutadania que vagin a votar el 14F per què cal defensar els interessos de la classe treballadora mitjançant el vot

Els pressupostos actuals de la Generalitat no serveixen per encarar les inversions, les prestacions, els serveis públics i la política econòmica que fan falta en la major crisi coneguda des de la instauració de la democràcia. Necessitem les institucions, les administracions, els serveis públics per establir amb claredat les xarxes de protecció i per organitzar la contenció de la pandèmia.

més informació »

CCOO exigeix més agilitat a Robert Bosch i a la Generalitat en el procés de reindustrialització de la planta de Castellet

CCOO manifesta la seva preocupació davant la descoordinació i la manca d'avenços evident, i sobretot per l'escàs interès demostrat per la direcció de Robert Bosch per trobar solucions i exigeix també a la Generalitat una major implicació en aquest procés de reindustrialització.

més informació »

CCOO de Catalunya presenta les seves propostes davant les eleccions del 14f a la candidatura d'En Comú Podem

Demà dimecres, 10 de febrer, el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, acompanyat del secretari general de CCOO del territori, Josep Maria Romero i altres membres de la direcció, es reuniran amb la candidata d'En Comú Podem a les eleccions del 14f, Jéssica Albiach i el número 2 de la llista, Joan Carles Gallego, que estaran acompanyats per Yolanda Díaz, Ministra de Treball. La trobada tindrà lloc a partir de les 11.30 hores a la seu del sindicat a Cornellà de Llobregat, Ctra d'Esplugues, 68. CCOO de Catalunya explicarà a la candidatura d'En Comú Podem les seves propostes davant d'aquestes eleccions.

més informació »

CCOO de Catalunya posa en valor la creació de l'Agència Pública de Formació i Qualificació Professional de Catalunya

Després de 2 anys i mig de negociació la recent aprovació dels Estatuts de l'Agència de Formació i Qualificació Professional de Catalunya suposa un avenç important en la integració dels dos subsistemes de formació, inicial i per l'ocupació, i dels serveis que els hi son inherents

més informació »

CCOO continuarà lluitant per defensar l'exercici de drets fonamentals dels treballadors acomiadats per l'empresa de transport Luis Simoes

El sindicat ha pres la decisió de presentar recurs de cassació davant la sentencia desestimatòria de la Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, per entendre que el tribunal no ha entrat a resoldre la vulneració del dret fonamental de garantía d'indemnitat plantejada pels treballadors acomiadats, tot i reconèixer indicis suficients per a valorar-la.

més informació »

Declaració de suport de CCOO de Catalunya a la candidatura del Museo Sitio de Memoria ESMA - ex-Centre de Detenció, Tortura i Extermini a la Llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO

A través de la Convenció sobre la Protecció de l'Patrimoni Mundial Cultural i Natural, establerta en 1972 i ratificada per 191 països, l'Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) va crear el Comitè del Patrimoni Mundial, integrat per representants de 21 Estats Part elegits per l'Assemblea General amb mandats de quatre anys. Aquest Comitè té com a missió avaluar les propostes de nominació a la Llista de Patrimoni Mundial que realitzen els Estats Part i examinar l'estat de conservació dels béns ja inscrits en aquesta Llista.

més informació »

CCOO i UGT reclamen a la Generalitat de Catalunya incloure al calendari de vacunació la plantilla de Correus en tractar-se de personal essencial amb una alta exposició

CCOO i UGT, sindicats majoritaris a Correus, han realitzat petició a la Consellera de Salut, Alba Vergés, perquè inclogui al personal de Correus dintre del personal essencial a vacunar. En la línia del que ha fet amb altres col·lectius també considerats essencials com són policies, bombers, serveis d'emergència o, més endavant, el professorat.

més informació »

Formació per a 'riders', programa sindical número 275 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa sindical de CCOO de Catalunya a Televisió de Catalunya número 175, "Formació per a riders". Emès el 8 de febrer de 2021 pel Canal 33.

més informació »

CCOO organitza la projecció de la pel·lícula 'Flores en la basura 2020' i un col·loqui amb el director del film

En el marc dels actes culturals relacionats amb el 12è Congrés de CCOO de Catalunya, el sindicat ha organitzat un acte on es projectarà la pel·lícula 'Flores en la basura' i on tindrà lloc un col·loqui posterior amb el director, José Antonio Romero. L'acte tindrà lloc dimarts, 9 de febrer, a les 17.30 hores.

més informació »

CCOO de Catalunya s'acomiada de Juan Navarro, uns dels seus fundadors i membre del Consell Nacional, que ha mort avui als noranta-dos anys

CCOO de Catalunya ha conegut aquest matí la trista notícia de la mort de Juan Navarro, membre del Consell Nacional i un dels fundadors del sindicat que va formar part de l'assemblea fundacional de l'església de Sant Medir, l'any 1964. Juan Navarro ha mort als noranta-dos anys d'edat.

més informació »

CCOO rebutja el tancament de monuments i museus de Catalunya

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya decideix tancar els monuments adscrits a l'Agència Catalana de Patrimoni (Sant Pere de Rodes - Vilabertran - Ullastret ) al·legant motius sanitaris.

més informació »

CCOO i UGT adverteixen que, a cinc dies hàbils de les eleccions a Catalunya, la falta de previsió i les instruccions errònies del president de Correos, estan provocant retards importants en les targetes INE i en la propaganda electoral

Els sindicats denuncien que hi ha un considerable retard en el repartiment de les targetes INE i de la propaganda electoral. Els centres de treball estan saturats i a les oficines es generen unes cues interminables.

més informació »

Eleccions sindicals a EPID (grup SIFU): CCOO resisteix a les manipulacions de la patronal

L'1 de febrer del 2021 es van celebrar les eleccions sindicals per triar el comitè d'empresa, de 13 membres. CCOO mantenim el nostre percentatge de representació i passem de 3 a 4 delegats, mentre el sindicat de l'empresa (UTCEE) n'ha obtingut 9.

més informació »

Marxa lenta de vehicles contra l'ERO de Girbau

Demà divendres, 5 de febrer, el comitè d'empresa ha convocat una marxa lenta de vehicles pel polígon Mas Bauló, de Vic, on està ubicada l'empresa principal, en defensa dels llocs de treball i per manifestar el rebuig de les treballadores i treballadors de Girbau als acomiadaments. CCOO d'Indústria donem suport a aquesta mobilització.

més informació »

Convocada vaga a U-Shin contra el tancament de la planta d'Abrera

Aquesta mobilització arriba davant la manca d'avenços en les negociacions de l'ERO presentat per l'empresa, que es manté ferma en la decisió de tancar la planta i ha desestimat les demandes de la representació de la plantilla per buscar una alternativa industrial i mantenir part de l'ocupació.

més informació »

CCCO de Construcció i Serveis reclama el reconeixement de malaltia professional de la COVID per a altres professionals essencials, més enllà dels sanitaris i sociosanitaris

CCOO de Construcció i Serveis condemna que, un cop més, es deixi fora treballadores i treballadors de serveis tan essencials com la neteja, la seguretat, els serveis funeraris i els auxiliars de centres sanitaris i sociosanitaris, així com els d'ajuda a domicili i altres sectors i subsectors de la regulació com a personal de primera línia en la lluita contra la COVID.

Altres notícies »