Actualitat

Lluita digital 324. CCOO denuncia la falta d'acció de govern i la manca d'activitat parlamentària en matèria legislativa a Catalunya

En aquest número parlem de la falta d'acció de govern, la Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya, la preinscripció al Centre de Formació de Persones Adultes de CCOO i dels accidents laborals del 2019, entre d'altres temes.

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament la reducció del preu de l'electricitat, que afavoreix la situació de les llars i millora la competitivitat de les empreses

Valoració de les dades de l'IPC de maig de 2019.

'Lluita Digital' 323. Especial registre horari

En aquest número especial hi ha tot el que has de saber sobre la nova regulació horària i la teva jornada laboral.

més informació »

'El futur del treball, 100 anys de l'OIT'. Programa núm. 262 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 262, emès el 8 de juny del 2019 pel Canal 33.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO Catalunya (Núm. 54)

Aquest butlletí aborda, entre altres qüestions, el registre diari de la jornada laboral, la retribució de les hores de presència durant les vacances en el sector ambulàncies, el temps efectiu de treball a hospital, la 15. jornada de previsió social complementària de CCOO de Catalunya, o els falsos autònoms i el treball en plataformes

més informació »

28a Escola d'estiu de CCOO de Catalunya: "Comunicació, identitat, credibilitat i 'fake news'"

La comunicació sempre ha estat un element molt important per a CCOO, però en el món actual les 'fake news' o notícies falses s'han convertit en un element a tenir en compte que pot tergiversar la nostra capacitat d'analitzar la realitat i que hem d'aprendre a identificar.

Valoració de la situació social i política a Catalunya, per Javier Pacheco

Roda de premsa del dimarts 4 de juny de 2019.

més informació »

CCOO considera que tot i la reducció de l'atur, la qualitat de l'ocupació segueix minvant amb més rotació laboral, més contractes temporals i menys cobertura social

La reducció de l'atur en tots els sectors d'activitat, inclòs en els intensius en mà d'obra, no mostra cap impacte negatiu de l'increment del salari mínim interprofessional.

'Lluita digital' 322. CCOO de Catalunya arriba a les 145.000 persones afiliades

En aquest número parlem de l'augment d'afiliació de CCOO de Catalunya, la preinscripció al Centre de Formació de Persones Adultes de CCOO, la vaga a les escoles bressol privades i municipals externalitzades i l'accident laboral mortal d'un repartidor de Glovo, entre d'altres temes.

més informació »

La Xarxa d'Acció Solidària de CCOO inicia la campanya de recollida de material escolar 2019

La XAS fa 7 anys que organitza campanyes de recollida de material escolar perquè arribi a les escoles públiques dels barris on hi ha un nivell més elevat de pobresa i d'exclusió social.

més informació »

XV Jornades de la UPEC, 2019: "El futur és un país estrany"

Les XV Jornades de la UPEC 2019 se celebraran el 3, 4 i 5 de juliol de 2019 a la seu de CCOO de Catalunya amb el lema "El futur és un país estrany".

Comença el procés participatiu de l'Agenda Urbana de Catalunya

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha iniciat el procés participatiu, del que forma part CCOO de Catalunya, per elaborar la diagnosi dels principals reptes per a l'Agenda Urbana de Catalunya.

més informació »

Les dones volem viure amb salut

El món del treball és un factor clau per lluitar contra les desigualats. Les malalties professionals, reconegudes i no reconegudes, constitueixen una font de dolor per a moltes dones, i, en canvi, reben una ínfima atenció institucional i un tractament molt deficient.

CCOO participa en el Congrés de la Confederació Europea de Sindicats

Una delegació de CCOO encapçalada pel secretari general, Unai Sordo, i de la que forma part Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, participa al 14è Congrés de la Confederació Europea de Sindicats (CES) que se celebra del 21 al 24 de maig a Viena. El Congrés, al qual acudeixen representants de les 90 organitzacions nacionals i les 10 federacions afiliades a la CES, ha d'aprovar el Programa d'Acció de la CES 2019-2023 i el Manifest de Viena que recull les principals claus de l'activitat sindical europea per al proper període.

més informació »

Butlletí Treball, Economia i Societat (Maig 2019)

Inclou un dossier monogràfic sobre Europa i la nova secció Aula de Treball (Conferència sobre el futur del treball). També les seccions editorial (L'Europa de la ciutadania, dels drets i la democràcia), indicadors interactius (Pes dels salaris i renda familiar disponible), nota de conjuntura, sostenibilitat (canvi climàtic i UE), treball de postgrau (memòria de Rosa Luxemburg) i papers del Seminari Salvador Seguí

Vaga a les escoles bressol el 21 de maig

Roda de premsa de la Federació d'Educació de CCOO de Catalunya.

més informació »

L'Europa social: el millor camí per combatre bretxes i desigualtats

CCOO de Catalunya, com a sindicat de classe, presentem una bateria de propostes orientades a recuperar els drets socials i laborals retallats durant la crisi econòmica i financera, i a enfortir una Europa social, més justa i solidària. Pensem que només d'aquesta manera es poden garantir els drets socials i laborals del conjunt de la població europea, tot situant les persones al centre de les decisions i de les polítiques que es prenen en el projecte europeu.

més informació »

La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO en la quantitat del salari dels temporers

Reunió a Lleida.

més informació »

Presentació del llibre "La noche fenomenal" amb el seu autor, Javier Pérez Andújar

Demà dijous, 20 de juny, a les 18.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

Presentació de l'obra gràfica 'Llegará el invierno', d'Alfonso López i Pepe Gálvez

Demà dimecres, 19 de juny, a les 18.00 hores, al Cèntric Espai Cultural del Prat de Llobregat (Plaça de Catalunya, 39-41).

més informació »

CCOO participarà en la tercera sessió de treball de l'Agenda Urbana de Catalunya, demà, a Girona

Demà dimecres, 19 de juny, al Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya-Girona.

més informació »

Presentació a Sabadell del llibre 'Mis vivencias, CCOO y la Transición política en los centros de trabajo (1976-1999)', de Juan Guil

Demà dimarts, 18 de juny, a les 18 hores, al Casal Pere Quart (Rambla, 69, Sabadell).

més informació »

Javier Pacheco participarà a la IV Escola d'Estiu d'Economistes Davant la Crisi i Federalistes d'Esquerres

Demà dissabte, 15 de juny, a Rambla Santa Mònica, 10, de Barcelona.

Suspesa la vaga a la sanitat concertada els dies 18, 19 i 20 de juny del 2019

Convocada per CCOO, UGT i SATSE.

més informació »

CCOO denuncia que el personal de les escoles bressol El Cavallet i El Trenet de Sant Andreu de la Barca no cobren les seves nòmines

Són centres gestionats per l'empresa Senfo.

més informació »

CCOO de Catalunya organitza la jornada "Dones i salut, una lluita de dia i de nit"

Demà divendres, 14 de juny, a partir de 10 hores, a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa).

més informació »

CCOO fa una valoració molt positiva de la signatura del Conveni de la indústria de la fusta de Barcelona

Sindicat majoritari al sector.

més informació »

Assemblea de delegats i delegades de CCOO del Vallès Occidental - Catalunya Central amb Unai Sordo i Javier Pacheco

Aquest dijous, 13 de juny, a partir de les 10.30 hores, al Teatre Principal de Terrassa (Pl. Maragall, 2).

més informació »

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya valoren positivament la retirada de la resolució per part del Departament d'Educació i la voluntat de concertar el model d'FP dual català

Per un model integrador i sostenible.

més informació »

CCOO participarà a la segona sessió de treball de l'Agenda Urbana de Catalunya, demà a Manresa

Demà dimecres, 12 de juny, a la Fundació Universitària del Bages.

més informació »

CCOO critica l'ERO presentat a l'empresa FIBSA

43 treballadors i treballadores afectats.

més informació »

CCOO i els altres sindicats presents a la mesa de negociació demanen el cessament del director general de l'FP, Joan Lluís Espinós

Davant el caos en la regulació de l'FP.

més informació »

CCOO organitza una travessa Canyelles-Olèrdola dins dels actes del Dia Mundial del Medi Ambient

Diumenge, 9 de juny, com a part del projecte ambiental Clinomics.

més informació »

CCOO i UGT de Catalunya ens hem reunit amb la consellera de Justícia per valorar la limitació dels preus dels lloguers de l'habitatge

Decret llei 9/2019, de mesures en matèria de contenció de rendes en els contractes d'arrendaments d'habitatge.

més informació »

Els joves de CCOO celebren la XXX Escuela Confederal de Juventud al Prat de Llobregat

Del 7 al 9 de juny, amb Unai Sordo o Javier Pacheco.

més informació »

Els sindicats CCOO d'Indústria i UGT-FICA convoquen a l'AEQT per a una reunió amb caràcter d'urgencia de l'Observatori Sindical de Seguretat

Fuita d'amoníac a la planta de Carburos Metálicos a la Pobla de Mafumet.

més informació »

CCOO guanya el conflicte col·lectiu interposat contra l'Associació Catalana d'Empresaris d'Ambulàncies (ACEA)

La sentència del Tribunal Suprem reconeix el dret a l'abonament de les hores de presència, nocturnitat i plus de cap de setmana a les vacances.

més informació »

CCOO de Lleida organitza la jornada sindical "Dones, salut i treball"

Demà divendres, 7 de juny, a les 11.15 hores, a la seu del sindicat a Lleida (c/Enric Granados, 3-5).

més informació »

CCOO i la resta de sindicats representatius de presons aconseguim prorrogar el Programa de rendiment professional (PRP) per a l'any 2019

Després de la tancada del passat divendres al Departament de Justícia.

més informació »

CCOO exigeix més recursos i més agilitat en la resolució d'expedients de la renda garantida de ciutadania

Reunió de la comissió de govern.

més informació »

CCOO alerta que els accidents laborals a Catalunya al 2019 han empitjorat respecte del 2018

Les dades publicades dels accidents de treball a Catalunya pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies donen unes xifres en augment.

més informació »

Club de lectura COCOS de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf amb 'El rellotge del Pont d'Esplugues', d'Ignasi Riera

Demà dijous, 6 de juny, a les 18.00 hores, a la seu del sindicat a Cornellà (Ctra. d'Esplugues, 68).

més informació »

CCOO i UGT reclamen la retirada de la resolució que regula l'FP dual

Demanem negociació i diàleg.

més informació »

CCOO guanya una sentència contra l'assetjament sexual que va patir una treballadora que, a més, va ser acomiadada estant embarassada

Vincci Hoteles, S.A.

més informació »

CCOO participarà en les sessions de treball de l'Agenda Urbana de Catalunya

Es faran a diferents poblacions entre juny i juliol.

més informació »

CCOO de Catalunya defensa una acció decidida dels governs davant grans reptes ambientals com el canvi climàtic

Avui es commemora el Dia Mundial del Medi Ambient.

més informació »

Seminari sindical "Canvi climàtic: impactes i polítiques d'adaptació" a Parets del Vallès, amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient

Demà dimecres, 5 de juny.

CCOO d'Indústria de Catalunya celebrarà el Dia Mundial del Medi Ambient

Demà dimecres, 5 de juny.

més informació »

CCOO convoca vaga a Accepta, que presta atenció telefònica de Seguros Santalucía

L'empresa de 'contact center', que pertany al Grup Santalucía, pretén tancar 53 dels 58 centres de treball de tot Espanya, la qual cosa afectaria 655 persones. A Catalunya queden afectades 170 persones treballadores i només quedaria obert el centre de l'Hospitalet de Llobregat.

Presentació de l'exposició “La maternitat d'Elna”, a Salt

Demà dimarts, 4 de juny, la seu de CCOO a Girona (c/ Miquel Blay, 1, 5a planta) acollirà la presentació de l'exposició “La maternitat d'Elna”, que romandrà entre el 5 i el 20 de juny a l'Hospital Santa Caterina de Salt.

Tancada de funcionaris de presons al Departament de Justícia

Nombrosos delegats i delegades de CCOO i d'altres sindicats de presons s'han tancat aquest matí al Departament de Justícia on han estat rebuts per la secretària general del Departament de Justícia, número 2 de la Conselleria.

més informació »

CCOO dona suport a les reivindicacions de la plantilla del Consorci de Biblioteques de Barcelona

Dilluns, 3 de juny, segona jornada d'aturades.

més informació »

Marxa climàtica de visita a la fageda del Retaule

Demà dissabte, 1 de juny, a la Sènia.

més informació »

La Xarxa d'Acció Solidària (XAS) de CCOO inicia la campanya de recollida de material escolar 2019

A partir de l'1 de juny del 2019.

més informació »

CCOO convoca vaga a Mascaró Morera, S.L., per exigir el compliment del conveni de transport de mercaderies

Tots el dilluns dels mesos de juny, juliol i agost al recinte de la zona d'activitats logístiques (ZAL) de Barcelona (passatge d'Aral, 112).

més informació »

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya reclamen que el model d'FP dual a Catalunya respongui a les necessitats de les persones aprenents, dels professionals, i del teixit productiu

Demanen que es torni a convocar la Mesa Sectorial d'Educació.

Preacord a l'empresa Total Petrochemicals

Es desconvoca la vaga prevista per avui dijous, 30 de maig.

CCOO convoca vaga de 24 hores a Extel Contact Center

Divendres 31 de maig a l'Hospitalet de Llobregat.

més informació »

Descoberta de la placa commemorativa de la manifestació del Primer de Maig del 1969 a la Font de les Canyes de Terrassa

Demà dijous, 30 de maig, a les 18.00 hores, al camí d'accés a la Torre Mossèn Homs.

1r Congrés Internacional d'Infermeria

Demà dijous, 30 de maig, modalitat presencial a Barcelona.

més informació »

CCOO i UGT convoquen una concentració contra el bloqueig en la negociació del conveni de transport de mercaderies de la província de Barcelona

El proper 4 de juny, a les 9.30 hores, a l'Hospitalet.

15a Jornada de Previsió Social Complementària

Ei dia 30 de maig del 2019, a la sala d'actes de la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa), se ha celebrat la 15a Jornada de Previsió Social Complementària que organitza l'Àrea de Previsió Social Complementària de la Secretaria d'Acció Sindical de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO i la resta de sindicats presents a la Mesa de Negociació de l'FP s'aixequen de la taula

Com a conseqüència de la no aturada de la modificació curricular de la Formació Professional.

CCOO de Catalunya ret homenatge a la balaguerina Teresa Pàmies

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya ha retut homenatge a la balaguerina Teresa Pàmies portant a la seu nacional del sindicat l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”. L'acte d'inauguració ha tingut lloc el 27 de maig a la tarda, a càrrec de Joan Carles Gallego, director de l'Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya i company de lluita de Teresa Pàmies. L'exposició, produïda per la Institució de les Lletres Catalanes, romandrà al vestíbul de la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, 08003 Barcelona) fins al 14 de juny.

Homenatge a l'historiador i amic Josep Fontana

Demà dimecres, 29 de maig, a les 18.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16).

més informació »

Manifest de diferents entitats juvenils en relació amb la resolució del Departament d'Educació sobre la formació professional (FP)

Subscrit per Acció Jove-Joves de CCOO de Catalunya.

CCOO convoca vaga a Total Petrochemicals

Dijous, 30 de maig.

més informació »

CCOO i la resta de sindicats amb representació a la mesa sectorial convoquen una concentració en protesta per les modificacions del currículum d'FP

Ja fa temps que la Federació d'Educació de CCOO denuncia que les modificacions curriculars no resolen els problemes reals de l'FP. És per això que CCOO exigeix al Departament l'aturada de la modificació curricular i la retirada de la resolució d'FP Dual. També se l'emplaça a la urgent negociació d'un nou acord d'FP, que contempli la millora de les condicions de treball del professorat.

més informació »

CCOO condemna l'accident laboral mortal d'un repartidor de Glovo i l'extrema precarietat amb què realitza la seva feina aquest col·lectiu

Produït ahir diumenge, 26 de maig, a Barcelona.

Cerimònia de lliurament dels Premis de poesia 2019

El passat dissabte 25 de maig es va dur a terme l'acte de lliurament dels premis de poesia 2019, promoguts per l'àmbit de Cultura de CCOO de Catalunya: el 30è Premi de Poesia Miquel Martí i Pol, en llengua catalana; el 23è Premi de Poesia José M. Valverde, en llengua castellana, i la 20a del Premi de Poesia Memorial José Lopez García.

més informació »

CCOO inaugura l'exposició "CCOOMICS2019"

Demà dimarts, 28 de maig, a les 17.30 hores, a l'Escola del Treball de Barcelona (c/ Comte d'Urgell, 187).

més informació »

Xerrada "Dona i treball a Palestina"

Demà dimarts, 28 de maig, a les 18.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

L'assemblea de professorat celebrada a la seu de CCOO rebutja la resolució de l'FP dual que ha publicat el Departament d'Educació i els canvis curriculars que planteja per al proper curs

Fa una crida a un rebuig unitari a l'FP dual low-cost que vol implantar la Generalitat.

més informació »

CCOO de Lleida denuncia que l'Ajuntament de la Seu d'Urgell incompleix els acords signats amb els representants sindicals

Valoració de llocs de treball.

CCOO organitza el 1r Congrés Internacional d'Infermeria

Modalitat en línia, del 27 al 31 de maig, i modalitat presencial, el dia 30 de maig, a Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya inaugura l'exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”, a càrrec de Joan Carles Gallego

Dilluns, 27 de maig, a les 18 hores, al vestíbul de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa).

més informació »

Lliurament dels premis de poesia Miquel Martí i Pol, José Mª Valverde, i Memorial José López García

Demà dissabte, 25 de maig, a les 12 hores, a la de plaça Víctor Balaguer de Barcelona.

Finalitzada la tancada dels sindicats a la Diputació de Barcelona

La corporació s'ha compromès a paralitzar el procediment d'oposicions i a negociar les bases per a l'oferta pública dels anys 2016 i 2017.

més informació »

Les treballadores i treballadors de Serveis Socials de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat protesten per les males condicions laborals

Dèficits de seguretat i formatius, lenta cobertura de les suplències...

més informació »

CCOO no signa l'Acord de condicions laborals del Cos de Bombers de la Generalitat

Té un caràcter electoralista i no resol els problemes estructurals del cos.

més informació »

CCOO es tanca dins de la Diputació de Barcelona juntament amb la resta de sindicats

Es protesta contra la negativa de la corporació a la negociació de les bases per a l'oferta pública dels anys 2016 i 2017.

més informació »

CCOO dona suport a la manifestació de la plataforma "Cap tancament ni augment de ràtios al Poble-sec" per denunciar la supressió d'una línia de P3 a l'escola Mossèn Jacint Verdaguer de Barcelona

La Federació d'Educació de CCOO dóna suport a la mobilització que la plataforma “Cap tancament ni augment de ràtios al Poble Sec” ha convocat per denunciar l'augment de ràtios a les aules i, a la vegada, el tancament d'una aula de P3 a l'escola Jacint Verdaguer.

més informació »

CCOO defensem la professionalitat dels treballadors i treballadores del servei de recollida de residus i neteja viària de Mataró

Des del sindicat condemnem l'ús polític d'un problema derivat de l'actual contracte del que hom és coneixedor que cal canviar i millorar.

més informació »

CCOO participarà a la manifestació convocada per la plataforma Rubí Acull a favor de l'acollida i l'atenció a menors

Demà dijous, 23 de maig, a les 19 hores, des de l'Estació d'FGC de Rubí.

més informació »

CCOO alerta dels riscos per a la salut de les ruïnes amb fibrociment en molt mal estat a l'antiga empresa Paviments Betón a Vilanova i la Geltrú

Roda de premsa demà dijous, 23 de maig, a les 12 hores, al local del sindicat a Vilanova i la Geltrú (c/Albert Virella i Bloda, 15, 1r).

més informació »

Projecció del documental 'El Pilar (Resistència cinematogràfica / Filmmakers clandestins 1960-1978)'

Demà dijous, 23 de maig, a les 20 hores, a la Filmoteca de Catalunya (Pl. Salvador Seguí, 1-9, Barcelona).

més informació »

L'Ajuntament de Calella, condemnat a abonar una indemnització de 20 dies de salari per any de servei per la finalització del contracte d'interinitat

Aquesta sentència , dictada pel jutjat del social Núm. 1 de Mataró, treu de dubtes a molts empleats públics i fa justícia al no discriminar a un treballador temporal de l'administració pública envers a un altre treballador de l'àmbit privat.

més informació »

CCOO denuncia que Aigües d'Esparreguera Vidal, SA, exposa la ciutadania d'Esparreguera i els seus treballadors i treballadores al risc d'amiant

Manca de mesures protectores quan s'han fet intervencions a la xarxa.

més informació »

Comunicat conjunt sobre la resolució d'organització de la formació professional dual

Subscrit per CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya, Foment del Treball i Pimec.

més informació »

Jornada "El dret a morir dignament"

Demà dimecres, 22 de maig, a les 10 hores, a la sala d'actes de la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa).

més informació »

CCOO denuncia que el Departament d'Educació devalua l'FP amb un model low-cost, amb afectacions laborals i precarització pel jovent

La Generalitat ignora la Llei d'FP i (des)regula la formació a l'empresa.

Preacord del conveni col·lectiu a Chupa Chups

Vigència de tres anys.

més informació »

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, participarà al congrés de la Confederació Europea de Sindicats (CES) a Viena