Actualitat

27a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya: “Noves formes de treball i precarietat laboral. Resposta sindical”

Tractarà el tema dels canvis tecnològics que s'estan produint en la nostra societat, i com aquests afecten les formes de treball i de relacionar-nos, però també com això afecta les condicions laborals i la forma d'abordar aquests canvis des de la vessant sindical.

més informació »

CCOO t'ajuda contra la precarietat. Envia'ns un whatsapp al 689 586 414 i t'assessorarem!

CCOO de Catalunya lluita contra les noves formes de precarietat del nostre mercat de treball. Per fer-ho hem creat un nou departament anomenat Noves realitats del treball i precarietat i una campanya de suport a les persones que pateixen precarietat laboral, posant el sindicat al seu servei mitjançant un contacte gratuït de WhatsApp al 689 586 414

Lluita digital 300. Es desbloqueja la negociació sobre els convenis col·lectius

En aquest número parlem del desbloqueig de la negociació dels convenis col·lectius, la preinscripció a l'escola d'adults, l'escola d'estiu del sindicat i sobre el treball de la llar, entre d'altres temes.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya (Núm. 45)

Publicació en format electrònic que et dona accés a documentació jurídica i d'interès sindical

més informació »

CCOO de Catalunya reclama un gir immediat de la política energètica

Valoració de les dades de l'IPC de maig de 2018.

més informació »

CCOO amb la Plataforma Lliures d'Essure per donar a conèixer els riscos per a la salut de les dones relacionats amb aquest mètode anticonceptiu

CCOO de Catalunya dóna suport a la campanya de difusió de la Plataforma Lliures d'Essure per donar a conèixer els riscos per a la salut de les dones relacionats amb aquest mètode anticonceptiu.

La Xarxa Acció Solidària inicia la 6a campanya de recollida de material escolar

La Xarxa d'Acció Solidaria organitza anualment una campanya de recollida de material escolar amb punts de recollida en els locals del sindicat CCOO i a les empreses a través de les delegacions i la representació dels treballadors i treballadores.

més informació »

Projecte de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO per a l'erradicació del treball infantil al Líban

12 de juny, Jornada Mundial contra el Treball Infantil.

més informació »

'Canvi climàtic: com ens hi adaptem?', programa número 252 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 252 de CCOO a Televisió de Catalunya, emès el 9 de juny de 2018 pel Canal 33.

més informació »

Preinscriu-te per al curs que ve a l'escola d'adults de CCOO!

El Centre de Formació de persones Adultes Manuel Sacristán és un centre públic de formació de persones adultes, creat a partir d'un conveni de col·laboració entre el sindicat CCOO i la Generalitat de Catalunya. Podeu preinscriure-us-hi per al curs 2018-2019 del 18 al 26 de juny.

més informació »

CCOO denuncia que la recuperació del mercat de treball és a costa de la precarietat, de la contractació de curta durada i l'alta rotació laboral

El mes de maig de 2018 deixa una xifra de 385.568 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 5,8% (23.922 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.252.130 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 6%.

Carlos del Barrio: 'Un futur industrial amb ocupació de qualitat'

Article publicat a 'El Periódico' el dimarts 29 de maig del 2018.

'Lluita digital' 298. Especial pensions

En aquest número especial parlem de la campanya del sindicat de defensa del sistema públic de pensions.

més informació »

Informe "Un creixement econòmic desequilibrat"

Presentat en roda de premsa el dijous 24 de maig del 2018.

més informació »

CCOO organitza la seva 27a Escola d'Estiu, dedicada a les noves formes de treball i precarietat laboral

Dilluns 25 i dimarts 26 de juny, al Neàpolis de Vilanova i la Geltrú (rambla Exposició, 69).

més informació »

CCOO de Catalunya consulta la seva afiliació sobre els continguts dels possibles acords de negociació col·lectiva: AENC i interprofessional de Catalunya (AIC)

En els propers dies es podrien aconseguir dos importants preacords, tant a la taula de negociació de l'AENC ( Acord Estatal de Negociació Col·lectiva) com a la de l'AIC ( Acord Interprofessional de Catalunya), després d'un procés d'assemblees i mobilitzacions que han tingut lloc paral·lelament a la negociació. En aquest sentit, CCOO de Catalunya enviarà avui una enquesta a la seva afiliació

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO denuncia que el Departament d'Ensenyament nega els recursos per impulsar la formació professional (FP) el curs 2018-2019

Davant la política de retallades.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix mesures politicoeconòmiques per erradicar la desigualtat social

Valoració de dades de pobresa i desigualtat.

més informació »

Vaga indefinida a Acciona Facility Services, encarregada del manteniment a Bayer

A partir del 29 de juny.

més informació »

CCOO emplaça al Departament d'Ensenyament a retirar el Decret de provisió de llocs de treball i negociar-ne un de nou

Per arbitrària i poc transparent.

més informació »

Treball torna a sancionar Eurest després d'obligar l'empresa a transformar 17 contractes d'obra i servei en frau de llei a fixos discontinus

El Departament de Treball ha tornat a sancionar Eurest després d'obligar l'empresa a transformar 17 contractes d'obra i servei en frau de llei a fixos discontinus. Aquest fet és conseqüència d'una denúncia tramitada per CCOO Girona davant la negativa de l'empresa a parlar amb el comitè d'empresa.

més informació »

CCOO i UGT de Catalunya denuncien la postura adoptada per la patronal en la taula negociadora del Conveni de la construcció de la província de Barcelona

Pretenent deixar sense conveni d'aplicació a prop de 90.000 treballadors i treballadores del sector, el proper mes d'octubre.

més informació »

El Tribunal Suprem dona la raó a CCOO i entén que l'aplicació del pacte d'estadis a l'ensenyament concertat discrimina les dones amb reducció de jornada per cura d'infant

Desestima el recurs presentat pel Departament d'Ensenyament.

més informació »

CCOO organitza una jornada sobre xecs servei i el treball de la llar i les cures

Demà divendres, 22 de juny, a partir de les 10 h, al Palau Macaya de Barcelona (Pg. de Sant Joan, 208).

més informació »

CCOO a Makro Badalona convoca vaga per reclamar la recuperació de drets laborals sostrets per imposició

Demà divendres, 22 de juny.

CCOO demana incrementar urgentment les tripulacions mínimes a Salvament Marítim

Després de l'augment de l'arribada d'emigrants per mar (aproximadament 19.000 el 2017 front a 4.300 el 2015), el sindicat exigeix que es revisin les tripulacions mínimes perquè es pugui prestar el servei amb totes les garanties.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama la necessitat de disposar d'un sistema comú europeu d'asil

Amb motiu del Dia Mundial del Refugiat, 20 de juny.

més informació »

CCOO convoca vaga indefinida en el sector de teleassistència de Catalunya

El comitè d'empresa de Televida, sector teleassistència de Catalunya, ha convocat una vaga indefinida per al proper dia 28 de juny de 2018, arran de diversos motius: males condicions laborals (salaris molt baixos, ritmes desorbitats que està comportant l'obertura d'expedients disciplinaris dels professionals, acomiadaments en alguns casos), empitjoraments de la qualitat del servei des de l'any 2013, pèrdua de personal

més informació »

Els delegats i delegades del metall de Tarragona exigeixen a la patronal que desbloquegi la negociació del conveni provincial del sector

L'immobilisme de la patronal APEMTA ens han portat un punt mort en les negociacions del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona, davant la impossibilitat d'avançar en la consecució d'un acord, que ens aboca irremeiablement al conflicte. Aquest dimecres farem una concentració davant la seu de la patronal per exigir-li un canvi de plantejament que permeti desbloquejar la negociació del conveni.

més informació »

CCOO valora positivament les mesures aprovades ahir per l'Ajuntament de Barcelona que milloren el dret a un habitatge digne

Destinació d'un 30% de les noves promocions a habitatge assequible.

més informació »

El Comitè Intercentres de Personal Laboral del Departament d'Ensenyament exigeix que no es tanqui la llar d'infants de Barcelona El Vuit

Davant l'amenaça de tancament.

més informació »

CCOO valorem positivament la recuperació de la sanitat universal

Després de l'anunci del Govern estatal de la mesura.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una dona a Badalona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís amb la seva erradicació

Condol a la família i el seu entorn.

més informació »

Reunió de Javier Pacheco i Camil Ros amb el president de la Generalitat, Quim Torra

Dilluns, 18 de juny, a les 9.30 hores, al Palau de la Generalitat.

més informació »

Ajornem la vaga prevista al Grupo Jorge després d'aconseguir que la direcció es comprometi a passar tots els treballadors de cooperativa al règim general i a aplicar-los el conveni del sector

Les pressions sindicals i la vaga convocada per a la setmana vinent han obligat l'empresa a reconsiderar el seu posicionament. En la reunió celebrada ahir, amb la mediació del Departament de Treball, vam arrencar el compromís de l'empresa de laboralitzar tots els treballadors i treballadores, i vam acordar un encaix en el conveni col·lectu del sector. Davant aquest compromís ajornem l'inici de la vaga i iniciem les negociacions per garantir que es dona compliment a aquest compromís amb les garanties necessàries per als treballadors i treballadores.

més informació »

CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat denuncien la violència antisindical de què són víctimes els sindicalistes de Colòmbia

De mitjana al país, cada setmana un o una sindicalista perd la vida.

més informació »

CCOO de Lleida vol més ocupació pública i salaris dignes per als treballadors i treballadores de l'Administració de l'Estat

Concentració demà divendres, 15 de juny, a les 12.00 hores, davant la Subdelegació del Govern a Lleida (Pl. de la Pau, 1).

més informació »

El Comitè d'Empresa i la Junta de Personal de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí rebutgen la valoració dels llocs de treball feta pel Consistori

Decisió unilateral.

CCOO demana ajuda per a Salvament Marítim

El sindicat denuncia la situació de Sasemar: la falta de personal posa a la flota de Salvament Marítim a la vora del col·lapse per prestar un servei públic amb garanties per a la seguretat i la vida de les persones a la mar.

més informació »

Es constitueix el comitè ad-hoc de negociació amb el Grupo Jorge a Catalunya amb treballadors dels escorxadors de Le Porc Gourmet i The Fortune Pig

El Departament de Treball va convocar ahir a la tarda una nova reunió de mediació per la vaga indefinida convocada al Grupo Jorge, en la qual CCOO i UGT vam constituir el comitè ad-hoc, amb la participació de 4 treballadors i treballadores del grup, per negociar amb la direcció del Grupo Jorge la situació actual del treball amb falses cooperatives i falsos autònoms.

més informació »

Inici de la 6a campanya de recollida de material escolar de la Xarxa Acció Solidària (XAS)

Demà dimecres, 13 de juny, a les 18.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16).

més informació »

CCOO assisteix a la commemoració dels 20 anys del Pacte industrial de la regió metropolitana de Barcelona

Demà dimecres, 13 de juny, a les 12.00 hores, a l'auditori de l'edifici MediaTIC (c/Roc Boronat, 117, Barcelona).

més informació »

Bloqueig de la patronal a les negociacions del Conveni de vins escumosos i cava de Catalunya

CCOO advertim la patronal que, si en les properes reunions no canvia la seva actitud i es desbloqueja aquesta situació, ens veurem abocats al conflicte al sector, amb mobilitzacions per a la verema i la Setmana del Cava, com ja va passar l'any 2015.

més informació »

CCOO convoca una concentració per a la millora de les condicions de treball a l'Administració general de l'Estat

Demà dimarts, 12 de juny, a les 12.00 hores, davant la Delegació del Govern a Barcelona (c/ Mallorca, 278).

més informació »

CCOO i UGT mantenen la vaga indefinida convocada als centres de treball del Grupo Jorge

La reunió de mediació per la vaga indefinida convocada al Grupo Jorge que ha tingut lloc aquest matí al Departament de Treball ha finalitzat sense que s'hagi produït un acostament entre les parts.

més informació »

CCOO, BANC SABADELL i BANSABADELL PENSIONS signen l'acord sobre la clàusula d'inversió socialment responsable (ISR) per incloure-la a les Declaracions de principis de política d'inversió dels fons de pensions del sistema d'ocupació

El dia 8 de juny, a la seu de l'entitat gestora.

més informació »

CCOO fa una crida a participar a la manifestació de la comunitat educativa per l'educació en llibertat

Diumenge, 10 de juny, a les 12 hores, des de la plaça de la Universitat de Barcelona fins al passeig de Lluís Companys.

més informació »

Ahir, Javier Pacheco es va reunir amb Chakir El Homrani, conseller de Treball, i amb Àngels Chacón, consellera d'Empresa i Coneixement

Valoració de les reunions.

més informació »

CCOO xifra en un 80% el seguiment de les primeres aturades parcials a Correos, amb més 30.000 treballadors al carrer

Punt de sortida per a una carrera de fons que es perllongarà i intensificarà en els propers mesos, amb tres vagues generals a final d'any si el nou Govern no adopta les mesures necessàries per treure del forat del dèficit pressupostari, econòmic i d'ocupació en el qual es troba l'empresa pública.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya celebra la segona part del seu 40è aniversari

Demà divendres, 8 de juny, a partir de les 18 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

4a Conferència de CCOO de les Terres de l'Ebre

Demà divendres, 8 de juny, a partir de les 10hores, a Tortosa, amb participació de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

80% de seguiment en les primeres dades de l'aturada del torn de nit a Correos

7 de juny del 2018.

més informació »

Els secretaris generals de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, Javier Pacheco i Camil Ros, es troben amb el nou conseller de Treball de la Generalitat, Chakir El Homrani

Els secretaris generals de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, Javier Pacheco i Camil Ros, respectivament, es reuniran demà dijous, 7 de juny, amb Chakir El Homrani Lesfar, nou conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat.

més informació »

CCOO ratifica, en assemblea, el principi d'acord del nou Conveni de comerç de Lleida

Amb vigència per als anys 2018 i 2019, s'introdueixen importants millores.

més informació »

Els treballadors i treballadores de la província de Barcelona de Correos estan cridats a una aturada general demà, amb concentracions contra el seu desmantellament i precarització

Els sindicats reclamen al nou Govern situar a Correos en la seva agenda de prioritats o es mantindran les mobilitzacions unitàries, amb 3 vagues generals més al llarg de l'any.

més informació »

CCOO convoca una concentració en solidaritat amb els treballadors accidentats a l'aeroport de Barcelona - El Prat

Demà dijous, 7 de juny, a les 10.00 hores davant l'empresa Swissport.

més informació »

CCOO i UGT convoquem vaga indefinida a tots els centres de treball del Grupo Jorge contra l'anunci de l'empresa de traslladar l'activitat productiva fora de Catalunya

L'anunci del grup, al qual hem denunciat reiteradament per no complir la llei catalana de cooperatives i per fer-se valer de falses cooperatives i falsos autònoms, comportaria la pèrdua d'entre 1.300 i 1.500 llocs de treball.

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una nena a Vilanova i la Geltrú

Condol a la família i entorn.

Concentracions de treballadors i treballadores de TVC i Catalunya Ràdio

Per acomiadar l'etapa de Brauli Duart, president de la CCMA

més informació »

CCOO exigeix al nou govern el retorn de les pagues extres de 2013 i 2014 i la resta de drets arrabassats als treballadors i treballadores de la Generalitat

CCOO exigeix posar data pel retorn immediat de les pagues extres i els altres drets arrabassats pel “govern dels millors” a les treballadores i els treballadors de la Generalitat. El Govern ha de ser sensible a aquesta exigència i no donar llargues a una reclamació justa. Després de 6 anys, ja toca.

més informació »

Concentració i roda de premsa a Salt de la plantilla d'EUREST per denunciar les condicions laborals del personal dels menjadors escolars que gestiona aquesta empresa

El proper dimarts 5 de juny a les 10.30h la plantilla d'EUREST es concentrarà davant de l'escola Mas Masó de Salt, menjador gestionat per l'empresa, per denunciar les penoses condicions laborals que pateixen.

més informació »

CCOO de Catalunya considera que el president Sánchez ha de prioritzar les solucions dialogades per intentar solucionar la desigualtat social, la regeneració democràtica i la crisi territorial

CCOO ha denunciat sistemàticament la corrupció i el deteriorament institucional i polític del Partit Popular i de seus governs. La reacció del Congrés dels Diputats a la sentència de la Gürtel ha mostrat que les solucions i els pactes polítics són possibles.

S'arriba a un acord sobre el Pacte d'empresa a Servicios Logísticos Martorell

La direcció i el Comitè d'Empresa de Servicios Logísticos Martorell S. XXI (SLM) han arribat aquest migdia a un acord sobre el Pacte d'empresa que regula les condicions laborals de la plantilla, amb la mediació de l'Administració.

Presentació del 40è aniversari de la Federació d'Educació

Dijous 31 de maig de 2018.

més informació »

El bloqueig de la patronal aboca el sector del metall de Tarragona al conflicte

Les negociacions del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona es troben en un punt mort, davant la manca de voluntat de la patronal APEMTA per avançar en les diferents matèries plantejades. L'immobilisme de la patronal ha quedat pales en la darrera reunió de la comissió negociadora del conveni, celebrada aquest dimarts, en la qual la seva resposta a totes les propostes de la plataforma sindical ha tornat a ser negativa, sense plantejar alternatives. Si aquest escenari no canvia en les properes reunions i no es desencalla la negociació, ens veurem abocats al conflicte als sectors del metall de la província de Tarragona.

més informació »

'Lluita digital' 299. CCOO reclama al nou Govern de la Generalitat que les polítiques socials siguin al centre de la seva agenda i que es reforcin els ponts de diàleg i de consens per resoldre el conflicte polític i territorial

En aquest número parlem de les reclamacions del sindicat al nou Govern de la Generalitat, les mobilitzacions contra la criminalització dels docents, les manifestacions per la millora dels salaris i la precarietat del sector de la recerca, entre d'altres temes.

més informació »

Desconvocades les vagues a les autopistes d'Abertis a Espanya els caps de setmana de juny

Les assemblees de treballadors i treballadores ratifiquen el preacord de conveni.

més informació »

CCOO organitza la jornada "La desigualtat de gènere en la salut"

Demà divendres, 1 de juny, a partir de les 10 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO, UGT, CSIF convoquen una aturada el proper 7 de juny, a tot l'Estat, davant el desmantellament i la precarització a Correos

Anunci de mobilitzacions.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya presenta els actes del seu 40è aniversari

Demà dijous, 31 de maig, a les 12.00 hores, roda de premsa a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama al nou Govern de la Generalitat la voluntat de ser efectiu

S'avança en paritat però sense complir la Llei d'igualtat.

més informació »

CCOO es reuneix amb l'Ajuntament de Corbera de Llobregat per reivindicar les condicions de les treballadores de l'escola bressol el Petit Corb

No han tingut augments salarials des de l'any 2006.

més informació »

CCOO anuncia una vaga general de dues hores el dia 7 de juny contra el desmantellament de correu públic que el Govern vol deixar en mans de grups privats

Demà dimecres, 30 de maig, a les 11.00 hores, roda de premsa a la Rambla del Raval, 29-35, Barcelona.

més informació »

CCOO lamenta el greu accident laboral que es va produir ahir a l'aeroport de Barcelona - El Prat

Deficients condicions de treball.

més informació »

Vaga a Servicios Logísticos Martorell pel bloqueig de les negociacions del pacte d'empresa

Faran vaga tots els caps de setmana del mes de juny davant el bloqueig de les negociacions del pacte d'empresa que regula les seves condicions laborals. CCOO d'Indústria de Catalunya donem suport a la convocatòria i exigim a la direcció del SLM que reconsideri els seus plantejaments per poder desencallar les negociacions.

més informació »

Concentració davant el Ministeri d'Indústria per a la regulació del sector d'elevació

Les federacions estatals de CCOO d'Indústria i FICA-UGT han convocat una jornada de protesta aquest dimarts, 29 de maig, a Madrid per denunciar la creixent precarització que pateix el sector d'elevació i exigir la regulació de les condicions laborals del sector. Els sindicats fan una crida als treballadors i treballadores del sector, a les persones usuàries i a la ciutadania en general a sumar-se a la concentració que es farà a partir de les 11.30 h, davant el Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat

més informació »

CCOO valora l'adjudicació del projecte Hard Rock Entertainment World a Tarragona

Dubtes des de les vessants econòmica, social i ambiental.

més informació »

El Grup d'acció per a la ratificació del Conveni 189 de l'OIT rebutja la proposta del PP de prorrogar la vigència del sistema especial de treballadores de la llar fins al 2023

Situació de discriminació.

Altres notícies »