Butlletí Treball, Economia i Societat (Gener de 2020)

Inclou un dossier sobre Transició Justa i les noves seccions Noves realitats i Hemeroteca del BTES. També les seccions editorial (Treball digne en un planeta sostenible), Aula treball i societat (conferència sobre el dret de vaga), Nota de conjuntura i Treballs de postgrau (La clase trabajadora del siglo XXI)

II Conferència Confederal de Joventut

En aquest espai, entre totes les persones assistents debatrem sobre els temes que més ens preocupen com les condicions que suportem dins el mercat laboral, l'ecologisme i el feminisme, entre molts altres.

més informació »

CCOO de Catalunya, amb la campanya europea "Drets per a les persones, normes per a les multinacionals - Stop ISDS"

Signatures per exigir la fi de la impunitat corporativa i dels tribunals privats que permeten a les multinacionals demandar els governs.

més informació »

Dolors Llobet: "Cap a la segona Assemblea sindical oberta de CCOO de Catalunya"

Article publicat al 'Diari del Treball' el dilluns 20 de gener del 2020.

més informació »

CCOO de Catalunya posa en valor l'acord assolit per l'aprovació dels Pressupostos 2020, però reclama més despesa social i més inversió per a un teixit productiu que afronta importants reptes estructurals

L'acord per facilitar l'aprovació dels Pressupostos catalans suposa un pas important per desbloquejar la política pressupostària de la Generalitat des del 2017 i capgirar les polítiques de retallades dels anteriors governs.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que encara hi ha marge de millora per la recuperació salarial i que aquesta és imprescindible per impulsar l'economia

Valoració de les dades de l'IPC de desembre de 2019.

més informació »

'Lluita Digital', 337. CCOO de Catalunya creix un 2,86 % en afiliació durant el 2019 i arriba a les 146.773 persones afiliades

En aquest número parlem del creixement de l'afiliació del sindicat, de l'accident a l'empresa IQOXE, de la creació d'un fons solidari d'un milió d'euros per a conflictes laborals i de les residències de temps lliure 2020, entre d'altres informacions.

Lluita digital 336. Especial sobre la 2a Assemblea sindical oberta

En aquest número especial parlem de la 2a Assemblea sindical oberta, que es crea amb la voluntat de pensar com transformar la classe treballadora i a la societat des de la centralitat del treball, de la importància que té el treball per aconseguir una societat més solidària. Com desenvolupar projectes de vida digna sustentats en el valor de la comunitat i dels béns i serveis públics.

més informació »

Balanç del 2019, objectius per al 2020 i presentació de la segona Assemblea sindical oberta (ASO)

Trobada de premsa (9 de gener de 2020).

Entrevista a Javier Pacheco al programa El matí de Catalunya Ràdio

Dijous 9 de gener de 2020.

Entrevista a Javier Pacheco al programa 'Planta Baixa' de TV3

Dimecres 8 de gener de 2020.

més informació »

CCOO denuncia que la terciarització i la precarització de l'ocupació han augmentat l'atur estructural, situant-lo en 388.000 persones sense feina

És preocupant que el 87,5% de la nova contractació registrada sigui de caràcter temporal.

Entrevista a Javier Pacheco al programa 'Aquí Cuní' de la Cadena SER

Dijous 2 de gener de 2020.

més informació »

Acte "Del Paquetazo al Tarifazo: Conseqüències de les polítiques neoliberals a l'Amèrica Llatina, els casos de Xile i Colòmbia"

Demà dijous, 23 de gener, a les 18.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO denuncia que empreses de multiserveis que treballen per a Europcar deixen als llimbs a més de 130 treballadors i treballadores

L'empresa Fleet Care Services no accepta la plantilla que prestava la neteja dels cotxes d'Europcar.

més informació »

Manifestació a Madrid en defensa dels llocs de treball a la indústria electrointensiva

Aquest dimecres, 22 de gener, des del Ministeri de Transició Ecològica fins al Ministeri d'Indústria.

més informació »

CCOO denuncia que Gate Gourmet vol deixar sense garanties ni drets laborals a la meitat de la seva plantilla

Subrogació de treballadors/es a l'empresa Newrest.

més informació »

Un defecte de forma tomba la denúncia contra el Departament d'Educació per discriminació de gènere

Demanda d'una delegada de CCOO.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Terrassa a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Terrassa, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones, i contra els nens i les nenes.

més informació »

CCOO convocarà vaga general a la petroquímica de Tarragona a principis de febrer

La Coordinadora de delegats i delegades de CCOO de les empreses principals i auxiliars dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona ha decidit, en la reunió d'avui, convocar una vaga general de 24 hores del sector de la petroquímica de Tarragona durant la primera quinzena de febrer. Una convocatòria que es planteja que es faci conjuntament amb la UGT i que afectarà els treballadors i treballadores tant de les empreses principals com de les auxiliars de manteniment i serveis que operen als polígons petroquímics de Tarragona. També s'ha insistit que cal implicar el conjunt de la ciutadania del Camp de Tarragona i interpel·lar-la perquè se sumi a la mobilització, que va més enllà de l'àmbit estrictament laboral.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO denuncia greus problemes de fred al Centre d'Educació Especial Jeroni de Moragas de Cerdanyola del Vallès

Mantes a les aules.

més informació »

CCOO exigeix al Govern de la Generalitat que es garanteixi la seguretat dels treballadors de la petroquímica i la ciutadania del Camp de Tarragona

Reunió d'avui amb el conseller de Treball.

més informació »

La plantilla de TVC desconvoca les vagues de dilluns i dimarts en horari dels Telenotícies

Es mantenen la resta d'aturades previstes.

més informació »

CCOO de Catalunya entenem que l'anunci de l'ampliació de l'aeroport del Prat no atén a criteris de cohesió territorial i mediambiental

Els aeroports de Girona i Reus estan perfectament capacitats per assumir l'increment del servei aeroportuari.

més informació »

La Mesa unitària en defensa del sector social reclama al Govern uns pressupostos en clau social i acorda la creació d'un espai estable de diàleg i negociació

Reunió del dijous 16 de gener del 2020 amb el president de la Generalitat.

més informació »

La plantilla d'IGT Solutions, novament a la vaga

El dimecres 22 de gener.

més informació »

9.555 aspirants es presentaran a Barcelona a l'examen de les oposicions a Correos pactades per CCOO per als 4.005 llocs de treball fixos

El proper diumenge, 19 de gener.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama una solució urgent a l'actual col·lapse en l'obtenció de cites a la Policia Nacional per tramitar la targeta d'identificació d'estranger

Mesures per adequar l'aplicació informàtica d'obtenció de cites.

més informació »

CCOO ha signat el III Conveni col·lectiu de majoristes d'alimentació de Catalunya

Per als anys 2019-2020.

més informació »

CCOO aconsegueix que l'empresa de residències geriàtriques AMAVIR Teià apliqui les mesures de risc a exposició a agents biològics

En aplicació del RD 664/97, marcant un precedent per a aplicar-ho a la resta de residències.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO reclama la retirada de càrrecs contra la delegada que es va manifestar en una protesta al 2011 a la Universitat de Girona

Lluitar contra les retallades no és delicte.

més informació »

CCOO lamentem profundament l'accident ocorregut ahir a l'empresa IQOXE i denunciem que el PLASEQCAT ha fallat

Davant d'aquest lamentable succés, CCOO d'Indústria de Tarragona convoca avui, 15 de gener, a les 12 hores, conjuntament amb FICA-UGT, una aturada de mitja hora a les portes de les empreses dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona, en solidaritat amb els companys ferits i les dues víctimes mortals. Amb aquesta aturada també volem denunciar, com fa temps que estem fent, la creixent precarització de les condicions laborals al sector, que afecta greument la seguretat, així com les evidents ineficiències del PLASEQCAT.

més informació »

S'ajorna la decisió de convocar aturades al servei d'autobusos de Barcelona en espera de noves reunions

El Comitè d'empresa de Transports de Barcelona arrenca el compromís de revisió de les mancances plantejades en la negociació del conveni.

més informació »

S'ajorna l'inici de la vaga indefinida a l'empresa TESCO de Cerdanyola del Vallès

Després de la reunió de mediació d'ahir.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO considera que l'FP requereix d'un estudi d'inserció laboral sense maquillatge, contrastat i una inversió pressupostària per arribar als resultats anteriors a la crisi

A l'enquesta de l'alumnat graduat en cicles formatius, el Departament d'Educació barreja naps i cols per justificar la reforma curricular de tota l'FP i l'increment de la Dual.

Convocada vaga indefinida a l'empresa TESCO de Cerdanyola del Vallès

A partir de demà dimarts, 14 de gener.

més informació »

El periodista i escriptor Andreu Claret presenta el llibre "El cònsol de Barcelona" a CCOO de Cornellà

Demà dimarts, 14 de gener, a les 18 hores, a la seu del sindicat a Cornellà (Ctra. d'Esplugues, 68).

més informació »

Vaga a Continental Automotive els dies 15 i 24 de gener davant l'immoblisme de l'empresa en les negociacions

La direcció de Continental Automotive manté el silenci sobre les empreses que estan interessades en la reindustrialització de la planta vallesana i tampoc ha donat resposta a les condicions de sortida dels treballadors i treballadores en aquest procés.

Al carrer per emmalaltir, programa número 267 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 267 de CCOO de Catalunya amb el títol "Al carrer per emmalaltir", emès el dia 11 de gener de 2020 pel Canal 33.

Desconvocada la vaga a l'empresa d'ambulàncies Transport Sanitari de Catalunya

Prevista del 13 al 17 de gener.

més informació »

CCOO, UGT i SIT convocaran aturades al servei d'autobusos de Barcelona el proper mes de febrer

Bloqueig patronal.

més informació »

CCOO de les Terres de Lleida denuncia la impossibilitat d'adquirir i recarregar les targetes ATM

CCOO manifesta que a les estacions de Cervera, Tàrrega i Bell-lloc s'hi ha deixat de vendre bitllets i informar els viatgers, des del dia 1 de gener. L'estació de Lleida Pirineus és l'única de tota la província on es poden adquirir presencialment els títols de transport de Rodalies de Catalunya i Renfe.

més informació »

CCOO reclama agilitzar la tramitació de la jubilació anticipada al Cos de Mossos d'Esquadra

De manera immediata.

més informació »

CCOO demanda a AENA exigint un local a l'Aeroport de Barcelona per atendre la precarietat creixent

Per a funcions d'assessorament, tutela, informació i organització.

més informació »

CCOO alerta sobre la venda d'Extel Contact Center, amb gairebé 85 teleoperadores a l'Hospitalet de Llobregat

Adecco ven la seva filial espanyola de contact center a ABS.

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament el nou Decret Llei de mesures urgents per millorar l'accés a l'habitatge, aprovat el 23 de desembre

El passat mes de juny de 2019, els sindicats CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya vam valorar positivament la iniciativa de la Generalitat de Catalunya, d'impulsar un Decret llei de mesures urgents de contenció de preus als contractes de lloguer d'habitatge. Aleshores, vam exposar també, que aquest decret presentava limitacions importants i que patia la manca de mecanismes i instruments efectius per garantir a la classe treballadora i a les famílies en situació vulnerable, l'accés ple a un habitatge digne i adequat amb un lloguer assequible. I vam fer les consideracions oportunes per proposar una revisió i millora del document.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona i la seva filla a Esplugues de Llobregat a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona i la seva filla de 3 anys a Esplugues de Llobregat, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones, i contra els nens i les nenes.

més informació »

CCOO de Catalunya creix un 2,86% en afiliació durant el 2019 i arriba a les 146.773 persones afiliades

Continua la progressiva feminització del sindicat amb una aportació de les dones d'un 70% a l'increment afiliatiu.

més informació »

CCOO convoca vaga del 13 al 17 de gener a l'empresa d'ambulàncies Transport Sanitari de Catalunya

Juntament amb USOC, pel retard i fraccionament en l'abonament de les nòmines.

més informació »

CCOO lamenta la mort de Josep Rueda i Cruz, un exemple de lluita social i veïnal

CCOO de Catalunya lamenta profundament la mort de Josep Rueda i Cruz, líder sindical de CCOO a l'empresa Lemmerz, activista del moviment veïnal a Manresa i pare del nostre company Josep Rueda, actual Secretari general del Sindicat de CCOO d'Indústria del Vallès Occidental i la Catalunya central.

Altres notícies »