Actualitat

'Lluita digital' 368. Teletreball i digitalització: a quins nous riscos laborals ens enfrontem?

En aquest número parlem del teletreball i la digitalització, els repartidors i repartidores de les plataformes digitals, la mobilització del 12 d'abril i la instal·lació d'una fàbrica de bateries del Baix Llobregat, entre d'altres temes.

més informació »

Propostes del sindicat per consolidar el sistema públic de pensions: 'Pensions públiques, vida digna'

CCOO de Catalunya ha engegat una campanya sota el lema "Pensions públiques, vida digna" on s'inclou un informe amb la situació del sistema públic de pensions i les propostes de CCOO per consolidar el sistema amb la idea que les pensions són un dret i no un privilegi.

més informació »

Els sindicats es concentren per reclamar la derogació de la llei de pensions i de les reformes laborals, i per exigir l'augment de l'SMI

Representacions de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, encapçalades pels seus secretaris generals, Javier Pacheco i Camil Ros, s'han concentrat avui a partir de les 10 del matí davant la Delegació de Govern de Barcelona (c/ Mallorca, 278), on han portat novament les demandes que fa temps que reclamen els sindicats i que tenen com a principals arguments la derogació de la llei de pensions del 2013 i les reformes laborals, així com per exigir la pujada del salari mínim interprofessional.

més informació »

Quina situació laboral viuen els repartidors i repartidores de plataformes digitals? Quines necessitats, demandes i perspectives de futur tenen?

CCOO de Catalunya ha realitzat l'estudi "Repartidors i repartidores de plataforma digital" que té com a objectiu conèixer la situació laboral de les persones que treballen com a repartidores de plataformes digitals com Glovo, Deliveroo i Uber Eats utilitzant moto o bicicleta, així com les seves necessitats, les seves demandes i les seves perspectives de futur.

més informació »

CCOO i UGT tornen a portar dilluns a Delegació de Govern les seves demandes de derogació de la llei de pensions de 2013 i les reformes laborals, i la pujada de l'SMI

Representacions de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, encapçalades pels seus secretaris generals, Javier Pacheco i Camil Ros, es concentraran dilluns dia 12 a partir de les 10 del matí davant la Delegació de Govern de Barcelona (c/ Mallorca, 278) on portaran novament les demandes que fa temps que reclamen els sindicats i que tenen com a principals arguments la derogació de la llei de pensions de 2013 i les reformes laborals, així com la pujada del Salari Mínim Interprofessional.

28 d'abril, Dia internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

El 28 d'Abril, Dia internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, és una jornada commemorativa dedicada a recordar totes les persones víctimes d'accidents de treball o malalties d'origen laboral, i també dedicada a l'acció en la defensa de la salut laboral.

més informació »

Afectació a la declaració de la renda 2020 de les prestacions contributives derivades d'ERTO i de la percepció de l'ingrés mínim vital

Aquest 7 d'abril comença la campanya de la renda 2020 i cal alertar que les persones que hagin percebut prestacions contributives d'atur derivades d'un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) poden veure's afectades.

més informació »

'Lluita digital' 367. CCOO de Catalunya dona suport a la iniciativa per una llei que garanteixi el dret a l'habitatge

En aquest número parlem de la iniciativa per una llei que garanteixi el dret a l'habitatge; de les noves desigualtats provocades per la bretxa digital; de la iniciativa Right2Cure per a la supressió de les patents de les vacunes contra la COVID-19, i de l'acord per a la plantilla d'Acciona, entre d'altres temes.

més informació »

Informe de CCOO de Catalunya: Impacte de la COVID-19 en el mercat de treball. Una aproximació a la pobresa en el treball a la província de Barcelona i al conjunt català

En aquest informe hem volgut conèixer l'impacte sense precedents que ha tingut la crisi sanitària originada per la COVID-19 en el mercat de treball a Catalunya i a la província de Barcelona, i com aquest impacte ha incidit en la pobresa en el treball.

Campanya de la renda 2020

Recorda que la quota d'afiliació sindical a CCOO és una despesa que pots deduir quan realitzis la declaració anual de la renda, tal com marca la Llei de l'IRPF. La deducció pot comportar un estalvi en la quota entre el 20 % i el 35 % segons els casos. En cas que necessitis un certificat per justificar les quotes pagades durant l'any 2020, el pots sol·licitar directament des de l'app del sindicat per a mòbils o des de la web de la seu electrònica de CCOO de Catalunya.

més informació »

Butlletí de les Biblioteques de CCOO de Catalunya (març 2021)

Una selecció de les novetats en el catàleg de les Biblioteques del CERES i de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya

Assemblea Nacional d'Acció Jove

Acció Jove - Joves de CCOO de Catalunya organitza diverses assemblees territorials per preparar l'Assemblea Nacional del joves del sindicat. Totes elles tindràn lloc a les seus de CCOO de les diverses poblacions.

més informació »

Josep M. Romero surt escollit secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf amb un 98 % dels vots

Ahir es va celebrar el 3r Congrés de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf i l'actual secretari general va ser reelegit per un nou període de quatre anys amb 138 vots a favor, 2 vots en contra i 1 abstenció. Romero és baixllobregatí, de Sant Joan Despí, treballador de RENFE, graduat social i des de ben jove vinculat a CCOO. Ha desenvolupat diverses responsabilitats internes, com coordinador nacional d'Acció Jove, secretari de Formació Sindical i Cultura, secretari d'Organització de CCOO de Catalunya, i des del 2017 és secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf.

més informació »

Aquest dissabte 17 d'abril se celebra la V Assemblea Nacional d'Acció Jove (ANAJ) de CCOO de Catalunya

Aquest dissabte 17 d'abril se celebra la V Assemblea Nacional d'Acció Jove de CCOO de Catalunya (ANAJ) sota el lema #laforçadelajoventut. L'acte tindrà lloc a Barcelona, a la sala d'actes de la seu de CCOO de Catalunya. L'inici de l'assemblea tindrà lloc després de les acreditacions, a partir de les 9.30 hores.

més informació »

La Secció Sindical de CCOO TMESA condemna l'agressió que ha patit un treballador del transport municipal de Terrassa

La secció sindical vol manifestar el seu rebuig a qualsevol situació de violència i fer-ne ressò en el conjunt de la societat. CCOO fa una crida de repulsa davant aquests fets, manifesta la seva solidaritat amb el company agredit i declara que no tolerarà cap tipus de violència ni a la feina, ni enlloc.

més informació »

Els treballadors i les treballadores de Correos de Cornellà de Llobregat, Castelldefels, Mataró i Terrassa UR2 es concentren en assemblea a les portes dels centres de repartiment contra el desmantellament del servei postal públic

Els treballadors i treballadores de Cornellà de Llobregat. Castelldefels, Mataró i Terrassa UR2 s'han concentrat en assemblea durant aquesta setmana, a les portes de l'oficina en les diferents localitats, en suport a les mobilitzacions convocades per CCOO i UGT en defensa d'un servei públic de qualitat i contra el desballestament de la major empresa pública del país.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Manresa a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Manresa i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

Isabel Gutiérrez Muela escollida nova secretària general de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya

La Federació Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya ha realitzat a Barcelona el 14 d'abril el seu 2n congrés sota el lema “Amb tu tenim la força”. Un dia molt significatiu i reivindicatiu, 90è aniversari de la proclamació de la 2a República.

més informació »

Sector de la discapacitat: l'increment de tarifes i preus han de repercutir en una millora de les condicions laborals i retributives, per millorar la qualitat del servei públic i complir amb el Decret Llei 39/2020

Des del 2010 les persones treballadores del sector de residències, centres de dia i llars residències per a l'atenció de persones amb discapacitat intel·lectual patim una congelació salarial.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama polítiques de sosteniment de rendes i garanties per l'accés a subministraments i bens bàsics en la fase de recuperació

A Catalunya l'IPC interanual és situa en l'1,3%, la qual cosa suposa un increment d'1,4 punts percentuals respecte el mes anterior (-0,1%). Aquest mes l'index català i l'estatal coincideixen i tots dos es situen al mateix nivell (1,3%). Cal destacar com, des d'abril del 2019, no s'assolia un índex tan elevat.

més informació »

El Govern en funcions es desentén dels seus treballadors i treballadores

Les treballadores i els treballadors de la Generalitat seguim dia a dia al peu del canó, al nostre lloc de treball, fent funcionar l'administració i els serveis públics d'aquest país. No estem “al ralentí”. No estem “en funcions” fent el mínim indispensable ni ajornem la feina i les nostres obligacions a l'espera que hi hagi Govern.

més informació »

CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf organitza el seu 3r congrés amb el títol: “Treball Digne, sostenibilitat i igualtat”

CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia, Garraf organitza el seu 3r congrés, en el que participaran 160 delegats i delegades dels diferents sectors d'activitat i de les quatre comarques. El sindicat es presenta en aquest 3r congrés amb una fusió territorial molt consolidada, amb 29.312 persones afiliades i un 44,63% de representativitat a les empreses, sent el primer sindicat a totes quatre comarques

més informació »

Avui entra en vigor l'impuls legal per la igualtat retributiva entre dones i homes, que caldrà fer efectiu a totes les empreses

Aquest 14 d'abril entra en vigor el RD 902/2020, de 13 d'octubre, d'igualtat retributiva entre dones i homes, fruit de l'acord entre el Govern de l'estat, CCOO i UGT, una eina essencial per a impulsar l'assoliment de la igualtat efectiva en l'àmbit laboral.

més informació »

Reestructuració CaixaBank: tret de sortida a la negociació

Ahir va començar la negociació laboral més important en la història de la concentració bancària a Espanya. Per dur-la a terme, la taula ha quedat constituïda en base a les regles de l'art. 41 que limita a 13 els representants amb la següent composició per donar veu a les organitzacions que quedaven fora

més informació »

Els comitès de Nissan demanen la màxima implicació als partits polítics i al nou govern per aconseguir la millor reindustrialització de les plantes

Aquest dimecres, 14 d'abril, els comitès d'empresa de Nissan es reuneixen amb ERC i tanquen la ronda de reunions amb els partits polítics més representatius del Parlament de Catalunya per demanar-los la màxima implicació de tots els partits i de les institucions per aconseguir la millor reindustrialització de les plantes de Nissan.

més informació »

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya celebra el seu Segon Congrés

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya celebrarà demà dimecres, 14 d'abril, el seu Segon Congrés. El congrés tindrà lloc a la seu central de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16, de Barcelona.

més informació »

El drama de la indústria catalana, programa número 277 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 277 de CCOO de Catalunya a Televisió de Catalunya: El drama de la indústria catalana. Emès el 12 d'abril de 2021 pel Canal 33.

més informació »

CCOO de les Comarques Gironines s'adhereix al projecte de tren per la Costa Brava

CCOO ens adherim a la proposta de l'Associació pel Transport Públic, que a partir d'una comissió promotora ha endegat la proposta d'un tren tram per la Costa Brava.

CCOO de Tarragona celebra el 8è Congrés

La Unió Intercomarcal de Tarragona de CCOO celebrarà demà dimarts, 13 d'abril, el seu 8è Congrés que tindrà lloc al Teatre Auditori del Casal Riudomenc a Riudoms. El congrés començarà a les 8.30 h i finalitzarà sobre les 14.30 h.

més informació »

CCOO i UGT tornen a portar dilluns a Delegació de Govern les seves demandes de derogació de la llei de pensions del 2013 i les reformes laborals, i la pujada de l'SMI

Delegacions de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya , encapçalades pels seus secretaris generals, Javier Pacheco i Camil Ros, es concentraran dilluns davant Delegació de Govern de Barcelona (c. de Mallorca, 278) on portaran novament les demandes que reclamen els sindicats i que tenen com a principals arguments la derogació de la llei de pensions del 2013 i les reformes laborals, així com la pujada del salari mínim interprofessional.

més informació »

CCOO a favor de la instal·lació de la fàbrica de bateries al Baix Llobregat

Durant els darrers dies, s'han generat notícies respecte d'una important inversió per a la fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat. Es parla de la creació d'un consorci publicoprivat participat pel Govern d'Espanya, Seat, Volkswagen i Iberdrola. Diferents ajuntaments, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i d'altres actors s'han manifestat sobre aquesta eventual inversió pel sector de l'automoció.

La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya celebra el seu 13è Congrés

La Federació d'Educació de CCOO celebrarà el divendres 9 i el dissabte 10 d'abril, a la seu nacional de CCOO de Catalunya el seu Congrés, amb el lema “Eduquem, lluitem, transformem”.

més informació »

Divendres, 9 d'abril, a partir de les 9.30 hores, tindrà lloc al Centre Cultural de Terrassa (rambla, d'Ègara, 340) el Tercer Congrés de la Unió Intercomarcal de CCOO del Vallès Occidental i la Catalunya Central, amb assistència del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco.

més informació »

La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya celebra el seu 12è Congrés

La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya celebrarà demà dijous, 8 d'abril, el seu Congrés, amb el lema La força del compromís i de l'organització. El congrés tindrà lloc a la seu central de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16, de Barcelona.

Integració CaixaBank-Bankia: CCOO requereix garanties

El 13 d'abril s'ha convocat la representació laboral de CaixaBank i Bankia per abordar la fusió de totes dues entitats. Davant d'aquesta convocatòria, CCOO exigeix criteris laborals responsables, acordats i no traumàtics.

més informació »

H&M passa de l'ERTO a l'ERO de manera injustificada i desproporcionada

Per a CCOO Serveis, el nombre d'acomiadaments i de tancaments de botiga anunciat per la companyia tèxtil és absolutament desproporcionat. El sindicat entén que tot i ser conscients que es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, que podria justificar una requalificació de la plantilla, en cap cas es pot utilitzar per plantejar l'acomiadament de més de 1.000 persones i el tancament de 30 botigues.

més informació »

Les vacances de primavera donen un lleuger respir a la tendència creixent de l'atur, però amb contractació precària i oblidant els més vulnerables

El mes de març Catalunya se situa amb 505.900 persones desocupades, cosa que evidencia que lluny de revertir-se la situació, l'inici de temporada de primavera no salva el mercat de treball ni l'economia de patir les conseqüències més negatives de la pandèmia que arrosseguem des de fa un any.

CCOO de les Comarques Gironines celebra el seu 8è Congrés

CCOO de les Comarques Gironines celebrarà demà dimecres, 7 d'abril, el seu Congrés, on es finalitzarà el relleu de la direcció del sindicat iniciat el passat 8 de juny del 2020 amb el canvi al capdavant de la Secretaria General.

més informació »

Vaga a Bosch contra el tancament de la planta de Lliçà

Aquest dimarts 6 d'abril, les treballadores i treballadors de la planta de Bosch Sistemas de Frenado, de Lliçà d'Amunt, inicien una vaga contra el tancament de la planta vallesana que s'allargarà almenys fins a finals de mes.

més informació »

CCOO i UGT inicien mobilitzacions a Correos en defensa d'un Servei Postal Públic davant el desballestament al qual s'està portant a la major empresa pública del país

CCOO i UGT, amb un 70% de la representació en Correos, la major empresa pública del nostre país, després d'una reunió dels seus màxims òrgans, amb una participació de més de dos-cents delegats i delegades, han decidit iniciar un procés de mobilitzacions al llarg de tot l'Estat per a tractar de posar fre a l'intent de desballestament del model postal públic per part de la direcció de Correos. La primera fase de mobilitzacions començarà a l'abril, durarà fins al mes de juny i inclourà concentracions provincials i autonòmiques, sense descartar aturs parcials i convocatòries de Vagues Generals.

més informació »

CCOO de Catalunya dona suport a la llei per un fons de compensació per a les víctimes de l'amiant, tant en exposicions laborals com ambientals

La instauració d'un fons de compensació per a les víctimes de l'amiant, a semblança dels existents en països del nostre entorn com França, és una antiga reivindicació de CCOO i UGT i de la Federació Estatal d'Associacions de Víctimes de l'Amiant, motiu pel qual s'han dirigit per carta a la taula i als portaveus de la Comissió Parlamentària de Treball, Inclusió, Seguretat Social i Migracions per a sol·licitar el vot favorable dels tots els grups a la proposició de Llei.

més informació »

CCOO i UGT denuncien IQOXE a la Inspecció de Treball per coaccions i serveis mínims abusius

CCOO i UGT presentem denúncia davant la Inspecció de Treball contra IQOXE per vulneració del dret de vaga amb imposició de serveis mínims abusius i coaccions als treballadors i les treballadores.

més informació »

CCOO denuncia la degradació de l'entorn i de les condicions de treball del Parc Güell, i convoca vaga per als dies 3 i 4 d'abril

L'empresa mercantil pública BSMSA, que gestiona el Parc Güell de Barcelona, fa temps (des de molt abans de la pandèmia) que sotmet les persones treballadores a situacions greus d'estrès, inseguretat i aïllament.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama la ratificació immediata del Conveni 189 de l'OIT per garantir l'equiparació de drets per a les treballadores de la llar i les cures

Amb motiu de la celebració del 30 de març, Dia Internacional de les Treballadores de la Llar, des de l'Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya volem denunciar que la normativa laboral actual aplicable al sector margina les treballadores de la llar i les cures en ubicar-les en un sistema especial dins del règim general de la Seguretat Social que les subprotegeix i discrimina, ja que manté l'acomiadament per desistiment (que, de fet, és un acomiadament lliure) i exclou aquestes treballadores de la prestació d'atur, de la Llei de prevenció de riscos (amb les conseqüències que això té per a la seva salut) i del Fons de Garantia Salarial.

més informació »

CCOO i UGT convoquen vaga de neteja als centres hospitalaris de Catalunya el 30 d'abril

Avui, 29 de març, els sindicats CCOO i UGT han celebrat una assemblea conjunta de delegades i delegats del sector de la neteja als centres hospitalaris, on per unanimitat han decidit convocar vaga per al divendres, 30 d'abril. La vaga serà d'àmbit autonòmic i afectarà tots els centres hospitalaris de Catalunya.

més informació »

CCOO i UGT denuncien el tancament de la Unitat de Distribució de Sant Esteve Sesrovires i el seu trasllat a Martorell

Per tot això ens concentrarem en l'Edifici de Correos de Martorell. Plaça de la Vila 27-29, el 29 de març, a les 8.30 hores.

més informació »

Convocada vaga a IQOXE pel desbloqueig de les negociacions del conveni

El comitè d'empresa d'IQOXE ha convocat vaga el proper dimarts, 30 de març, davant el bloqueig de les negociacions del conveni per part de l'empresa, que continua enrocada en els seus plantejaments i no té intenció de donar resposta a les principals demandes plantejades per la representació de la plantilla. Un escenari que ens aboca de nou al conflicte.

més informació »

CCOO i UGT reclamen a Junqueras i Romeva un esforç per constituir en breu un govern estable i efectiu

Els principals agents socials i econòmics de Catalunya (CCOO i UGT, Foment i Pimec), representats pels seus màxims responsables, Javier Pacheco, Camil Ros, Josep Sánchez Llibre i Antoni Cañete, s'han reunit avui amb Oriol Junqueras i Raül Romeva per valorar l'estat de les negociacions per la formació d'un govern estable a Catalunya.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Tarragona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per erradicar-la

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Tarragona i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

Els comitès de Nissan demanen la màxima implicació als partits polítics i al nou Govern per aconseguir la millor reindustrialització de les plantes

Els comitès d'empresa de Nissan s'estan reunint aquests dies amb els partits més representatius del Parlament de Catalunya per fer-los arribar un missatge clar: és necessària la màxima implicació de tots els partits i les institucions per aconseguir la millor reindustrialització de les plantes de Nissan. Els comitès d'empresa de Nissan reivindiquen que el nou Govern ha de tenir entre les seves prioritats la defensa dels llocs de treball i recorden que un país sense indústria no té futur.

més informació »

CCOO de Catalunya celebra l'aprovació, ahir, del Instituto para la Transición Justa, que dotarà de contingut l'instrument que ha de vetllar i implementar la Estrategia Española de Transición Justa

CCOO de Catalunya demana al proper govern que aprovi amb la màxima prioritat i sense més demora la Llei de Transició energètica de Catalunya; La transformació de l'actual Institut Català d'Energia (ICAEN) en l'Agència d'Energia de Catalunya, dotant-la de competències i capacitat pressupostària per fer el desplegament de les renovables i l'implementació d'un programa de simbiosi industrial

més informació »

La plantilla de Delmon Group Ibérica inicia una vaga davant la situació d'incertesa actual

Les treballadores i treballadors de l'empresa Delmon Group Ibérica, de Castellbisbal, han començat avui a les 14 hores una vaga amb caràcter indefinit per exigir a la direcció que aclareixi el futur de la planta i dels llocs de treball, davant la situació d'incertesa generada per les notícies que apunten una possible deslocalització de la producció i la consegüent pèrdua d'ocupació que això suposaria.

més informació »

Reunió dels comitès d'empresa del Grup Bosch per analitzar la situació derivada de l'estratègia de la multinacional a l'Estat

Aquest dimecres, 24 de març, els comitès d'empresa de les tres plantes que el Grup Bosch té a l'Estat es reuniran per analitzar la situació del grup, davant la deriva empresarial de la multinacional al nostre país, i per buscar alguna sortida per intentar trobar una alternativa industrial que garanteixi la continuïtat de l'activitat i dels llocs de treball. Els comitès de Castellet i de Madrid traslladaran també el seu suport a la plantilla de la fàbrica vallesana.

més informació »

El Fòrum Social Baix Llobregat es manifesta per una sanitat pública, universal i amb recursos al Baix Llobregat

Les organitzacions que conformen el Fòrum Social del Baix Llobregat (FSB) com a aliança unitària de les forces polítiques, sindicals i veïnals de la comarca, on participen CCOO, UGT, Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes, aFFaC, PSC, ERC i Comuns del Baix Llobregat, ens concentrarem a la porta d'urgències de l'Hospital Broggi de Sant Joan Despí, el proper dimecres 24 de març a les 18 hores. La Plataforma social vol posar de manifest que la pandèmia ha tornat a evidenciar les insuficiències i precarietat del sistema sanitari i és el moment d'exigir un increment substancial de recursos i de reforçament dels serveis públics de la comarca. Tanmateix exigeixen un model sanitari més eficient que arribi al 25% del pressupost en atenció primària, salut preventiva i comunitària. Valoren que obrir un nou model annex a l'Hospital Broggi de Sant Joan Despí és una bona mesura, que no pot significar tancar plantes i d'altres serveis necessaris i, commina al Departament de Salut a continuar dotant de recursos i professionals al sistema sanitari del Baix Llobregat.

més informació »

S'arriba a un acord històric per a la constitució d'una taula d'equiparació de les condicions laborals del transport sanitari

més informació »

CCOO de Catalunya assistirà a la concentració de demà per una llei que garanteixi el dret a l'habitatge

CCOO de Catalunya assistirà a la concentració convocada per demà dissabte, 20 de març, de manera conjunta per diverses organitzacions en el marc de la “Iniciativa per una llei que garanteixi el dret a l'habitatge” i que tindrà lloc de manera simultània en diverses ciutats d'arreu d'Espanya.

més informació »

CCOO signa un preacord a Girbau que redueix significativament les persones afectades per acomiadament

El Comitè d'Empresa de Girbau (format per 16 membres de CCOO i 1 de la Intersindical-CSC) ha arribat a un preacord amb la direcció de l'empresa que redueix els acomiadaments previstos inicialment.

més informació »

La pressió sindical permet un acord per a la plantilla d'Acciona amb absoluta seguretat jurídica i basat en l'ocupació

Les federacions d'Indústria de CCOO i CGT van desbloquejar aquest cap de setmana el conflicte d'Acciona amb una negociació basada en l'ocupació. Concretament, es va aconseguir que la multinacional acceptés la recol·locació d'un mínim d'entre 80 i 100 persones treballadores del Grup Acciona en un any, així com una quantitat lineal de 2.200 euros per a aquelles persones que, tot optant per aquesta recol·locació, no mantinguin l'ocupació per causes alienes a elles.

més informació »

CCOO d'Indústria es reuneix amb l'AEQT i li transmet la seva indignació pel bloqueig a la creació de la Comissió de Seguretat i Salut del Complex Petroquímic de Tarragona

Una representació de CCOO d'Indústria de Tarragona, formada pel secretari general, José M. Martín, i els companys Pedro Carmona i Damián Carrión, s'ha reunit aquest dimecres amb l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), que els havia convocat per fer una presentació del Pla estratègic 2021-2023 de l'AEQT.

més informació »

Supressió de llocs de treball i canvis de rutes a Correos al Pallars

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a Correos en el qual s'informa que CCOO i UGT exigeixen una rectificació per part de l'empresa, diàleg i negociació per poder trobar una millor solució per a la zona del Pallars (on s'han suprimit 6 llocs de treball)

Altres notícies »