Actualitat

CCOO de Catalunya reclama la derogació de la reforma laboral per garantir les condicions de vida dels treballadors

Valoració de les dades de l'IPC de juliol de 2018.

CCOO celebra la Festa del Treball Digne

CCOO de Catalunya celebrarà, un any més, una nova edició de la tradicional Festa del Treball Digne. Serà el dissabte 6 d'octubre, a partir de les 11 del matí, a la plaça de la Cultura de l'Hospitalet de Llobregat (on hi ha el Centre Cultural Bellvitge - Gornal). Es tracta d'una jornada festiva i reivindicativa que s'ha consolidat com un lloc de trobada de la gent de CCOO de tot Catalunya i que, enguany, coincidirà amb la Jornada Mundial pel Treball Digne, que es commemora el dia 7 d'octubre.

més informació »

Entrevista d'Europa Press a Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya

"Pacheco (CC.OO.), "poco optimista" sobre el regreso de las empresas que movieron sus sedes".

més informació »

CCOO alerta que la recuperació del mercat de treball és fortament desigual, que continua l'abús de la contractació temporal i la cobertura social es manté sota mínims

L'impacte en la reducció d'atur és menor en les dones, arribant al 58% del total de persones desocupades fent créixer la diferència en relació als homes.

'Lluita Digital' 303. Ratificació de l'Acord interprofessional de Catalunya

En aquest número parlem de la ratificació de l'AIC, el lliurament dels comptes del sindicat a la Sindicatura de Comptes, el Conveni del comerç de Catalunya i les propostes de CCOO per a la formació professional dual, entre altres temes.

més informació »

CCOO alerta que es desaccelera la creació d'ocupació i que aquesta continua sent precària amb una alta incidència tant de la temporalitat com de la parcialitat

Valoració de les dades de l'EPA del segon trimestre del 2018.

més informació »

Es ratifica l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC), que conjuga la millora de salaris, igualtat i condicions laborals de les persones treballadores amb la millora de la flexibilitat negociada i la competitivitat de les empreses

L'acte de ratificació ha tingut lloc el 24 de juliol a la tarda a la seu del CTESC, amb la Presidència i/o Secretaries Generals de les organitzacions patronals i sindicals.

més informació »

Informe "Propostes de CCOO de Catalunya per a un model de formació professional dual"

Presentat en roda de premsa el dimarts 24 de juliol de 2018.

més informació »

Què has de saber per començar a treballar?

La guia inclou informació sobre el contracte (la durada, el període de prova, la jornada laboral, el salari...), el conveni col·lectiu d'aplicació segons l'activitat de l'empresa, la nòmina (encapçalament, meritacions, bases de cotització, deduccions i liquidació...), les vacances i els permisos, la protecció de la salut en el lloc de feina, la representació dels treballadors, l'acomiadament (disciplinari, improcedent...), la dimissió o la finalització del contracte, la quitança o liquidació, la indemnització i la prestació per atur, entre d'altres.

més informació »

CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat denuncien les amenaces de mort contra Gladis Angélica Moreira del Cid, del Movimiento Sindical, Indígena y Campesino Guatemalteco (MSICG)

Membre de la direcció nacional del sindicat de Guatemala.

més informació »

CCOO de Catalunya adverteix sobre la tendència creixent dels accidents laborals

En els primers sis mesos del 2018 el nombre d'accidents segueix a Catalunya la mateixa tendència d'augment dels darrers anys.

Signatura definitiva del Conveni col·lectiu de l'Ajuntament de Reus

Recuperació de drets.

més informació »

Condemna a eDreams al pagament dels incentius en vacances

Demanda interposada per CCOO.

més informació »

CCOO exigeix a SLM, subcontracta de Seat Martorell, la readmissió dels 4 treballadors acomiadats, 3 d'ells delegats del sindicat

Conducta antisindical i repressora d'SLM i del Grup SESÉ, que ahir va acomiadar amb falses acusacions.

més informació »

CCOO critica la sanció a un treballador de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per defensar-se d'una agressió

Per “no haver defugit la violència”.

més informació »

CCOO denuncia el col·lapse a les oficines de DNI i passaport de Barcelona i Girona

26 dependències saturades.

més informació »

CCOO desconvoca la vaga a l'empresa SLM

Proveïdora de SEAT.

La plantilla de TV3 critica l'ajornament de la recuperació de drets laborals

El bloqueig al Govern té conseqüències per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

més informació »

CCOO demana intervenir al procés participatiu sobre el futur de les Tres Xemeneies de Sant Adrià de Besòs

Futur urbanístic.

CCOO exigeix a Alliance Healthcare la readmissió dels dos acomiadats

Demà dimarts, 31 de juliol, concentració a les 11.00 h a la plaça de la Vila del Prat de Llobregat.

CCOO, contra l'externalització a l'empresa SLM, proveïdora de SEAT

Vaga convocada els dies 1, 2 i 3 d'agost .

més informació »

CCOO de Lleida continua la seva lluita contra les falses cooperatives de la indústria càrnia

Suport a una treballadora de l'escorxador Avidel i la falsa cooperativa Servicarne.

Signat el Conveni del metall de Barcelona

Referència en la negociació col·lectiva als sectors industrials.

més informació »

Desconvocada la vaga parcial a Tecnoclinic

S'obre un període de negociació per donar resposta a la plantilla.

més informació »

CCOO de Catalunya trasllada a la consellera de Cultura, Laura Borràs, que per transmetre el valor cultural d'un país com Catalunya és necessari reforçar i donar suport a les entitats culturals i els professionals que hi treballen

Una delegació del sindicat encapçalada pel seu secretari general, Javier Pacheco, s'ha reunit avui a Barcelona.

més informació »

CCOO signa el principi d'acord del X Conveni del comerç de Catalunya, que millora els salaris i els drets per frenar la precarietat en el sector

Per als anys 2017-2020.

més informació »

Signat un acord laboral amb el Grupo Jorge que permetrà laboralitzar més de 1.200 falsos autònoms

Falsos autònoms passen al Règim General de la Seguretat Social.

més informació »

CCOO assistirà avui a la reunió del Consell Escolar de Catalunya (CEC) per reclamar inversió, respecte i compromís amb el sistema educatiu català

CCOO vol tornar a posar sobre la taula els eixos que entén que han de ser prioritaris: el compromís del Govern amb l'Educació com a prioritat d'acció política demostrat en l'elaboració dels pressupostos, la necessitat d'un diàleg continu amb la Comunitat Educativa per millorar l'educació i amb la representació sindical per millorar les condicions laborals i la lluita contra la segregació escolar, felicitant la represa dels treballs del Síndic de Greuges demà mateix.

més informació »

Desconvocada la concentració del personal de presons prevista per a avui, 23 de juliol

Davant aquest nou escenari CCOO, UGT PRESONS, CATAC i CSIF hem acordat desconvocar la concentració prevista per a aquesta tarda de dilluns, 23 de juliol, a les 17 hores a les portes de la Conselleria de Justícia, en espera de la formalització dels dos tràmits necessaris per a l'abonament d'aquest pagament.

més informació »

CCOO signa el Conveni de comerç del metall de Barcelona (2018-2019)

La firma de l'acord va ser ratificada en assemblea per l'afiliació i la representativitat el passat 20 de juliol.

més informació »

Els treballadors de Transportes Vía Augusta, de Sant Adrià de Besòs, i ESK, de Martorell, conservaran els llocs de treball i tots els seus drets laborals

Acord que posa fi a la vaga indefinida.

més informació »

CCOO diu no al xantatge del govern

Avui, 20 de juliol ha finalitzat sense acord la Mesa general de negociació de les condicions laborals dels empleats i empleades públiques de la Generalitat de Catalunya.

Desconvocada la vaga de Grafopack

Empresa d'embalatge a Òdena.

més informació »

CCOO ha assolit un preacord i suspèn la vaga indefinida a les empreses ESK i Transportes Vía Augusta

Servei al grup industrial francès Air Liquide.

més informació »

CCOO valorem positivament el seguiment de la vaga del tèxtil

CCOO d'Indústria valorem molt positivament l'èxit i la normalitat amb què es va desenvolupar la convocatòria de vaga al sector tèxtil i la confecció que CCOO hem dut a terme en solitari i que ha estat secundada per més del 70% de les treballadores i treballadors de les empreses del sector del nostre territori, superant amb escreix les expectatives que tenia la nostra contrapart.

més informació »

CCOO convoca concentracions davant Indra BPO per demanar mesures de mobilitat i conciliació per pal·liar les conseqüències negatives del trasllat de les seus de Barcelona

Als centres del c/ Badajoz i c/ Tànger de Barcelona, afectats pel trasllat al setembre a Sant Joan Despí.

més informació »

CCOO de l'empresa Grafopack convoca vaga parcial

Empresa d'embalatge d'Òdena.

més informació »

El president del Parlament rebrà les alumnes del mòdul de coneixements de la societat catalana que imparteix el CITE de CCOO de Catalunya

Diumenge 22 de juliol.

més informació »

CCOO assisteix a la reunió de la Mesa general de negociació dels empleats de la Generalitat

Demà divendres, 20 de juliol, a les 10 hores, a Via Laietana, 26, de Barcelona.

més informació »

CCOO de l'Hospital Josep Trueta de Girona reclama un increment de personal per atendre el nou servei d'urgències

Per una assistència òptima.

més informació »

Seguiment i valoració de la vaga del sector tèxtil

Demà dijous, 19 de juliol, a les 12.00 hores, a Sabadell.

més informació »

La plantilla de Tecnoclinic inicia una vaga parcial davant els canvis que pretén aplicar l'empresa

Faran vaga de 2 hores per torn des del 19 de juliol fins al 3 d'agost per manifestar el seu rebuig als canvis que pretén aplicar la direcció de l'empresa en algunes seccions, amb la implantació d'un quart torn de treball, sense acord amb la representació de la plantilla. CCOO exigim a l'empresa que s'assegui a negociar amb el comitè amb la voluntat d'arribar a un acord que garanteixi les condicions laborals de les treballadores i treballadors i permeti resoldre la situació.

més informació »

Concentració de rebuig a l'esmena 6.777 que retarda al 2024 l'equiparació de les treballadores de la llar al Règim General de la Seguretat Social

Demà dijous, 19 de juliol, a les 19.00 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

Altres notícies »