Acció sindical

CCOO de Catalunya denuncia un increment d'acomiadaments en frau de llei

Els serveis jurídics del sindicat han fet 1.371 serveis durant l'estat d'alarma.

Nou acord sobre els ERTO

Nova informació sobre els ERTO vigent fins el setembre de 2020.

més informació »

Una enquesta elaborada per CCOO i la UAB mostra el fort impacte de la crisi de la COVID-19 en la salut dels treballadors i les treballadores

Presentada avui a Madrid en roda de premsa.

més informació »

CCOO ha presentat les propostes per un pla de xoc sectorial per la reactivació econòmica i social per al diàleg social a Catalunya davant l'impacte de la COVID-19

Amb la crisi de la COVID-19 hem vist les febleses de la nostra economia i dels sistemes de protecció de la salut i de protecció social. També s'han fet paleses les limitacions de la tecnologia i la ciència. Ens hem sentit vulnerables. Hem tornat a veure que el treball és imprescindible per al manteniment de la vida i hem constatat que algunes de les feines més mal pagades, majoritàriament feminitzades, eren les insubstituïbles.

més informació »

Què has de fer si encara no has cobrat la prestació per desocupació?

CCOO ha posat en marxa una campanya d'informació i ajuda dirigida a les persones que estan en un ERTO i que encara no han cobrat la prestació d'atur o tenen problemes per contactar amb el SEPE (servei públic d'ocupació) per resoldre una prestació per desocupació relacionada amb la crisi sanitària de la COVID.

més informació »

Propostes de CCOO de Catalunya per sortir de la crisi provocada pel coronavirus

CCOO de Catalunya considera que l'emergència sanitària, laboral i social s'abordarà de manera més eficaç i amb mesures de futur mitjançant grans acords de les forces polítiques i socials. La concertació social, amb la participació de les organitzacions sindicals i patronals més representatives i els governs és més necessària que mai.

més informació »

Exigim que els canvis realitzats pel Ministeri de Sanitat i de la Generalitat de Catalunya respecte de la protecció i a la gestió de la baixa mèdica no deixin les persones treballadores més vulnerables exposades al risc de contagi.

CCOO de Catalunya valora positivament l'acord de pròrroga dels ERTO

CCOO i UGT van signar un acord amb el Govern de l'Estat i les patronals. Aquest acord permet prorrogar i adaptar la situació d'ERTO per a centenars de milers de treballadors i treballadores assegurant-los ingressos fins al 30 de setembre.

més informació »

CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya, Foment del Treball i Pimec adrecen una carta al Govern de Catalunya on sol·liciten la convocatòria urgent de la Comissió de Seguiment del Diàleg Social

Consell del Diàleg Social constituït el passat 30 d'abril.

més informació »

El Tribunal Laboral de Catalunya reprèn la seva activitat a partir de l'11 de maig

El Tribunal Laboral potenciarà la celebració dels seus procediments de conciliació, mediació i arbitratge pel sistema "en línia".

més informació »

CCOO de Catalunya demana que s'activi de manera immediata el diàleg social permanent per poder construir el camí de la reactivació econòmica i garantir l'ocupació i la cohesió social

Acte històric de constitució del Consell del Diàleg Social de Catalunya per via telemàtica.

més informació »

Celebrada l'assemblea de delegats i delegades telemàtica amb el lema 'Hauran de comptar amb nosaltres'

A dos dies del Primer de Maig, festa dels treballadors i treballadores, s'han explicat a través del canal de youtube de CCOO de Catalunya, les reivindicacions laborals i socials en l'actual situació de confinament per coronavirus. Amb presentació de Belén López, responsable de Comunicació de CCOO de les Comarques Gironines, hi han intervingut Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i Cristina Torre, secretària d'Acció Sindical de CCOO de Catalunya, i hem projectat testimonis de representants de diversos sectors que han estat essencials en aquesta crisi i que han patit mancances en la protecció de la seva salut en el lloc de treball.

més informació »

CCOO de Catalunya considera que el criteri principal per a la recuperació de l'activitat laboral ha de ser l'establiment de mesures preventives i de protecció als llocs de treball davant la COVID-19

Davant el pla de recuperació de l'activitat, el sindicat reclama a la Generalitat l'inici del diàleg social per acordar mesures de reactivació econòmica i protecció social.

més informació »

CCOO de Catalunya celebra una assemblea de delegats i delegades telemàtica amb el lema 'Hauran de comptar amb nosaltres'

Demà dimecres, 29 d'abril, a les 12 hores, al canal youtube del sindicat (https://youtu.be/QBx84maWo9M) i pel web www.ccoo.cat.

28 d'abril, Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

L'epidèmia de la COVID-19 revela la feblesa de la prevenció de riscos laborals a Catalunya. Les deficiències en la prevenció de riscos que hem pogut veure des de l'inici d'aquesta crisi, en la qual moltes empreses han aprofitat la situació per intentar evitar d'aplicar mesures organitzatives i higièniques, allà on sí que era possible, recorrent a l'argument de falta d'equips de protecció individual per no fer front a la seva responsabilitat en la protecció de la salut de les persones treballadores, i en la qual els serveis de prevenció, especialment els aliens, han estat els grans absents.

més informació »

28 d'abril, un homenatge a les víctimes de la COVID-19 i a la feina dels treballadors i treballadores dels serveis essencials

La pandèmia posa en evidència que la salut laboral i la salut pública són drets que han de prioritzar-se per sobre de qualsevol altre.

més informació »

La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO perquè treballadors fixos discontinus de l'hostaleria puguin cobrar la prestació d'atur

Algunes empreses els han aplicat acomiadaments col·lectius a pesar de la prohibició per la situació de crisi per coronavirus.

més informació »

Si la teva empresa no compleix les normes de seguretat davant el coronavirus et donem suport per denunciar-la

CCOO de Catalunya posa a la disposició de tots els treballadors i treballadores una via per canalitzar els incompliments de les mesures de seguretat davant el coronavirus que es produeixin en les empreses.

més informació »

CCOO denunciarà a Inspecció de Treball els incompliments de les mesures de seguretat als centres de treball i demana a la Generalitat la dotació dels recursos necessaris per donar-hi resposta

Es constata un augment molt moderat de l'activitat, fins i tot inferior a la situació anterior al 30 de març.

més informació »

Guia d'intervenció sindical per preservar la salut en la represa de l'activitat a les empreses

Prevenció de contagi de la COVID-19.

més informació »

CCOO de Catalunya manifesta la necessitat de reforçar les màximes condicions de seguretat a les empreses per a la represa de certes activitats productives els propers dies, davant els riscos de la COVID-19

Exigim als governs la vigilància d'aquestes mesures i que es garanteixi la coordinació entre la Inspecció de Treball i les forces de seguretat davant els possibles incompliments que es detectin a algunes empreses.

més informació »

CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya demanem la celebració d'una reunió de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

Emplacem les patronals PIMEC i Foment a establir criteris generals per tal de donar eines que permetin arribar a acords.

més informació »

Vídeos informatius sobre el coronavirus

CCOO de Catalunya ha elaborat una sèrie de vídeos d'assessorament laboral davant les conseqüències provocades per la crisi sanitària del coronavirus causant de la COVID-19.

més informació »

CCOO exigeix als governs que aclareixin les instruccions administratives per destinar les prestacions de la Seguretat Social a les persones confinades de la Conca d'Òdena

Les persones treballadores i autònomes confinades han de tenir el dret a l'efecte de prestació que se'ls reconegui la situació d'incapacitat temporal (IT) assimilable a professional.

ERTO/ERTE - Expedient de regulació temporal d'ocupació per força major

Un ERTO/ERTE de regulació temporal d'ocupació per força major no és un acomiadament. El contracte se suspèn i no es té cap obligació de treballar ni de pagar la nòmina per part de l'empresa. Mentre dura, es percep la prestació per desocupació i, d'acord amb la representació dels treballadors i treballadores, l'empresa pot complementar aquesta prestació.

més informació »

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya denuncien l'oportunisme de moltes empreses que presenten ERTO de força major de manera injustificada

Comunicat conjunt.

més informació »

S'actualitza la Guia del Consell de Relacions Laborals de Catalunya per fer front a la pandèmia del coronavirus

CCOO de Catalunya ha arribat a un acord al Consell de Relacions Laborals (CCOO, UGT, Foment i Pimec i el Departament de Treball, Afers socials i Famílies) per actualitzar el document de Recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre actuacions vinculades a les situacions que es puguin produir per l'efecte del coronavirus SARS-CoV-2.

més informació »

Què és un ERTO i quines són les seves principals característiques

Les sigles ERTO signifiquen expedient de regulació temporal d'ocupació. No hi ha acomiadament: consisteix en una suspensió del contracte amb dret a atur. L'atur consumit durant l'ERTO es reposa en acabar el procés. Es té dret a atur encara que no s'hagi cotitzat el període mínim! Es va a l'atur en condicions econòmiques “normals” i un percentatge de la base reguladora i les quantitats són brutes.

més informació »

CCOO valora positivament l'acord assolit a Grifols España per afrontar la situació derivada del coronavirus

Compromís de l'empresa de no presentar cap ERO ni fer acomiadaments.

més informació »

CCOO ja ha donat resposta a més de 1.500 consultes als seus serveis d'atenció telefònica i per internet pel coronavirus

Serveis d'atenció telefònica (933 100 000) i per internet (https://consulta.ccoo.cat): mesures generals, gestió dels conflictes en empreses i assessorament per tothom.

més informació »

CCOO reclama mesures contundents per protegir les persones treballadores i ciutadania vulnerable dels efectes de la crisi del coronavirus

CCOO, UGT, Unió de Pagesos, Foment i Pimec s'han reunit per videoconferència amb el vicepresident i conseller de Economia de la Generalitat, el conseller de Treball i Afers Socials, la consellera d'Empresa i Coneixement, i la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

més informació »

Nous canals de consultes laborals sobre el coronavirus

CCOO de Catalunya té la voluntat de continuar oferint el servei de consulta i assessorament laboral i, per això, ha posat en marxa el telèfon 933 100 000 i un formulari de contacte on podràs adreçar els dubtes i consultes laborals en relació amb la crisi del coronavirus.

CCOO de Catalunya exigeix a Pedro Sánchez mesures sociolaborals urgents

“Les mesures laborals i econòmiques no poden esperar al pròxim Consell de Ministres”, ha declarat Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO treballa a tots nivells per garantir la seguretat laboral dels treballadors i les treballadores que es veuran afectats per la crisi sanitària del coronavirus

El sindicat està treballant a tots nivells a les administracions públiques, tant de l'Estat com de la Generalitat per garantir les seguretats laborals dels treballadors i treballadores que es veuen i es veuran afectats per la crisi sanitària del COVID-19. En aquest sentit estem negociant amb el Ministeri de Treball i el Departament de Treball de la Generalitat en diferents línies.

més informació »

CCOO considera una irresponsabilitat les peticions de Foment del Treball de retallar impostos i facilitar l'acomiadament a les empreses com a resposta al coronavirus

CCOO de Catalunya considera una irresponsabilitat les peticions de Foment del Treball publicades avui, on la patronal demana retallar impostos i facilitar els acomiadaments com a resposta a l'impacte del coronavirus en les empreses.

més informació »

Informacions sobre l'evolució del coronavirus COVID-19 respecte del món del treball

Tota la informació per a empreses i persones treballadores sobre les actuacions vinculades a les situacions que es puguin produir per l'efecte del coronavirus Sars-Cov-2

més informació »

El Consell de Relacions Laborals de Catalunya acorda un document de recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre el coronavirus

El document 'Recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre actuacions vinculades a les situacions que es puguin produir per l'efecte del coronavirus SARS-COV-2' inclou mesures de prevenció de riscos laborals, possibles actuacions en l'àmbit de les relacions laborals i consideracions sobre la determinació de la contingència davant l'exposició al virus.

més informació »

Accions per reivindicar la igualtat al món del treball

Fetes a Barcelona el divendres 6 de març de 2020 i el diumenge 8 de març de 2020.

més informació »

Acord entre agents socials i el Departament de Treball per promoure una llei de participació institucional, el diàleg social permanent i la concertació social

Signatura feta el dijous 5 de març de 2020.

més informació »

CCOO de Catalunya organitza a Barcelona dues accions de denúncia per reivindicar la igualtat al món del treball

Demà divendres, 6 de març, presentació de primeres denúncies a empreses per incompliment en matèria de plans d'igualtat (10 h), i marxa de columnes i concentració davant Foment del Treball (12 h).

més informació »

Signatura de l'acord entre agents socials i el Departament de Treball per promoure una llei de participació institucional, el diàleg social permanent i la concertació social

Demà dijous, 5 de març, a les 10 hores, a la seu del Departament de Treball (c/Sepúlveda, 148, Barcelona).

més informació »

El Consell de Ministres ha derogat l'article de l'Estatut dels Treballadors que permetia l'acomiadament per baixes mèdiques justificades

Article 52 d) de l'Estatut dels Treballadors.

Reclama amb CCOO el salari mínim interprofessional 2020

L'augment del salari mínim interprofessional (SMI) per aquest any 2020 arriba fins els 950 euros mensuals bruts. És una de les mesures en matèria de normativa laboral publicada recentment, de manera que les empreses i ocupadors/es han de revisar i actualitzar els salaris de totes les persones treballadores que estiguin per sota d'aquesta quantitat.

més informació »

El registre salarial, una eina participada per identificar la bretxa salarial i fer-hi front

Segons l'Enquesta d'estructura salarial publicada el 2019, les dones, el 2017, han guanyat 6.316 € anuals menys que els homes i 2,4 € menys de salari hora, cosa que vol dir que la bretxa salarial anual a Catalunya el 2017 és del 23 % i la bretxa salari/hora és del 15 %.