Acció sindical

XI Trobada de Tardor de l'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya

El passat dia 15 de novembre, a la sala 11 (1r pis) de la seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16 (08003, Barcelona), s'ha celebrat la XI TROBADA DE TARDOR per a membres de comissions de control de plans de pensions del sistema d'ocupació, organitzada per l'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya.

més informació »

Guia sindical per a l'aplicació de l'AIC en la negociació col·lectiva

L'Acord interprofessional de Catalunya (AIC) és el resultat d'una estratègia sindical que aposta de manera clara per la concertació com a instrument per a la consecució de drets per als treballadors i treballadores en el marc de les relacions laborals de Catalunya.

Acord Interprofessional de Catalunya 2018-2020

El diàleg i la concertació social són els eixos d'unes relacions laborals basades en l'acord i la participació dels seus protagonistes, organitzacions empresarials i sindicals, sent aquests els elements característics del marc català de relacions laborals. En aquest sentit, els agents socials assumim la nostra responsabilitat en les relacions industrials i laborals, de conformitat amb el principi d'autonomia col·lectiva.

Reclama amb CCOO el Salari mínim interprofessional 2019

En aquest any 2019, el salari mínim interprofessional puja fins als 900 euros mensuals bruts. És lògic que sorgeixin una sèrie de dubtes sobre la seva aplicació i per això CCOO de Catalunya ha iniciat una campanya per posar en coneixement del conjunt de treballadores i treballadors el mecanisme pel qual es desenvolupa l'increment dels salaris referenciats pel SMI i de reclamació del salari mínim interprofessional (SMI) en els casos en què no s'apliqui correctament.

més informació »

CCOO reclamarà la correcta aplicació de l'increment del salari mínim interprofessional als treballadors i les treballadores i denunciarà els incompliments a la Inspecció de Treball

A través d'una campanya específica.

més informació »

CCOO reclama un compromís de govern pel diàleg social permanent i amb capacitat de negociació amb pressupost, com en anteriors acords estratègics

Reunió amb el conseller Chakir el Homrani, ahir dilluns 28 de gener.

més informació »

Francesc Montoro, responsable de Salut Laboral de CCOO de Catalunya, entrevistat al programa 'Made in Japan' d'Onda cero

Francesc Montoro, responsable de Salut Laboral de CCOO de Catalunya, va ser entrevistat el 3 de gener de 2019 en el programa d'Onda Cero 'Made in Japan'.

més informació »

Jubilació parcial amb contracte de relleu

La legislació de la Seguretat Social ha de garantir els mateixos drets i obligacions per a tots els treballadors i treballadores, i seria difícilment comprensible mantenir una legislació específica exclusivament per a alguns col·lectius mentre se n'exclouen d'altres.

més informació »

L'eliminació de les hores extres no pagades suposaria la creació de 20.670 llocs de treball a Catalunya

Empitjorament de les dades sobre hores extres a Catalunya.

més informació »

Novetats en les citacions de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM)

A partir d'ara les persones treballadores tenen dret a decidir i explicitar quins familiars o persones vinculades poden estar presents en l'acte assistencial, llevat dels casos en què aquesta presència sigui incompatible o desaconsellable amb la prestació del tractament i les cures.

més informació »

Demà dijous, 15 de novembre, a partir de les 9.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

2es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical de CCOO de Catalunya

Dies 8 i 9 de novembre a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16).

CCOO organitza les 2es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical

8 i 9 de novembre de 2018.

més informació »

Javier Pacheco: "El valor de la concertación social"

El V Acord interprofessional de Catalunya marca un punt d'inflexió en la tendència que el creixement econòmic tenia en relació amb el món del treball, on les empreses augmentaven els seus beneficis, però els sous i les condicions de treball seguien empitjorant, perdent poder adquisitiu i precaritzant-se en el mercat de treball.