Acció sindical

Guia sindical per a l'aplicació de l'AIC en la negociació col·lectiva

L'Acord interprofessional de Catalunya (AIC) és el resultat d'una estratègia sindical que aposta de manera clara per la concertació com a instrument per a la consecució de drets per als treballadors i treballadores en el marc de les relacions laborals de Catalunya.

Acord Interprofessional de Catalunya 2018-2020

El diàleg i la concertació social són els eixos d'unes relacions laborals basades en l'acord i la participació dels seus protagonistes, organitzacions empresarials i sindicals, sent aquests els elements característics del marc català de relacions laborals. En aquest sentit, els agents socials assumim la nostra responsabilitat en les relacions industrials i laborals, de conformitat amb el principi d'autonomia col·lectiva.

més informació »

Es ratifica l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC), que conjuga la millora de salaris, igualtat i condicions laborals de les persones treballadores amb la millora de la flexibilitat negociada i la competitivitat de les empreses

L'acte de ratificació ha tingut lloc el 24 de juliol a la tarda a la seu del CTESC, amb la Presidència i/o Secretaries Generals de les organitzacions patronals i sindicals.

més informació »

Les organitzacions patronals i sindicals més representatives arriben a un preacord en la negociació de l'Acord Interprofessional de Catalunya (AIC)

Escenari d'estabilitat i de modernització de la negociació col·lectiva.

més informació »

Jornada "Responsabilitat social i objectius de desenvolupament sostenible: nous camins en l'acció del sindicat"

Demà dimarts, 3 de juliol, a partir de les 9.45 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya presenta els resultats d'una enquesta sobre la dimensió de l'economia de plataforma a Catalunya

CCOO de Catalunya ha presentat avui un informe amb els resultats d'una enquesta sobre la dimensió de l'economia de plataforma mitjançant plataformes digitals a Catalunya. L'enquesta ha estat realitzada per CCOO i l'Institut d'Estudis del Treball de la Universitat Autònoma de Barcelona, UAB.

més informació »

Més de 4.000 afiliats i afiliades participen en l'enquesta de CCOO de Catalunya sobre els continguts del preacord de negociació col·lectiva (AENC) i de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

Cal destacar que mig miler de persones que han participat en l'enquesta han aportat comentaris i suggeriments que seran atesos en els àmbits del sindicat que correspongui en funció de cada tema. El sindicat no pot respondre directament a aquestes aportacions, ja que l'enquesta era anònima.

més informació »

CCOO t'ajuda contra la precarietat. Envia'ns un whatsapp al 689 586 414 i t'assessorarem!

CCOO de Catalunya lluita contra les noves formes de precarietat del nostre mercat de treball. Per fer-ho hem creat un nou departament anomenat Noves realitats del treball i precarietat i una campanya de suport a les persones que pateixen precarietat laboral, posant el sindicat al seu servei mitjançant un contacte gratuït de WhatsApp al 689 586 414

més informació »

CCOO, BANC SABADELL i BANSABADELL PENSIONS signen l'acord sobre la clàusula d'inversió socialment responsable (ISR) per incloure-la a les Declaracions de principis de política d'inversió dels fons de pensions del sistema d'ocupació

El dia 8 de juny, a la seu de l'entitat gestora.

14a Jornada de Previsió Social Complementària

Demà dijous, 24 de maig, a partir de les 9.15 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

Milers de treballadors i treballadores es manifesten per la millora dels salaris

La mobilització ha agrupat tres concentracions en diferents punts de Barcelona, amb diversos sectors i empreses, que posteriorment s'han convertit en columnes que han anat en manifestació fins a la patronal Foment del Treball per reclamar l'augment dels salaris dels treballadors i les treballadores.

més informació »

CCOO i UGT es mobilitzen per la recuperació del poder adquisitiu dels salaris als convenis col·lectius

Dimarts, 22 de maig, #AraEnsTocaANosaltres.

més informació »

Roda de premsa conjunta per un conveni sectorial en l'àmbit de la recerca

Feta a Barcelona el dijous 17 de maig del 2018.

més informació »

CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya reclamen l'elaboració urgent d'un conveni sectorial en l'àmbit de la recerca

Demà dijous, 17 de maig, a les 11.00 hores, roda de premsa conjunta a la Rambla del Raval, 29-35, Barcelona.

més informació »

El 22 de maig, mobilització per la recuperació del poder adquisitiu dels salaris en els convenis col·lectius

CCOO i UGT han convocat una mobilització el proper 22 de maig per reivindicar millores en les polítiques de defensa de la negociació col·lectiva i convenis que garanteixin la recuperació del poder adquisitiu dels salaris.

més informació »

CCOO i UGT anuncien l'inici de mobilitzacions el 22 de maig, per una sortida justa de la crisi i la negociació dels convenis col·lectius

Les patronals catalanes rebutgen les propostes sindicals en la negociació de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC) 2018.

Informe: 'Balanç de salut laboral, 2017'

Presentat en roda de premsa el divendres 27 d'abril de 2018.