Acció sindical

CCOO i UGT de Catalunya ens concentrem davant la situació d'estancament amb el lema 'Ara toca!'

Davant una situació d'estancament que vivim, CCOO i UGT de Catalunya ens hem concentrat davant la Delegació del Govern a Barcelona i les Subdelegacions de Tarragona, Lleida i Girona amb el lema 'Ara toca!' per denunciar que les patronals i els governs estan impedint mesures estratègiques i essencials per garantir la igualtat social i la distribució de la riquesa.

més informació »

CCOO i UGT exigim al govern de la Generalitat que concreti urgentment les ajudes per a persones treballadores en ERTO, per autònoms i pel manteniment de l'ocupació de petites empreses.

La partida de 750 M€ anunciada pel govern al Consell del diàleg social el passat 25 de gener, per aquest primer trimestre de l'any, encara no s'ha concretat i hem traslladat al govern la urgència de fer efectives aquestes mesures.

més informació »

Permisos retribuïts i no recuperables per a les eleccions al Parlament de Catalunya 2021

CCOO de Catalunya ha recollit en una infografia els permisos retribuïts i no recuperables dels que es poden gaudir en relació amb les eleccions al Parlament de Catalunya d'aquest any. Per gaudir d'ells s'haurà d'aportar el justificant de votació a l'empresa. L'haureu de demanar a la mesa electoral quan aneu a votar.

més informació »

Dues noves eines per continuar avançant en les polítiques d'igualtat en l'àmbit laboral

CCOO ha elaborat una guia sobre els decrets llei que regulen els plans d'igualtat i la igualtat retributiva entre homes i dones, dues noves eines per continuar avançant en les polítiques d'igualtat en l'àmbit laboral.

més informació »

Guia sindical sobre el teletreball

La crisi de la COVID-19 ha situat el teletreball a l'agenda sindical i política. La seva utilització durant el període de confinament i durant la irrupció de la segona onada de propagació de la COVID-19 està suposant un salt endavant per assegurar el manteniment d'una part important de l'activitat i una mesura organitzativa de treball no presencial. Aquest fet juntament amb la presència creixent de la digitalització poden suposar la tendència a ampliar aquesta modalitat de treball.

Jornada de negociació col·lectiva 2020

Estem immersos en una situació de crisi sanitària que ha afectat de manera substancial als processos de la negociació col·lectiva en totes les seves vessants, i ha obligat a redefinir pràctiques y prioritats.

més informació »

CCOO de Catalunya ha apostat per pactar l'obligatorietat del treball a distància o teletreball, per evitar d'altres mesures que puguin impactar negativament en el teixit econòmic i en l'ocupació de les persones treballadores

Resolució conjunta al Consell de Relacions Laborals (CRL) reforçant l'obligatorietat de les empreses de realitzar treball a distància o el teletreball per limitar la mobilitat de persones treballadores.

més informació »

'Teletreball, sí però amb drets'. Programa número 271 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 271 de CCOO a Televisió de Catalunya. 'Teletreball, sí però amb drets', emès el dilluns 12 d'octubre de 2020 pel Canal 33

més informació »

Nova prestació extraordinària per a persones treballadores fixes discontínues i de temporada

És una nova prestació extraordinària d'atur per a persones amb contracte fix discontinu o amb treballs fixos i periòdics que es repeteixin en dates certes.

més informació »

CCOO valora molt positivament el nou acord assolit per a la renovació dels ERTO

"És una regulació molt favorable als interessos dels treballadors i les treballadores", ha assenyalat el secretari general de CCOO." Els ERTO poden seguir sent l'alternativa als acomiadaments. Sense aquesta regulació, aconseguida després d'una dura negociació, més d'un milió de treballadors i treballadores haurien perdut el seu lloc de treball", segons Unai Sordo.

més informació »

Què has de saber sobre la nova Llei del teletreball?

La nova llei regula el treball a distància, que és l'organització del treball al domicili del treballador o treballadora, o al lloc que triï, amb caràcter regular d'un mínim del 30 % de la jornada.