Acció sindical

CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya demanem la celebració d'una reunió de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

Emplacem les patronals PIMEC i Foment a establir criteris generals per tal de donar eines que permetin arribar a acords.

més informació »

Vídeos informatius sobre el coronavirus

CCOO de Catalunya ha elaborat una sèrie de vídeos d'assessorament laboral davant les conseqüències provocades per la crisi sanitària del coronavirus causant de la COVID-19.

més informació »

CCOO exigeix als governs que aclareixin les instruccions administratives per destinar les prestacions de la Seguretat Social a les persones confinades de la Conca d'Òdena

Les persones treballadores i autònomes confinades han de tenir el dret a l'efecte de prestació que se'ls reconegui la situació d'incapacitat temporal (IT) assimilable a professional.

ERTO/ERTE - Expedient de regulació temporal d'ocupació per força major

Un ERTO/ERTE de regulació temporal d'ocupació per força major no és un acomiadament. El contracte se suspèn i no es té cap obligació de treballar ni de pagar la nòmina per part de l'empresa. Mentre dura, es percep la prestació per desocupació i, d'acord amb la representació dels treballadors i treballadores, l'empresa pot complementar aquesta prestació.

més informació »

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya denuncien l'oportunisme de moltes empreses que presenten ERTO de força major de manera injustificada

Comunicat conjunt.

més informació »

S'actualitza la Guia del Consell de Relacions Laborals de Catalunya per fer front a la pandèmia del coronavirus

CCOO de Catalunya ha arribat a un acord al Consell de Relacions Laborals (CCOO, UGT, Foment i Pimec i el Departament de Treball, Afers socials i Famílies) per actualitzar el document de Recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre actuacions vinculades a les situacions que es puguin produir per l'efecte del coronavirus SARS-CoV-2.

més informació »

Què és un ERTO i quines són les seves principals característiques

Les sigles ERTO signifiquen expedient de regulació temporal d'ocupació. No hi ha acomiadament: consisteix en una suspensió del contracte amb dret a atur. L'atur consumit durant l'ERTO es reposa en acabar el procés. Es té dret a atur encara que no s'hagi cotitzat el període mínim! Es va a l'atur en condicions econòmiques “normals” i un percentatge de la base reguladora i les quantitats són brutes.

més informació »

CCOO valora positivament l'acord assolit a Grifols España per afrontar la situació derivada del coronavirus

Compromís de l'empresa de no presentar cap ERO ni fer acomiadaments.

més informació »

CCOO ja ha donat resposta a més de 1.500 consultes als seus serveis d'atenció telefònica i per internet pel coronavirus

Serveis d'atenció telefònica (933 100 000) i per internet (https://consulta.ccoo.cat): mesures generals, gestió dels conflictes en empreses i assessorament per tothom.

més informació »

CCOO reclama mesures contundents per protegir les persones treballadores i ciutadania vulnerable dels efectes de la crisi del coronavirus

CCOO, UGT, Unió de Pagesos, Foment i Pimec s'han reunit per videoconferència amb el vicepresident i conseller de Economia de la Generalitat, el conseller de Treball i Afers Socials, la consellera d'Empresa i Coneixement, i la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

més informació »

Nous canals de consultes laborals sobre el coronavirus

CCOO de Catalunya té la voluntat de continuar oferint el servei de consulta i assessorament laboral i, per això, ha posat en marxa el telèfon 933 100 000 i un formulari de contacte on podràs adreçar els dubtes i consultes laborals en relació amb la crisi del coronavirus.

CCOO de Catalunya exigeix a Pedro Sánchez mesures sociolaborals urgents

“Les mesures laborals i econòmiques no poden esperar al pròxim Consell de Ministres”, ha declarat Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO treballa a tots nivells per garantir la seguretat laboral dels treballadors i les treballadores que es veuran afectats per la crisi sanitària del coronavirus

El sindicat està treballant a tots nivells a les administracions públiques, tant de l'Estat com de la Generalitat per garantir les seguretats laborals dels treballadors i treballadores que es veuen i es veuran afectats per la crisi sanitària del COVID-19. En aquest sentit estem negociant amb el Ministeri de Treball i el Departament de Treball de la Generalitat en diferents línies.

més informació »

CCOO considera una irresponsabilitat les peticions de Foment del Treball de retallar impostos i facilitar l'acomiadament a les empreses com a resposta al coronavirus

CCOO de Catalunya considera una irresponsabilitat les peticions de Foment del Treball publicades avui, on la patronal demana retallar impostos i facilitar els acomiadaments com a resposta a l'impacte del coronavirus en les empreses.

més informació »

Informacions sobre l'evolució del coronavirus COVID-19 respecte del món del treball

Tota la informació per a empreses i persones treballadores sobre les actuacions vinculades a les situacions que es puguin produir per l'efecte del coronavirus Sars-Cov-2

més informació »

El Consell de Relacions Laborals de Catalunya acorda un document de recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre el coronavirus

El document 'Recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre actuacions vinculades a les situacions que es puguin produir per l'efecte del coronavirus SARS-COV-2' inclou mesures de prevenció de riscos laborals, possibles actuacions en l'àmbit de les relacions laborals i consideracions sobre la determinació de la contingència davant l'exposició al virus.

més informació »

Accions per reivindicar la igualtat al món del treball

Fetes a Barcelona el divendres 6 de març de 2020 i el diumenge 8 de març de 2020.

més informació »

Acord entre agents socials i el Departament de Treball per promoure una llei de participació institucional, el diàleg social permanent i la concertació social

Signatura feta el dijous 5 de març de 2020.

més informació »

CCOO de Catalunya organitza a Barcelona dues accions de denúncia per reivindicar la igualtat al món del treball

Demà divendres, 6 de març, presentació de primeres denúncies a empreses per incompliment en matèria de plans d'igualtat (10 h), i marxa de columnes i concentració davant Foment del Treball (12 h).

més informació »

Signatura de l'acord entre agents socials i el Departament de Treball per promoure una llei de participació institucional, el diàleg social permanent i la concertació social

Demà dijous, 5 de març, a les 10 hores, a la seu del Departament de Treball (c/Sepúlveda, 148, Barcelona).

més informació »

El Consell de Ministres ha derogat l'article de l'Estatut dels Treballadors que permetia l'acomiadament per baixes mèdiques justificades

Article 52 d) de l'Estatut dels Treballadors.

Reclama amb CCOO el salari mínim interprofessional 2020

L'augment del salari mínim interprofessional (SMI) per aquest any 2020 arriba fins els 950 euros mensuals bruts. És una de les mesures en matèria de normativa laboral publicada recentment, de manera que les empreses i ocupadors/es han de revisar i actualitzar els salaris de totes les persones treballadores que estiguin per sota d'aquesta quantitat.

més informació »

El registre salarial, una eina participada per identificar la bretxa salarial i fer-hi front

Segons l'Enquesta d'estructura salarial publicada el 2019, les dones, el 2017, han guanyat 6.316 € anuals menys que els homes i 2,4 € menys de salari hora, cosa que vol dir que la bretxa salarial anual a Catalunya el 2017 és del 23 % i la bretxa salari/hora és del 15 %.

Al carrer per emmalaltir, programa número 267 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 267 de CCOO de Catalunya amb el títol "Al carrer per emmalaltir", emès el dia 11 de gener de 2020 pel Canal 33.

més informació »

CCOO aprova un fons solidari d'un milió d'euros per a conflictes laborals de col·lectius vulnerables

Al Consejo Confederal celebrat a Madrid els dies 17 i 18 de desembre.

més informació »

Concentracions contra els acomiadaments objectius per absències intermitents

Convocades per CCOO i UGT el dimecres 27 de novembre de 2019.

més informació »

Cristina Torre: "Al carrer per emmalaltir"

Article publicat al Diari del Treball el dimarts 26 de novembre del 2019.

més informació »

CCOO i UGT es mobilitzen contra la sentència del TC que permet l'acomiadament objectiu per absències intermitents

Demà dimecres, 27 de novembre, concentracions a Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona davant les delegacions i subdelegacions del Govern.

més informació »

XII Trobada de Tardor de l'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya

Demà dimecres, 20 de novembre, a partir de les 9.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

Jornada de negociació col·lectiva "Els temps a l'ofensiva. La gestió democràtica del temps de treball per a la transformació social i la transició justa"

Demà dimarts, 19 de novembre, a partir de les 9.15 hores, a la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16).

3es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical de CCOO de Catalunya

Dies 7 i 8 de novembre a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16).

més informació »

CCOO observa amb preocupació la tendència d'augment dels EROs a Catalunya des del 2018

Primer cop des del 2012 que tornen a créixer els expedients de regulació d'ocupació.