Acció sindical

XI Trobada de Tardor de l'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya

El passat dia 15 de novembre, a la sala 11 (1r pis) de la seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16 (08003, Barcelona), s'ha celebrat la XI TROBADA DE TARDOR per a membres de comissions de control de plans de pensions del sistema d'ocupació, organitzada per l'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya.

més informació »

Guia sindical per a l'aplicació de l'AIC en la negociació col·lectiva

L'Acord interprofessional de Catalunya (AIC) és el resultat d'una estratègia sindical que aposta de manera clara per la concertació com a instrument per a la consecució de drets per als treballadors i treballadores en el marc de les relacions laborals de Catalunya.

Acord Interprofessional de Catalunya 2018-2020

El diàleg i la concertació social són els eixos d'unes relacions laborals basades en l'acord i la participació dels seus protagonistes, organitzacions empresarials i sindicals, sent aquests els elements característics del marc català de relacions laborals. En aquest sentit, els agents socials assumim la nostra responsabilitat en les relacions industrials i laborals, de conformitat amb el principi d'autonomia col·lectiva.

més informació »

Jubilació parcial amb contracte de relleu

La legislació de la Seguretat Social ha de garantir els mateixos drets i obligacions per a tots els treballadors i treballadores, i seria difícilment comprensible mantenir una legislació específica exclusivament per a alguns col·lectius mentre se n'exclouen d'altres.

més informació »

L'eliminació de les hores extres no pagades suposaria la creació de 20.670 llocs de treball a Catalunya

Empitjorament de les dades sobre hores extres a Catalunya.

més informació »

Novetats en les citacions de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM)

A partir d'ara les persones treballadores tenen dret a decidir i explicitar quins familiars o persones vinculades poden estar presents en l'acte assistencial, llevat dels casos en què aquesta presència sigui incompatible o desaconsellable amb la prestació del tractament i les cures.

més informació »

Demà dijous, 15 de novembre, a partir de les 9.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

2es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical de CCOO de Catalunya

Dies 8 i 9 de novembre a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16).

CCOO organitza les 2es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical

8 i 9 de novembre de 2018.

més informació »

Javier Pacheco: "El valor de la concertación social"

El V Acord interprofessional de Catalunya marca un punt d'inflexió en la tendència que el creixement econòmic tenia en relació amb el món del treball, on les empreses augmentaven els seus beneficis, però els sous i les condicions de treball seguien empitjorant, perdent poder adquisitiu i precaritzant-se en el mercat de treball.

més informació »

Es ratifica l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC), que conjuga la millora de salaris, igualtat i condicions laborals de les persones treballadores amb la millora de la flexibilitat negociada i la competitivitat de les empreses

L'acte de ratificació ha tingut lloc el 24 de juliol a la tarda a la seu del CTESC, amb la Presidència i/o Secretaries Generals de les organitzacions patronals i sindicals.

més informació »

Les organitzacions patronals i sindicals més representatives arriben a un preacord en la negociació de l'Acord Interprofessional de Catalunya (AIC)

Escenari d'estabilitat i de modernització de la negociació col·lectiva.

més informació »

Jornada "Responsabilitat social i objectius de desenvolupament sostenible: nous camins en l'acció del sindicat"

Demà dimarts, 3 de juliol, a partir de les 9.45 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya presenta els resultats d'una enquesta sobre la dimensió de l'economia de plataforma a Catalunya

CCOO de Catalunya ha presentat avui un informe amb els resultats d'una enquesta sobre la dimensió de l'economia de plataforma mitjançant plataformes digitals a Catalunya. L'enquesta ha estat realitzada per CCOO i l'Institut d'Estudis del Treball de la Universitat Autònoma de Barcelona, UAB.

més informació »

Més de 4.000 afiliats i afiliades participen en l'enquesta de CCOO de Catalunya sobre els continguts del preacord de negociació col·lectiva (AENC) i de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

Cal destacar que mig miler de persones que han participat en l'enquesta han aportat comentaris i suggeriments que seran atesos en els àmbits del sindicat que correspongui en funció de cada tema. El sindicat no pot respondre directament a aquestes aportacions, ja que l'enquesta era anònima.

més informació »

CCOO t'ajuda contra la precarietat. Envia'ns un whatsapp al 689 586 414 i t'assessorarem!

CCOO de Catalunya lluita contra les noves formes de precarietat del nostre mercat de treball. Per fer-ho hem creat un nou departament anomenat Noves realitats del treball i precarietat i una campanya de suport a les persones que pateixen precarietat laboral, posant el sindicat al seu servei mitjançant un contacte gratuït de WhatsApp al 689 586 414