CCOO reclama al Govern un major esforç per l’estabilitat laboral i per la millora dels serveis públics

Davant l’anunci de noves places al sector públic

El Govern de la Generalitat va anunciar el passat dia 20 de desembre el que qualificava de “la més gran oferta pública d’ocupació, amb 15.000 places”. Sumades aquestes places a les d’ofertes anteriors, el Govern parla d’un total de 30.000 places.

CCOO volem recordar al Govern dues qüestions. La primera, que més enllà d’aprovar l’oferta pública cal posar en marxa les convocatòries corresponents i resoldre-les en la major brevetat possible. La segona qüestió té a veure amb el nombre de places necessàries, que fa un any CCOO calculàvem en 45.000 per a estabilitzar les plantilles.

Volem recordar, a més, que l’envelliment de les plantilles de la Generalitat i, per tant, les previsions de jubilacions en els propers 5 anys fan necessari preveure noves ofertes d’ocupació massives.

Cal, a més, entendre que la millora dels serveis públics també passa per estudiar amb serietat on caldrà fer increments addicionals de plantilles, per garantir uns serveis adequats a les necessitats de la ciutadania.

CCOO volem recordar al Govern que els serveis públics són la millor garantia de cohesió social. El greu increment dels índexs de pobresa i de desigualtat fan necessària una aposta contundent per la millora dels serveis públics.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de desembre de 2018