Manifest de la candidatura de Javier Pacheco Serradilla a la Secretaria General de CCOO de Catalunya

Grup promotor de la candidatura de Javier Pacheco Serradilla a la Secretaria General en el 12è Congrés

Les dones i els homes sotasignats volem promoure la candidatura de Javier Pacheco a la Secretaria General de la CONC en el 12è Congrés, que se celebrarà els pròxims dies 21, 22 i 23 de maig del 2021.

Formem part dels diferents espais de participació del sindicat i de la pluralitat representativa, tant organitzativa com política dins de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya.

Volem comprometre’ns, un cop més, amb en Javier per enfrontar la nova etapa que s’obre, on la força dels treballs ha de ser el motor principal per sortir d’aquesta crisi social i sanitària a escala mundial.

Som la primera força sindical del país i som una de les organitzacions socials més cohesionada, democràtica, plural i independent. Volem continuar sent un referent social fort al món del treball i a la societat, capaç d’interpretar, defensar i transformar en nous drets les necessitats de la classe treballadora. I volem créixer per ser encara més útils.

Ens enfrontem a uns reptes fonamentals per a la classe treballadora catalana i per a CCOO: superar la crisi sanitària, enfortir els serveis públics per reforçar els pilars de l’estat del benestar (salut, educació, protecció social, dependència i cures), enfrontar els canvis de la digitalització i la transició verda, i construir una societat en igualtat entre dones i homes.

CCOO segueix representant els valors de la pluralitat i la independència sindical envers els poders polítics i econòmics, defensant la convivència i la cohesió social d’una Catalunya inclusiva. És vigent el binomi de la construcció d’un sol poble des de la reivindicació dels drets socials juntament amb els drets nacionals que va construir la Comissió Obrera Nacional de Catalunya des de la seva fundació.

Durant els propers quatre anys serà essencial avançar en la igualtat efectiva de gènere, lluitar per enfortir la democràcia econòmica amb la deguda participació dels treballadors i treballadores en la presa de decisions de l’empresa, millorar l’estabilitat en l’ocupació i recuperar els nivells salarials retallats en els anys de crisi. Recuperar els equilibris en les relacions laborals exigeix enfortir la negociació col·lectiva i el diàleg social, objectius centrals del proper mandat.

La construcció d’una societat justa ha de basar-se en la clara consciència de voler donar resposta a la globalització econòmica amb la globalització i l’extensió dels drets laborals arreu. L’internacionalisme és la limfa vital que mitjançant la cooperació omple de significat concret la solidaritat necessària entre la classe treballadora d’Europa i de la resta del món.

Perquè tots aquests reptes es puguin plasmar en la societat cohesionada que volem construir, necessitem que CCOO de Catalunya tingui força, representativitat, capacitat d’incidència i legitimitat per transformar i avançar en la conquesta i la consolidació de drets i de la justícia social.

Pensem clarament que en Javier encarna tota aquesta voluntat, acompanyada de la capacitat d’un lideratge reconegut, col·lectiu i inclusiu.

Per tot això i amb afany de millorar l’acció del nostre sindicat, les dones i els homes que promovem la candidatura d’en Javier a la Secretaria General de la CONC en el 12è Congrés et demanem el teu suport per seguir construint, entre totes i tots, unes Comissions Obreres de Catalunya més fortes i representatives de la força dels treballs.

Grup promotor de la candidatura d’en Javier Pacheco Serradilla
a la Secretaria General de la CONC en el 12è Congrés

Model de recollida d’avals a la candidatura de Javier Pacheco a la Secretaria General de CCOO de Catalunya