El sector de Mossos d'Esquadra de CCOO de Catalunya alerta de la insuficiència dramàtica de la plantilla del Servei de Trànsit

CCOO s'oposa a la supressió de les unitats de trànsit dels Mossos d'Esquadra a Mataró


Foto

Des que el cos de Mossos d'Esquadra va assumir les competències de trànsit, el nombre d’efectius no ha fet més que disminuir. En lloc de reforçar la plantilla, el Departament d’Interior es disposa a prescindir de les unitats de trànsit de Mataró, Sant Feliu de Guíxols, Olot, Igualada, Montblanc i Móra d'Ebre, amb el risc que suposa per a vies principals com les següents: N-II, AP-7, N-260, A-2, AP-2, C12 o C-25.

 

Ja fa temps que no es reemplaça el personal per tal que a poc a poc quedin extingits. Els temps de resposta als accidents es veuen molt incrementats amb el corresponent risc que suposa per a la seguretat dels usuaris que hagin patit un accident de trànsit o fins i tot una avaria, mentre les patrulles de trànsit no hi arriben el risc d'accident cap als usuaris accidentats o avariats és altíssim.

 

La seguretat de les poblacions afectades queda afectada, augmentarà el temps de resposta, disminuirà l’efectivitat dels controls preventius i la planificació de serveis. La manca de presència policial dona sensació d'impunitat a aquells conductors que vulguin infringir la normativa en matèria de seguretat viària i això preocupa els professionals del trànsit. L'assistència dels accidents en primera instància recau en efectius de seguretat ciutadana i fins i tot, moltes vegades, en policies locals fins que arriben les dotacions de trànsit, la qual cosa suposa que les dotacions de seguretat ciutadana no puguin atendre serveis a les seves poblacions mentre estan en espera de ser rellevats.

 

Els mossos de trànsit d’aquestes localitats hauran de traslladar-se de manera forçosa a altres destinacions.

 

El Sector de Mossos de CCOO de Catalunya denuncia també que no s’han pogut garantir els serveis mínims a la Regió Policial Pirineu del torn de nit, entre els dies 22 de desembre del 2020 i el 8 de gener del 2021 a Viella, Tremp i la Seu d’Urgell. Si s'hagués produït algun accident greu, s'hauria d'haver gestionat amb dotacions de Manresa o altres destinacions, amb el risc que això suposa.

 

Així mateix, CCOO denuncia públicament la manca de roba d’abric dels pocs efectius que queden, que continuen comprant la roba tèrmica pel seu compte.

 

Hi ha un grup de mossos que està finalitzant el curs de trànsit, però la seva incorporació no serà suficient per cobrir la manca de personal que hi ha a l'especialitat. Durant el confinament de la Cerdanya i el Ripollès s'ha disposat dels agents en pràctiques, però tot i així no s'han pogut cobrir els serveis mínims. La falta de plantilla es troba agreujada com a conseqüència d’alguns contagis per COVID-19.


11/01/2021

CCOO del Vallès Oriental, Maresme i Osona | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | RSS |

La teva privacitat és important

Utilitzem galetes (cookies) pròpies i de tercers per analitzar el web, permetre el funcionament d’un xat, donar suport i resoldre dubtes dels usuaris, personalitzar les opcions de navegació per a la nostra web i oferir la possibilitat de compartir i d’interactuar amb les xarxes socials. Mitjançant l’acceptació d’aquesta informació, se n’accepta expressament l’ús. En tot cas, es pot obtenir més informació sobre la nostra política de galetes o saber com deshabilitar-les o desactivar-les amb la informació que es mostra aquí.