La Xarxa d’Acció Solidària (XAS) inicia la seva vuitena campanya de recollida de material escolar

De l’1 de juliol al 15 de setembre

La Xarxa d’Acció Solidària (XAS) de CCOO, inicia avui, 1 de juliol, i fins al 15 de setembre, una nova campanya de recollida de material escolar sota el lema “S’ha de garantir a totes les nenes i tots els nens l’oportunitat de desenvolupar els seus estudis en dignitat i igualtat”.

La campanya d’aquest any és la vuitena que fa la XAS i coincideix amb una situació molt complicada a causa de la crisi de coronavirus, que ha provocat un increment important de famílies en situació de pobresa, de precarietat i d’exclusió social.

La Xarxa Acció Solidària considera que aquest any és excepcional i cal una resposta a la crisi amb més inversió pública i més solidaritat popular i obrera. La crisi del coronavirus ha demostrat la fragilitat del nostre model de benestar social, entre d’altres per la manca de recursos en el sistema educatiu i també per la falta d’innovació digital per assegurar realment una escola inclusiva.

Com cada any, durant la campanya, els locals de CCOO i les representacions sindicals de CCOO a les empreses són la referència per organitzar i rebre tot tipus de material escolar nou, utilitzable i necessari per a les escoles en barris i municipis amb alt nivell de risc d’exclusió social. La llista de material a recollir és: llapis, gomes, bolígrafs, motxilles, ceres de color, maquinetes, retoladors, estoigs, cinta adhesiva, quaderns, folis, llibretes i altre material fungible.

Els punts de recollida són els següents:

Granollers: c/ Pius XII, 5-6

Mataró: c/ Castaños, 120 bis

Vic: pl. Lluís Companys, 3

Recollida de:

• LLAPIS
  • GOMES
  • BOLÍGRAFS
  • MOTXILLES
  • CERES DE COLOR
  • MAQUINETES
  • RETOLADORS