La Secció Sindical de CCOO a l’Hospital Universitari General de Catalunya (HUGC) denuncia que l’empresa està vulnerant els drets de la plantilla

Després de lluitar contra la COVID-19, els agraïments es converteixen en un càstig: els treballadores i les treballadores no saben quan podran fer les vacances

Des de la Secció Sindical de CCOO a l’Hospital Universitari General de Catalunya (HUGC) es vol fer visible la situació que viu una gran part de la plantilla, i que ja s’ha traslladat a l’autoritat laboral.

L’empresa ha decidit aquest any, de forma unilateral, que no confirmarà el període de vacances al personal sanitari, tal i com fitxa el conveni i l’Estatut dels Treballadors. L’empresa confirmarà les vacances sota els seus criteris, que són únicament reservar la plantilla per si hi ha un rebrot de la COVID-19. L’empresa ha manifestat, a la Secció Sindical de CCOO, que ho fa perquè els professionals no puguin organitzar-se o plantejar-se viatjar fora de la zona on conviuen.

La Secció Sindical de CCOO recorda que la COVID-19 no ha marxat, i sabem que cap a la tardor el risc de trobar-nos en unes condicions pitjors augmenta i això farà inviable poder gaudir d’un descans més necessari que mai.

El personal sanitari de l’Hospital General de Catalunya, com tota la sanitat, no ha tingut descans durant 3 mesos, ha allargat i duplicat torns de feina fent moltes hores de forma altruista, ja que l’empresa només ha pagat hores extres el mes d’abril. El personal que va fer hores extres als mesos de març o maig les haurà de denunciar per cobrar-les.

CCOO recorda que les vacances es comuniquen seguint el que estableix el conveni, tothom les demana dintre del primer trimestre de l’any: així s’ha fet, per escrit en temps i forma, i ens trobem amb aquesta actitud per part de l’empresa, que es nega a confirmar-les fins uns dies abans del seu inici, i si canvies les dates, directament te les denega per causes organitzatives.

CCOO denuncia que l’empresa està vulnerant els drets de les professionals sanitàries a gaudir d’un merescut descans i poder organitzar-se. L’HUGC vulnera així el dret a la conciliació de la vida, personal, familiar i laboral.

Barcelona, 6 de juliol de 2020