Manifestació de la plantilla de Nissan a Barcelona des del Departament d’Empresa fins a la Delegació del Govern

Exigiran a les administracions que, amb caràcter urgent, es derogui l’article 51 de l’ET i es recuperi l’autorització administrativa de l’ERO

Els comitès de Nissan han convocat una nova mobilització a Barcelona aquest dijous, 18 de juny, amb l’objectiu d’impedir el tancament de les plantes que la multinacional té a Catalunya. Per aconseguir-ho, és fonamental evitar que Nissan tingui via lliure per executar un possible ERO d’extincions sense que hi hagi una autorització prèvia de l’Administració.

Per aquesta raó, la plantilla de Nissan exigirà demà a les administracions catalana i estatal, amb caràcter urgent, la derogació de l’article 51 de l’Estatut dels treballadors, fruit de la darrera reforma laboral, que va eliminar aquest tràmit, ja que, amb aquesta derogació, Nissan es veuria obligada a negociar.

Els comitès han convocat les treballadores i treballadors a les 10.30 h, davant la seu del Departament d’Empresa i Coneixement (pg. de Gràcia 105, a tocar de l’avinguda Diagonal) i des d’allà aniran en manifestació fins a la delegació del Govern espanyol a Barcelona (carrer de Mallorca, 278).

La plantilla farà entrega d’una carta a cada a les dues institucions en la qual, a més de demanar-los la derogació de l’article 51 de l’ET, també insten les administracions catalana i espanyola a implicar la direcció de Renault, per la seva responsabilitat en l’àmbit europeu en el marc de l’Aliança Nissan-Renault-Mitsubishi per treballar una alternativa industrial per a les plantes catalanes de Nissan i revertir, així, la decisió de la multinacional.