CCOO denuncia la manca de protocols específics en relació amb la prevenció i l’actuació davant del COVID-19 al Servei d’Atenció Domiciliària del Consell Comarcal del Vallès Occidental

Treballadores familiars i auxiliars de la llar

Des la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO del Vallès Occidental – Catalunya Central volem denunciar que la Generalitat no està fent protocols d’actuació i mesures per a un sector tan sensible com és el servei d’atenció domiciliària.

En concret, en el Servei d’Atenció Domiciliària del Consell Comarcal del Vallès Occidental, que dona servei a diferents municipis de la comarca, el procediment d’actuació que han rebut les treballadores familiars i auxiliars de la llar per realitzar el seu treball és genèric i no dona cap garantia ni a les treballadores ni als usuaris i usuàries.

Com a exemple: estableix que s’ha de mantenir una distància de seguretat d’1 metre entre persones, quan s’està parlant d’unes feines que necessiten contacte amb els usuaris (transferències, higienes, etc.).

De la mateixa manera des de la representació legal de les treballadores de CCOO hem manifestat la necessitat de disposar d’elements materials per realitzar les feines en situacions de més seguretat (bates d’un sol ús, sabons desinfectants, guants i mascaretes), però l’empresa prestadora del servei (People Plus Innovation del Grup Optima) no està aportant cap material d’aquest tipus.

Volem manifestar que en general des de la Generalitat s’estan elaborant protocols d’aplicació en altres àmbits vinculats amb la dependència (residències i centres de dia) però es manté en un oblit un servei tan important com és l’atenció domiciliària, que alhora entenem que per la seva naturalesa suposa un greu risc per a usuaris i usuàries, treballadores i població en general.

Barcelona, 13 de març de 2020