CCOO lamenta la mort de Josep Rueda i Cruz, un exemple de lluita social i veïnal

CCOO de Catalunya lamenta profundament la mort de Josep Rueda i Cruz, líder sindical de CCOO a l’empresa Lemmerz, activista del moviment veïnal a Manresa i pare del nostre company Josep Rueda, actual Secretari general del Sindicat de CCOO d’Indústria del Vallès Occidental i la Catalunya central.

Josep Rueda i Cruz va néixer a Almeria el 1945 i va arribar a la ciutat de Manresa l’any 1954. L’any 1968 va entrar a treballar a la fàbrica Lemmerz, on va ser delegat sindical de CCOO i membre del comitè d’empresa. Més endavant, va formar part de l’Executiva local de CCOO.

L’any 1978 va entrar com a vocal a l’Associació de Veïns de la Font dels Capellans i a principis dels 80 en va ser escollit president, càrrec que va ocupar fins el 2017. Paral•lelament, va formar part de la Federació d’Associacions de Veïns d’Habitatge Social, on va desenvolupar tasques diverses com a responsable de Polítiques Socials dels plans de desenvolupament comunitari de Catalunya. Del 2005 al 2007 va ser president de la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa.

La seva activitat sindical i veïnal el va fer mereixedor de la Medalla de la Ciutat de Manresa al mèrit cívic.

Una abraçada enorme a tota la família. Que la terra li sigui lleu.