S’arriba a un acord sobre l’ERO de Prysmian per a les plantes de General Cable de Manlleu i Montcada

Durant el dia d’ahir, la direcció de Prysmian i els comitès d’empresa de General Cable de Manlleu i de Montcada i Reixac van arribar a un principi d’acord per al tancament de les dues plantes, amb data 31 de desembre de 2020 la de Montcada i Reixac i amb data 31 de desembre de 2021 la de Manlleu.

En matèria econòmica s’han acordat unes indemnitzacions de 50 dies per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats, més una quantitat lineal de 13.500 euros per a tota la plantilla.

L’acord preveu la recol·locació de 138 persones a les plantes que Prysmian té a Abrera, Santa Perpètua de Mogoda i Vilanova i la Geltrú. A més, també estableix un pla de prejubilacions per a les persones que tenen a partir de 57 anys, del qual es beneficiaran 50 treballadors i treballadores, amb un complement de fins al 80% i el 90% del salari net en funció de l’edat.

Així mateix, s’ha acordat l’obertura d’una mesa de reindustrialització amb la participació de l’empresa, els sindicats i les administracions públiques, amb l’objectiu de buscar inversors per garantir la continuïtat industrial de les plantes de Manlleu i de Montcada i Reixac.

Malgrat que lamenta que no s’hagi pogut deixar sense efectes l’expedient, CCOO d’Indústria fa una valoració positiva de l’acord assolit, ja que permet mitigar de manera important l’impacte negatiu en l’ocupació, mitjançant la recol·locació del 28% de la plantilla en altres empreses del grup i un pla de prejubilacions. A més, s’han acordat unes indemnitzacions força per sobre del mínim legal i l’obertura d’un procés de reindustrialització.