CCOO valorem el principi d’acord sobre l’ERO de TE Connectivity

El preacord ha estat ratificat per la plantilla per una àmplia majoria

La direcció i el comitè d’empresa de TE Connectivity han arribat a un principi d’acord sobre l’ERO, que ha estat ratificat pels treballadors i treballadores per una àmplia majoria (amb un 81,14% de vots a favor i una participació del 82,35%), en les assemblees realitzades ahir.

Malgrat que lamentem que finalment no s’hagi pogut deixar sense efectes l’expedient, CCOO d’Indústria de Catalunya fem una valoració positiva de l’acord, ja que ha permès reduir l’afectació de l’expedient i l’aplicació de mesures no traumàtiques, mitjançant baixes voluntàries i un pla de prejubilacions.

Segons es desprèn de l’acord, l’afectació serà d’un màxim de 94 persones, i no les 101 plantejades inicialment, i s’estableix com a prioritari el criteri de voluntarietat per acollir-se a l’expedient. Les baixes es faran de manera gradual, a partir del 25 de novembre d’aquest any i fins al 31 de desembre de 2020.

Per als treballadors i treballadores menors de 57 anys, a data 30 de setembre de 2020, s’ha acordat una indemnització bruta de 45 dies per any treballat, amb un màxim de 30 mensualitats, i es garanteix una indemnització mínima de 5.000 euros. Per als treballadors i treballadores que tinguin a partir de 63 anys, la indemnització serà de 20 dies per any treballat, amb un màxim de 12 mensualitats.

Per al col·lectiu de persones d’entre 57 i 62 anys, a data 30 de setembre de 2020, s’ha pactat un pla de prejubilacions. L’empresa farà un conveni especial amb la Seguretat Social per complementar les prestacions d’atur fins als 80% del salari pensionable, per a les persones de 57 i 58 anys; fins al 85%, per a les persones de 59 i 60 anys, i fins al 90%, per a les persones de 61 i 62 anys. Aquest salari pensionable tindrà un increment d’un 1,17% anual a partir de l’1 de gener de 2021 fins a l’1 de gener de l’any que el treballador o treballadora compleixi els 63 anys.

El col·lectiu de persones que es troben en aquesta franja d’edat podran optar per aquest pla de prejubilacions o per la indemnització de 20 dies per any amb un màxim de 12 mensualitats.

L’acord assolit també inclou un pla de viabilitat per a la planta de Montcada i Reixac per als pròxims 3 anys, en el qual l’empresa assumeix un seguit de compromisos per garantir l’ocupació efectiva de la plantilla que no ha resultat afectada per l’expedient. L’empresa es compromet a construir 7 matrius al centre de Montcada i Reixac durant l’any 2020, a assegurar que el grup TE realitzi una inversió en maquinària a la planta vallesana per un import aproximat de 350.000 euros i, a més de les hores de treball que ja tenen actualment, a mantenir un total aproximat de 15.000 hores de producció addicionals a la planta. A més, mantindrà les 6 premses que hi ha, de les quals 3 es mantindran ocioses, de moment.