CCOO denuncia la situació insostenible del servei d’urgències a l’Hospital Universitari Mútua de Terrassa

Per col·lapse continu i males condicions laborals

Des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya donem suport a la denúncia feta per la Secció Sindical de CCOO de l’Hospital Universitari Mútua de Terrassa davant la situació insostenible que estan patint des de fa molt de temps tant els usuaris com els professionals del servei d’urgències.

Es tracta d’una situació de col·lapse crònic davant de la qual sempre la resposta obtinguda o, fins i tot, alguna acció realitzada per la direcció en algun moment puntual ha estat del tot insuficient, cosa que ha originat la celebració d’una assemblea de treballadores i treballadors afectats, el dia  3 d’octubre del 2018, davant el límit a què es veuen sotmesos.

Els temes tractats giren al voltant de la mateixa línia: manca de recursos humans per fer front a les necessitats diàries durant 365 dies l’any i manca de recursos materials, manca d’espai físic… (mentre teníem tancats més 50 llits durant tot l’estiu, als mesos de juliol, agost i setembre). La imatge és de pacients permanentment en els passadissos, pacients d’UCI que es mantenen a urgències per manca de lloc, no es pot garantir un mínim d’intimitat i ni tan sols de confidencialitat dels pacients… Ni tan sols es pot caminar pel passadissos amb normalitat. I la situació es veu agreujada a les 21.30 hores, coincidint amb el canvi de torn.

Les treballadors i els treballadors estan tan al límit per poder donar cobertura que fins i tot han  renunciat a drets laborals, però ara ja no poden més. Fem responsables a les diferents direccions: la direcció mèdica, la direcció d’infermeria, la direcció administrativa i  i la gerència. Des de CCOO una vegada més els posem en coneixement la situació insostenible, que afecta la qualitat assistencial i el conjunt de la plantilla de totes les categories professionals, i recordem el deute econòmic que l’empresa té vers els conjunt de treballadores i treballadors, ja des del passat 2015, per incompliment d’acords assolits amb els sindicats i amb la representació legal dels treballadors i treballadores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 d’octubre de 2018