CCOO continua les mobilitzacions davant de Clarel per reclamar un treball amb condicions dignes

Diverses sentències judicials i la Inspecció de Treball donen la raó al sindicat i obliguen l’empresa a rectificar i respectar els drets de la seva plantilla

Demà divendres, 15 de desembre, CCOO realitzarà noves concentracions de les treballadores i treballadors de Clarel a Sabadell, Girona, Lleida i Tarragona per reclamar més ocupació i hores de treball per poder fer front a les mancances de personal i de respecte a les jornades de les persones treballadores, que en molts casos estan soles a les botigues, mancances que en les properes dates es faran més evidents davant del previsible increment de vendes.

Sota el lema “Clarel ens ofega, volem un treball digne”, CCOO a Clarel des del juliol està realitzant una campanya informativa i de denúncia davant la Inspecció de Treball de les pèssimes condicions laborals a les quals es veuen sotmeses constantment les treballadores i treballadors en les botigues Clarel (abans Schlecker), actualment pertanyents al Grup Dia.

CCOO ha denunciat a’empresa davant la Inspecció de Treball per “incompliment d’horaris i jornada laboral” que dona empara a 1.200 persones treballadores en una xarxa de 334 botigues. La denúncia se centra en la situació de sobrecàrrega i estrès produït fonamentalment per l’augment de tasques. Botigues ateses per una sola persona per a la gestió de diners, clientela, productes, camions, caixer, etc., cosa que comporta també realitzar tasques de superior categoria. La denúncia d’aquesta situació s’ha tractat en diverses reunions mantingudes amb l’empresa, sense cap resposta.

Són de destacar les sentències favorables dels tribunals a les demandes de CCOO que insten l’empresa perquè rectifiqui i reconegui els drets de conveni i de condicions més beneficioses per als col·lectius de les plantilles de la província de Girona i del magatzem de Torredembarra respectivament. També a l’estiu l’acte d’inflació de la Inspecció de Treball per les condicions ambientals a la botiga de Balsareny.

CCOO, davant aquesta greu situació, manifesta que seguirà realitzant més accions fins que l’empresa no posi els mitjans necessaris (més personal, més hores) per evitar l’alta pressió i les inadequades càrregues de treball que estan costant la salut d’aquest col·lectiu. Alhora CCOO exigeix que Clarel millori les condicions laborals i salarials i respecti la conciliació personal i laboral.

Per tot això, demà divendres, 15 de desembre, de 12 a 13.00 hores, es realitzaran concentracions a Sabadell, Girona, Lleida i Tarragona davant les següents botigues de Clarel:
SABADELL: c/ Duran i Sors, 4
GIRONA: Ctra. de Barcelona, 34