NOU SERVEI

Programa de Garantia Juvenil a Sabadell

Foto

La Garantia Juvenil és un programa impulsat per la Unió Europea que té com a objectiu reduir l’atur juvenil. Aquest programa ha estat dotat amb 6.000 milions d’euros distribuïts entre els estats membres segons les necessitats de cada mercat laboral. Catalunya té 241 milions d’euros fins a l’any 2020, entre fons propis i del Fons Social Europeu.

Els joves beneficiaris de la Garantia Juvenil, que han de ser menors de 30 anys inscrits al programa que compleixin els requisits, tenen el compromís de la Generalitat de rebre ofertes de formació, feina, pràctiques laborals o emprenedoria, en un termini de quatre mesos des que van acabar la formació o van començar el període d’atur.

Els serveis oferts als joves es divideixen en tres grups en funció dels objectius: activar les persones joves no ocupades ni integrades en els sistemes d’educació o formació; reforçar l’ocupabilitat i les competències professionals d’aquest col·lectiu, i incrementar l’emprenedoria dels joves en els sistemes d’educació o formació com a via d’accés al mercat laboral.

El 2016, el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) va ampliar l’equip de personal tècnic que forma part de la xarxa d'impulsors distribuïda arreu de Catalunya. És en aquest moment quan s’amplia la xarxa als diferents agents socials i CCOO hi entra a formar part amb 4 persones tècniques impulsores de la Garantia Juvenil que estan situades a les respectives seus del sindicat a Girona, Barcelona, Granollers i Sabadell.

Els impulsors s’ocupen de les següents tasques:

Xerrades formatives sobre el mercat laboral als joves, on es presenta d’una manera entenedora i dinàmica la importància de l’acció sindical i els conceptes clau necessaris per a la introducció al món laboral (el salari, els convenis o els contractes, entre d’altres). Prioritàriament, aniran destinades a aquell alumnat que, de forma probable, tindrà un contacte més directe amb el món laboral: PFI, cicles formatius de grau mitjà i superior i centres de formació d’adults. També s’informa dels diferents programes i requisits de la Garantia Juvenil.

Acompanyament i assessorament als joves interessats en l’acció sindical i el món laboral, a través de les eines i la participació a Acció Jove, referent juvenil de CCOO.

Suport pel que fa al procés d’inscripció al programa de la Garantia Juvenil.

Informació i orientació sobre els diferents programes de Garantia Juvenil disponibles, ajustant-se al màxim a les motivacions i a les aspiracions del jove, o bé cercant altres alternatives.

Xerrades informatives sobre la Garantia Juvenil a centres, col·lectius i ens interessats, ja sigui als centres o a la mateixa seu del sindicat.

Per a més informació, podeu contactar amb qualsevol d’ells a:

Sabadell: Fayna Tejera

c. Rambla, 75 08202 - Sabadell

Mòbil: 680 203 342

A/e: ftejera@ccoo.cat

Horari d’atenció al públic: dimarts de 9 h a 14 h i dimecres de 15 h a 18 h

Girona: Laura Ruiz

c. Miquel Blay, 1, 5a planta

Tel.: 972 21 73 03 - Ext.: 3807

Mòbil: 689 391 439

A/e: laura.ruiz@ccoo.cat

Horari d’atenció al públic: dimarts de 9 a 14 h i dijous de 15 a 18 h. De dilluns a divendres, qualsevol hora amb cita prèvia